Gå til innhold

En utrolig flott tale av Emma Watson

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett mye bedre.

Denne talen er bare blitt populær fordi taleren er populær, ikke fordi innholdet er så enestående.

Selvfølgelig får talen mye oppmerksomhet fordi taleren er ung og kjent, men i mine øyne er det på ingen måte negativt. Talen var isolert sett bra, selv om det selvsagt og naturligvis har blitt holdt enda bedre taler tidligere. Må jo ikke være best for å være bra. Dessuten må man ta med i beregningen at Emma Watson kun er 24 år gammel, man kan ikke forvente samme type tale fra en så ung person som fra en erfaren taler på over 50.

Uansett, ettersom talen faktisk var god og hadde mange gode budskap, er det supert at den ble holdt av en superkjendis som dermed fungerer som trekkplaster slik at flere hører talen. Vi trenger flere unge hippe kjendiser som engasjerer seg og viser at det er kult å bry seg, kult å ha meninger :)

Skjønner poenget ditt altså, jeg synes bare ikke at det er noe negativt å bruke kjendisstatuser for hva det er verdt i slike sammenhenger.

• Liker 11
Skrevet

https://www.youtube.com/watch?v=cdolFBDERdA

Anonymous poster hash: bf3ca...dbe
Skrevet

Dessuten må man ta med i beregningen at Emma Watson kun er 24 år gammel, man kan ikke forvente samme type tale fra en så ung person som fra en erfaren taler på over 50.

Men er det noen som vet om Emma skrev talen selv?

Skrevet

Hva handler talen om egentlig? Kanskje jeg skal høre den dersom noen kort forteller meg hva den handler om?

Skrevet

Veldig bra kommentar på hvor mye hyklerske og feilaktige premisser talen hennes er bygget på.

Anonymous poster hash: 64e0e...e72
Skrevet

Her også.

Hvorfor skal det bli likestilling av at menn blir ansett som grunnen til at det ikke er det?

Anonymous poster hash: 64e0e...e72
Skrevet

Jeg sitter og lyttet på et tilfeldig sted. Im from britain. And i thinks its fair that i get paid the same amount (male compared)? Jeg skjønte ikke hva mente hun? Det er 4.51 ute i talen?

Tjener hun for dårlig synes henne?

Så lytter jeg videre, And i thinks its right that i can make decision about my own body? Jeg skjønte ikke? Liker hun ikke å være skuespillerinne?

Skrevet

En påstand må understøttes fra materialet lagt frem i debatt ellers er meningen meningsløs. Sitater fra talen som anklager menn for "at alt er deres feil" takk.

Anonymous poster hash: 29083...cf1

Altså, hva er det du og dine likesinnede ikke klarer å forstå? Hun oppsummerer alt med at kun 30 prosent av de oppmøtte på en eller annen feministkonferanse var menn. Et slikt oppmøte i disfavør kvinner i hvilken som helst annen setting er noe feminiser pleier å kalle diskriminering og undertrykking av kvinner, men denne gangen var det selvsagt menn som trengte å få en invitasjon eller et spark bak til å delta i høyere grad. Dette er bare en ren demonstrasjon på den fordømte dobbelmoralen feminister og kvinner har. Dere vil ha selvstendighet, uavhengighet, "likestilling" osv, men dere lesser alt ansvaret for dette over på menn. Hva med alle de hjemløse i Storbritannia for eksempel, som hovedsaklig er menn, er de invitert på disse feministkonfreransene for å høre hvordan DE kan gjøre verden bedre for kvinner som er lei av å tjene minstelønn i kafeteriajobbene sine?

Skrevet

Altså, hva er det du og dine likesinnede ikke klarer å forstå? Hun oppsummerer alt med at kun 30 prosent av de oppmøtte på en eller annen feministkonferanse var menn. Et slikt oppmøte i disfavør kvinner i hvilken som helst annen setting er noe feminiser pleier å kalle diskriminering og undertrykking av kvinner, men denne gangen var det selvsagt menn som trengte å få en invitasjon eller et spark bak til å delta i høyere grad. Dette er bare en ren demonstrasjon på den fordømte dobbelmoralen feminister og kvinner har. Dere vil ha selvstendighet, uavhengighet, "likestilling" osv, men dere lesser alt ansvaret for dette over på menn. Hva med alle de hjemløse i Storbritannia for eksempel, som hovedsaklig er menn, er de invitert på disse feministkonfreransene for å høre hvordan DE kan gjøre verden bedre for kvinner som er lei av å tjene minstelønn i kafeteriajobbene sine?

