Gå til innhold

spise laks som er romtemperert?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi pusser opp kjøkkenet om dagen, så det blir mye fjordland til middag. Vi har ikke kjøleskap, noe samboer ikke tenkte på i går, så han kjøpte middag for to dager. Laksen har ligget et døgn i romtemperatur, men tør ikke helt å spise den, før jeg vet om det er trygt, hehe. Har hørt det skal gå greit om man steker den, men vi har bare mikrobølgeovn. Noen som vet om den kan spises nå, eller er det bare å kaste den?

Anonymous poster hash: 46382...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laks i mikro? Er det noe godt i utgangspunktet? Du lukter/smaker fort om fisken er gammel. Dermed tror jeg ikke dere blir syke, men noen smaksopplevelse blir det sikkert ikke.

Skrevet

Lukt på den! Lukter den greit/ingenting er den nok ok! Trykk litt på den også, er den dårlig går den gjerne litt fra hverandre/i oppløsning når du tar på den.

• Liker 1
Skrevet

Laks i mikro? Er det noe godt i utgangspunktet? Du lukter/smaker fort om fisken er gammel. Dermed tror jeg ikke dere blir syke, men noen smaksopplevelse blir det sikkert ikke.

Som det står i teksten, så er det fjordland. Vi har ikke så veldig mange andre alternativ enn mikromat. Men takk for svar :)

Lukt på den! Lukter den greit/ingenting er den nok ok! Trykk litt på den også, er den dårlig går den gjerne litt fra hverandre/i oppløsning når du tar på den.

takk for svar! Jeg skal prøve å lukte og trykke :)

Anonymous poster hash: 46382...9df

Skrevet

Som det står i teksten, så er det fjordland. Vi har ikke så veldig mange andre alternativ enn mikromat. Men takk for svar :)

Åja, det er en slags ferdidgrett :) Fikk ikke helt med meg det! Da er den jo sikkert stekt/trekt fra før. Trodde dere hadde rå laks som dere bare tenkte å kjøre i mikroen. Tenkte med meg selv at da ville jeg heller kjøpt en engangsgrill og stekt den der. Men da skjønner jeg!

Som sagt så merker dere det sikkert veldig fort om den er skjemt/ødelagt. Min erfaring er at rød/fet fisk gjerne holder seg bedre enn hvit fisk som f. eks torsk og sei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...