Gå til innhold

vannkopper hos voksne

Fremhevede innlegg

Gjest marmara
Skrevet

hjelp, vi har fått vannkopper - eller noe med akkurat samme symptomer, med unntak av at det foreløbig ikke klør. har hatt feber og hodepine i to-tre dager, og nå har det plutselig dukket opp mange små prikker... Noen som har forslag på hva det evt kan være for noe annet? og er det skummelt å få når man er voksen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Voksne kan bli mye hardere rammet enn barn. Vet om en som fikk det da han var 18, og han ble veldig syk med høy feber (som voksne taKLER DÅRLIGERE ENN BARN)

Skrevet

Kan sikkert være mange andre ting. Brennkopper kanskje? Søk på doktoronline eller noe sånt, så finner du sikkert noe.

Skrevet

Får man vannkopper når man er voksen så pleier man å bli hardere rammet og er ofte syk lenger. men det er ikke farlig av den grunn. har dere ikke hatt vannkopper før så er det vel sannsynligvis det dere har. husker pappa hadde det når jeg var liten, og han lå rett ut i to uker.

Skrevet

kontakt legen nå! da jeg jobba på sykehus ble alle voksne med vannkoper lagt inn..

Gjest marmara
Skrevet

har søkt på doktoronline etc og alle symptomene stemmer med unntak av at jeg innbiller meg at man skal klø... Jeg har hatt vannkopper før, kjæresten er ikke sikker (og moren hans vet iallefall ikke). Han føler seg skikkelig dårlig og har hatt høy feber i flere dager alt, men prikkene kom altså først nå.

Så det eneste som er verre om man får det som voksen er at det tar litt lengre tid + mer feber? Ikke noe man kan gjøre med det?

Skrevet

Hvis du ikke er helt sikker på hva det kan være så syns jeg dere skal ta dere en tur til legen, bare for å være på den sikre siden.

Pappa kom seg i alle fall gjennom det uten at han ble lagt inn på sykehus, han var ikke hos legen engang. dårlig var han, høy feber og prikker over absolutt hele kroppen som resulterte i endel arr her og der, men ikke noe alvorlig.

Skrevet

vannkopper er vel en engangs sykdom?

Skrevet
vannkopper er vel en engangs sykdom?

:Nikke: Så har du hatt vannkopper før så er dette noe annet.

• 5 år senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

hei, jeg lurte på om det er mulig å få vannkopper i underlivet som voksen, er 18 år :) itillegg har eg vannkopper på resten av kroppen og.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

hei, jeg lurte på om det er mulig å få vannkopper i underlivet som voksen, er 18 år :) itillegg har eg vannkopper på resten av kroppen og.

Vannkopper kan du få på hele kroppen, også underlivet. I ekstremsituasjoner så kan du få det inni munn, på innsiden av øyelokket og i lungene.

Skrevet

Det kan være at det ikke er vannkopper,så ta en tur til legen

Ble smitta av vannkopper av min eldste sønn, han hadde 14stk og jeg hadde 7stk. Legen mente det ikke var vannkopper så han tok prøver.Jodda var vannkopper det.Ikke alle blir så syke

Googler du vannkopper så ser en at de kan dukke opp nesten over alt.. ugh.

Skrevet

Vannkopper likner litt mer på blemmer enn på prikker. Fikk det som voksen og ble svært syk! Hele kroppen var dekket av kopper og lå med rundt 40 i feber i 14 dager. Jeg så ikke ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...