Hvorfor mener du likestilling er utelukkende en kvinnesak?

Hun snakket ikke om kvinnekamp, hun snakket om likestilling for begge kjønn.

Dette burde være i menns interesse å delta på, men slik du skriver nekter jo "dere" nekter å ta deres del av ansvaret, for etterpå å klage at ingen kvinner bryr seg.

(De fleste menn mener heldigvis at likestilling mellom kjønn er viktig, det er heldigvis bare et lite fåtall som ønsker det motsatte. Dessverre er dette lille fåtallet ekstremt høylytte)

Anonymous poster hash: 6bbe9...929

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor mener du likestilling er utelukkende en kvinnesak?

Hun snakket ikke om kvinnekamp, hun snakket om likestilling for begge kjønn.

Dette burde være i menns interesse å delta på, men slik du skriver nekter jo "dere" nekter å ta deres del av ansvaret, for etterpå å klage at ingen kvinner bryr seg.

(De fleste menn mener heldigvis at likestilling mellom kjønn er viktig, det er heldigvis bare et lite fåtall som ønsker det motsatte. Dessverre er dette lille fåtallet ekstremt høylytte)

Anonymous poster hash: 6bbe9...929

Vi har likestilling mellom kjønnene. Hvilke rettigheter har jeg som ikke du har, bortsett fra værneplikt som dere slipper unna? Hun kan nevne som mye mannssaker hun bare vil, det er ikke annet enn symbolikk. Å påpeke at menn ikke føler de kan prate like mye om følelser er ikke å kjempe for menns rettigheter og muligehter, det er jo dere selv som er helt opphengt i menn og følelser. Det Så lenge agendaen er at kvinner tjener mindre (noe de ikke gjør) og at det liksom bare er kvinner som kan oppleve å ikke være det høyst elskede barnet, så er det bare dogme og propaganda og de bringer ikke noe konstruktivt til debatten. Premisset går ut på at kun kvinner har problemer og at disse problemene er noe som alle må prøve å forbedre, og at menn liksom skal tjene noe åp å dedikere livet sitt til å bekjempe problemer kvinner møter på grunn av deres egne valg her i livet. Hvorfor skal overarbeida menn med sine egne problemer sitte der å høre på hvordan de skal gjøre livet bedre for kvinner når de har sitt eget liv å tenke på? Hvorfor skal disse mennene sitte der å hre på hvordan kvinne ennå ikke er fornøyd selv når kvinner allerede er overrepresentert i høyere utdanning og i arbeidslivet?

• Liker 1
Gjest zerox_ztoleranz
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor enkelte ikke klarer å godta at feminisme er for samme rettigheter for menn og kvinner? Er det fordi det er et så ''feminint'' ord, at dere ikke vil tro det?

Det sier litt om latskapen, uvitenheten, og hvor lav evne/vilje til å endre mening enkelte har, som ikke engang gidder å søke opp definisjonen på feminisme?

Anonymous poster hash: 60e1f...344

Altså, Watson tar jo opp nettopp dette tidlig i talen sin..

Feminisme er for mange et negativt begrep fordi det i lang tid har blitt misbrukt av kvinner som ikke ønsker likestilling, men som rett og slett hater menn. Ikke mine ord, hennes, men det er realiteten.

Det spiller ingen rolle hva definisjonen opprinnelig er, når begrepet brukes av sånne som mener alle menn er potensielle overgripere osv.

Hvordan kan det forventes at menn skal være positive til sånne?

Med det sagt, mange har sagt det før Watson, likestilling bør ikke være kamp mot menn, det bør være kamp MED menn. Talen hennes er sterk og klar, og selv om jeg synes det er synd at gode saker trenger pene ansikter som front, håper jeg mange, både kvinner og menn, tenker seg om.

