Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 hours ago, AnonymBruker said:

Høres ut som et marinefartøy eller lignende 

Anonymkode: 48287...893

...fra "Tomas og båtene"

Anonymkode: 393e8...c1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en kjent en, selv om han ikke brukte mellomnavnet: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gustave_Heiss

«Gustave Marinius Heiss (November 4, 1904 – June 7, 1982) was a United States fencing champion.»

Ellers så er Marinius et mannsnavn og er en variant av Marinus, som kommer fra latin og betyr «fra havet». Rundt 29 personer i Norge har Marinius som fornavn. Navnet var populært på slutten av 1800-tallet, og i 1900-tellingen hadde 1339 personer Marinius til fornavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruer meg til jeg kommer på gamlehjem, og lærlinger introduserer seg selv som navn jeg aldri hverken har hørt, eller vil feste seg! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er 6 mnd på vei, og vi er godt i gang med å diskutere navn. Hva synes dere om Marinius? :)

Anonymkode: 42d97...6a2

Marinius er et taternavn, bor du i Trøndelag ville jeg vært forsiktig med å kalle gutten det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen i gata jeg vokste opp het Marinius. (Alle uttalte det Marrinuss) Gammel søt mann.. 

Anonymkode: 24024...dcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, O.G. said:

Marinius er et taternavn, bor du i Trøndelag ville jeg vært forsiktig med å kalle gutten det.

Er du seriøs?

 

TS, navnet høres ut som en båt som blir nevnt her i tråden. Eller en kjønnssykdom.. 

Anonymkode: ff5c7...636

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig liker jeg det ikke i det hele tatt. Men om dere liker det, så hvorfor ikke? 

Anonymkode: e377f...be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor navnevalg har blitt en konkurranse der vinneren er den som kommer opp med det snåleste navnet. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs?

 

TS, navnet høres ut som en båt som blir nevnt her i tråden. Eller en kjønnssykdom.. 

Anonymkode: ff5c7...636

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg tenkte når jeg leste navnet var hvordan jeg skulle marinere laksen til middag... helt seriøst... 

Anonymkode: 291b7...fe4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

har forelsket oss helt i navnet Olivia , men er tradisjon i familien at alle har et mellomnavn. Syns det er veldig vanskelig å finne navn nr 2 som passer til Olivia:( noen som har forslag?

Anonymkode: 76a7c...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med å velge et skikkelig poppis navn. Det er det flest i min termingruppe skal kalle jenten sin, tror det er 24 som har stemt det navnet til nå 🙈

Anonymkode: 34293...8d4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten fornavn nr 2, ikke mellomnavn. Mellomnavn er etternavn, så vet du det 👍🏻

Har ingen tips, da jeg synes Olivia står fint alene.

Anonymkode: 03f96...0ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...