Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Adam og Isak er utrolig kjedelige og lite karakteristiske navn, og attpåtil er de veldig nært knyttet opp til religion. Jeg synes det er en uting å koble barna til en trosretning for resten av livet, la dem få bestemme selv når de er voksne.

Noor er et jentenavn.

Enzo er et kult navn hvis dere er (delvis) italienske.

Elvin er ok.

Ingen av de andre navnene liker jeg spesielt godt.

Anonymkode: 28d53...75f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får en gutt snart og klarer ikke bestemme oss. Er ikke helnorske så da blir det litt vanskelig syntes vi. 
 

Adam 

Elio

Eron (Så noen her hadde skrevet det)

Milian 

Milan (Så noen her hadde skrevet det)

Elvin

Enzo

Noor

Isak 

Hvilke liker best? Og har du eventuelt noe forslag? Er glad i gresk/hebraisk eks. 

Anonymkode: ad5cb...074

Hva om vi også legger til Liam og Leon i tillegg! 

Anonymkode: ad5cb...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om vi også legger til Liam og Leon i tillegg! 

Anonymkode: ad5cb...074

GOD DON'T

Anonymkode: acaa3...621

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elias og Gabriel uttales på en helt annen måte i de språkene vi snakker, og da syntes jeg de mister sjarmen ☹️

Anonymkode: ad5cb...074

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke helnorske så da blir det litt vanskelig syntes vi.

Hvorfor ikke et tradisjonsrikt norrønt fornavn med et mellomnavn fra deres kultur for å vise respekt mot landet dere faktisk har valgt å bosette dere i? 🙂 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Seileren skrev:

Hvorfor ikke et tradisjonsrikt norrønt fornavn med et mellomnavn fra deres kultur for å vise respekt mot landet dere faktisk har valgt å bosette dere i? 🙂 

Vi er begge født i Norge og liker norske navn godt. Men vi snakker også andre språk og ønsker navn som kan brukes på de aller fleste språk. Så respekt har vi mer enn nok av :) 

Anonymkode: ad5cb...074

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adam er fint, Isak er ok, men oppbrukt, og Elvin høres ut som en nordnorsk Elvis.

Resten av listen kommer an på hva dere heter til etternavn, for det er ingenting styggere enn slike navn sammen med norske etternavn. Stakkars Enzo Tytingfjord Guldbrandsen, liksom.

Og legg for alles skyld ikke Liam og Leon til listen.

Anonymkode: e8450...db0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adam! Enzo på andreplass for meg. 
Synes egentlig også Isak er et fint navn, men føler «alle» guttebabyer heter det. 

Anonymkode: 8bdae...e4b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er begge født i Norge og liker norske navn godt. Men vi snakker også andre språk og ønsker navn som kan brukes på de aller fleste språk. Så respekt har vi mer enn nok av :) 

Anonymkode: ad5cb...074

Det er da mange norrøne navn som fungerer godt på andre språk. Hvilket land kommer etternavnet barnet skal ha fra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isak og Adam er fine, de andre funker dårlig på norsk. Noor er et jentenavn. 

Anonymkode: c1d4a...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Adam og Isak er utrolig kjedelige og lite karakteristiske navn, og attpåtil er de veldig nært knyttet opp til religion. Jeg synes det er en uting å koble barna til en trosretning for resten av livet, la dem få bestemme selv når de er voksne.

Noor er et jentenavn.

Enzo er et kult navn hvis dere er (delvis) italienske.

Elvin er ok.

Ingen av de andre navnene liker jeg spesielt godt.

Anonymkode: 28d53...75f

Man gjør da ikke ungene automatisk kristne ved å kalle dem Adam, David, Johannes, Jakob, Gabriel, etc... Det er svært mange «vanlige» navn som er knyttet mot religion, men man blir ikke religiøs av den grunn.

Anonymkode: 80948...a39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt Noor Aksel, syns det var skikkelig kult.

Vi har samme "Problemet" så vi nærmer oss termin, men har ikke landet på noe.. For det skal fungere på begge språk. 

Anonymkode: 2141e...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 6 mnd på vei, og vi er godt i gang med å diskutere navn. Hva synes dere om Marinius? :)

Anonymkode: 42d97...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...