Jeg er personlig for likestilling på absolutt alle felt, og oppdrar barna mine til å tenke at de kan nå ethvert mål uavhengig av kjønn. Det er en SELVFØLGE.

Likevel, selv jeg får en vond smak i munnen av ordet "feminist", assosierer med de mest ekstreme og høylytte.

Det er på tide å ta ordet tilbake.

• Liker 6
Skrevet

Jeg liker ikke "likestilling". Fordi det kun er en biologisk mekanisme, der instinktene til eliten om å beskytte kvinner, i lag med kvinnes følelse for å skaffe mer for seg selv og avkom har trumfet rettferdighet. Der likestilling egentlig bare er kvinnesak, og kun der kvinner har det dårligere. Eliten + kvinner er lik flertall, og de dårligerestilte mennene blir så lidende. Som alltid i historien. I mens parer de bedrestilte seg med de fleste damene og stikker til neste dame. Slik at vi får nye generasjoner med tapere og uro.

• Liker 1
Skrevet

Altså, Watson tar jo opp nettopp dette tidlig i talen sin..

Feminisme er for mange et negativt begrep fordi det i lang tid har blitt misbrukt av kvinner som ikke ønsker likestilling, men som rett og slett hater menn. Ikke mine ord, hennes, men det er realiteten.

Det spiller ingen rolle hva definisjonen opprinnelig er, når begrepet brukes av sånne som mener alle menn er potensielle overgripere osv.

Hvordan kan det forventes at menn skal være positive til sånne?

Med det sagt, mange har sagt det før Watson, likestilling bør ikke være kamp mot menn, det bør være kamp MED menn. Talen hennes er sterk og klar, og selv om jeg synes det er synd at gode saker trenger pene ansikter som front, håper jeg mange, både kvinner og menn, tenker seg om.

Jeg er personlig for likestilling på absolutt alle felt, og oppdrar barna mine til å tenke at de kan nå ethvert mål uavhengig av kjønn. Det er en SELVFØLGE.

Likevel, selv jeg får en vond smak i munnen av ordet "feminist", assosierer med de mest ekstreme og høylytte.

Det er på tide å ta ordet tilbake.

Kan du da for eksempel fortelle meg hva disse mer "rettferdige" feministene kjemper for da? Det eneste jeg ser er at de i blant nevner noe om at mange menn ikke føler de kan være åpne om følelser eller at pappa blir sett på som mindre viktig enn mamma, men ellers går det stort sett på å starte ytterlige motivasjonskurs for kvinner som vil opp og frem i livet, skolere unge gutter om hvordan de ikke skal voldta, og generelt bare hevde at det er diskriminering når kvinner er underrepresentert i noe. Kanskje nevnes det noe om kvinners stilling i den 3. verden, men da oversees likevel alle de guttebarna som tvinges til å bli barnesoldater. PÅ hvilken måte er talen hennes sterk Alt hun snakket om var hvor tungt det var å bli kalt sjefete som barn og at noen av vennes mannlige venner ikke kunne snakke om følelser...

• Liker 1
Skrevet

Jeg sitter og lyttet på et tilfeldig sted. Im from britain. And i thinks its fair that i get paid the same amount (male compared)? Jeg skjønte ikke hva mente hun? Det er 4.51 ute i talen?

Tjener hun for dårlig synes henne?

Åpenbart syns hun det var alt for lite å få en formue på over 30 millioner pund før hun var 20 år gammel.... Det var visst undertrykkende syns hun stakkars...

Skrevet

Åpenbart syns hun det var alt for lite å få en formue på over 30 millioner pund før hun var 20 år gammel.... Det var visst undertrykkende syns hun stakkars...

Poenget hennes er nok ikke at hun synes hun tjener for lite, men heller at kvinnelige skuespillere bør få den samme lønnen som sine mannlige kolleger, uansett hva denne lønnen ligger på.

• Liker 4
Skrevet

Poenget hennes er nok ikke at hun synes hun tjener for lite, men heller at kvinnelige skuespillere bør få den samme lønnen som sine mannlige kolleger, uansett hva denne lønnen ligger på.

Hahaha, ja for hun fikk dårligere betalt enn Rupert Grint i Harry potter filmene eller?

Eller mener du Emma Watson får dårligere betalt enn den gjennomsnittlige mannlige skuespiller? Er du virkelig så langt ute på jordet?

Nå er det på tide at du støtter opp dine påstander.

Gjest zerox_ztoleranz
Skrevet (endret)

Kan du da for eksempel fortelle meg hva disse mer "rettferdige" feministene kjemper for da? Det eneste jeg ser er at de i blant nevner noe om at mange menn ikke føler de kan være åpne om følelser eller at pappa blir sett på som mindre viktig enn mamma, men ellers går det stort sett på å starte ytterlige motivasjonskurs for kvinner som vil opp og frem i livet, skolere unge gutter om hvordan de ikke skal voldta, og generelt bare hevde at det er diskriminering når kvinner er underrepresentert i noe. Kanskje nevnes det noe om kvinners stilling i den 3. verden, men da oversees likevel alle de guttebarna som tvinges til å bli barnesoldater. PÅ hvilken måte er talen hennes sterk Alt hun snakket om var hvor tungt det var å bli kalt sjefete som barn og at noen av vennes mannlige venner ikke kunne snakke om følelser...

Jeg leste kun den første setninga, og svarer kun på den. En rettferdig feminist skal selvfølgelig slåss for likestilling, altså for en tilværelse hvor ingen blir forskjellsbehandlet på bakgrunn av kjønn.

Er ikke det ganske opplagt?

En "feminist" som dømmer en mann bare på bakgrunn av kjønn er jo verdiløs.

Edit: Jeg måtte lese resten.

En feminist som ikke skjønner at menn MÅ være en del av likestillingskampen, er dømt til å tape.

Watsan er, om ikke annet, sterk fordi hun tar avstand fra mannehaterfløya. Det skaffer henne uvenner nok.

Endret av zerox_ztoleranz
Gjest zerox_ztoleranz
Skrevet

Hahaha, ja for hun fikk dårligere betalt enn Rupert Grint i Harry potter filmene eller?

Eller mener du Emma Watson får dårligere betalt enn den gjennomsnittlige mannlige skuespiller? Er du virkelig så langt ute på jordet?

Nå er det på tide at du støtter opp dine påstander.

Totalt på siden av diskusjonen, men ok - dette handler ikke om Emma Watson. Hvorfor vil du ha det til å handle om henne?

Er det ikke, for å komme på akkurat det sporet igjen, slik at mannlige skuespillere normalt tjener bedre? Hvorfor er det sånn?

• Liker 3
Skrevet

Jeg leste kun den første setninga, og svarer kun på den. En rettferdig feminist skal selvfølgelig slåss for likestilling, altså for en tilværelse hvor ingen blir forskjellsbehandlet på bakgrunn av kjønn.

Er ikke det ganske opplagt?

En "feminist" som dømmer en mann bare på bakgrunn av kjønn er jo verdiløs.

Mens norske kvinner får kjønnspoeng ved hele 139 studier, får menn bare ekstrapoeng hvis de vil bli veterinær eller dyrepleier.

http://www.dagsavisen.no/samfunn/139-2-i-kvinnenes-favor/

Kjønnspoengene er innfør av feminister. Man får altså ekstra poeng kun basert på hvilket kjønn men har. Og dette er et av en store rekke eksempler på at kvinner får særfordeler eller eksklusiv tilgang kun pga at de er kvinner. Og det er kun FEMINISTER som innfører denne kjønnsdiskrimineringen. De eneste som driver med offentlig kjønnsdiskriminering her i landet er altså FEMINISTER!

Skrevet

Totalt på siden av diskusjonen, men ok - dette handler ikke om Emma Watson. Hvorfor vil du ha det til å handle om henne?

Er det ikke, for å komme på akkurat det sporet igjen, slik at mannlige skuespillere normalt tjener bedre? Hvorfor er det sånn?

Kvinnelige modeller tjener bedre enn mannlige. Hvorfor er det sånn?

Men noe slikt kunne du selvsagt aldri ha skrevet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...