Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 28.5.2019 den 21.57, LaptopPute skrev:

Thea Emilie høres ikke bra ut.

Jeg synes Thea Emilie klinger mye bedre enn Thea Emily. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
11 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, nå regner du feil. Alle som regnes opp der har jo Leander som enten første fornavn eller eneste fornavn (eller etternavn). De som har det som andre fornavn (som det heter, mellomnavn er når man har to etternavn, f.eks Leander Hansen Olsen, da er Hansen mellomnavnet) er ikke registrert der. Det er 2190 som har Leander som første fornavn, og av disse har 1916 det som eneste fornavn. Det er altså 1916 som heter bare Leander og 274 som heter Leander pluss et annet navn.

Anonymkode: 89e96...2dc

2190 har Leander som første fornavn. 274 har Leander som andre fornavn. Fornøyd?

image.png

Endret av Millimani
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Millimani skrev:

2190 har Leander som første fornavn. 274 har Leander som andre fornavn. Fornøyd?

image.png

Ikke samme som rettet på deg, men nei, denne statistikken sier ingenting om hvor mange som har Leander som mellomnavn. Kun første fornavn, eneste fornavn, og etternavn. Altså representerer den statistikken ikke de med Leander som mellomnavn i det hele tatt. 

Anonymkode: e1e20...d90

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke samme som rettet på deg, men nei, denne statistikken sier ingenting om hvor mange som har Leander som mellomnavn. Kun første fornavn, eneste fornavn, og etternavn. Altså representerer den statistikken ikke de med Leander som mellomnavn i det hele tatt. 

2190 minus 1916 = 274. Andre fornavn!! Jeg skriver jo det til den forrige jeg siterer 🙄

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Millimani skrev:

2190 minus 1916 = 274. Andre fornavn!! Jeg skriver jo det til den forrige jeg siterer 🙄

Nei. 274 har Leander som første fornavn med et mellomnavn bak Leander. De som har Leander som andre fornavn nevnes ikke i denne statistikken. 

• Liker 4
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Nei. 274 har Leander som første fornavn med et mellomnavn bak Leander. De som har Leander som andre fornavn nevnes ikke i denne statistikken. 

Nei! 2190 menn har Leander som første fornavn. De 1916 som har Leander som eneste fornavn er medregnet de 2190. Og da har de resterende 274 Leander som andre fornavn. Skjønner?? 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Millimani skrev:

Nei! 2190 menn har Leander som første fornavn. De 1916 som har Leander som eneste fornavn er medregnet de 2190. Og da har de resterende 274 Leander som andre fornavn. Skjønner?? 

Jeg mener fortsatt at du tar feil.

Her har vi en gruppe på 2190 der samtlige har Leander som sitt første fornavn. Som du sier, medregnet i denne gruppen, er de 1916 som har Leander som sitt eneste fornavn. I og med at samtlige i denne gruppen har Leander som sitt første navn, vil da, slik jeg ser det, de resterende ha et navn til etter Leander, altså at Leander forblir første fornavn og med et annet navn som andre fornavn. 

Jeg er enig i at det er rart at de med Leander som sitt andre fornavn ikke er representert i en slik statistikk, men jeg klarer ikke å se at de faktisk er det slik det er fremstilt. Jeg er åpen for at jeg tar feil, så forklar gjerne i detalj slik jeg har forsøkt her. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg mener fortsatt at du tar feil.

Her har vi en gruppe på 2190 der samtlige har Leander som sitt første fornavn. Som du sier, medregnet i denne gruppen, er de 1916 som har Leander som sitt eneste fornavn. I og med at samtlige i denne gruppen har Leander som sitt første navn, vil da, slik jeg ser det, de resterende ha et navn til etter Leander, altså at Leander forblir første fornavn og med et annet navn som andre fornavn. 

Jeg er enig i at det er rart at de med Leander som sitt andre fornavn ikke er representert i en slik statistikk, men jeg klarer ikke å se at de faktisk er det slik det er fremstilt. Jeg er åpen for at jeg tar feil, så forklar gjerne i detalj slik jeg har forsøkt her. 

Er det ikke det jeg har sagt hele tiden da?

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Millimani skrev:

Er det ikke det jeg har sagt hele tiden da?

Nei, for du skriver jo at Leander er det andre navnet? (Sitat: "Og da har de resterende 274 Leander som andre fornavn. Skjønner??") Mens jeg mener at Leander forblir første navn og at de har et annet navn etter Leander. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2019 den 20.43, Millimani skrev:

image.png

På 31.5.2019 den 22.13, Millimani skrev:

Nei.

Statistikken viser BARE de som har Leander som første eller eneste fornavn. De som har Leander som andre fornavn er ikke vist her. De 274 er de som heter Leander pluss et annet navn etterpå.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for du skriver jo at Leander er det andre navnet? (Sitat: "Og da har de resterende 274 Leander som andre fornavn. Skjønner??") Mens jeg mener at Leander forblir første navn og at de har et annet navn etter Leander. 

Korrekt.

AnonymBruker
Skrevet

Den der diskusjonen om navnet Leander begynner å bli veldig kjedelig. Skal vi gå tilbake til den vanlige debatten? 

Hva syns folk om navnet Hermann? og hvordan uttaler dere det? Rett frem - HERMANN, eller med en i HERMAINN? 

Anonymkode: 253fd...b75

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Den der diskusjonen om navnet Leander begynner å bli veldig kjedelig. Skal vi gå tilbake til den vanlige debatten? 

Hva syns folk om navnet Hermann? og hvordan uttaler dere det? Rett frem - HERMANN, eller med en i HERMAINN? 

Kommer an på dialekta. Jeg "foretrekker" én n til slutt, ikke to. Men selv om jeg "foretrekker" én n, så liker jeg ikke navnet 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker navnet Herman godt, men da med én n på slutten. Uttaler det vel rett frem tror jeg, hvert fall ikke som Hermainn 😄

AnonymBruker
Skrevet

Tenker litt på guttenavn, og jeg syntes Bjørn er så utrolig søtt navn, samtidig som det passer voksen mann også. Lille Bjørn 🥰 og mandige Bjørn 💪Men er det helt ut i dag? Ville dere syntes det var rart? 

Anonymkode: d4443...258

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker litt på guttenavn, og jeg syntes Bjørn er så utrolig søtt navn, samtidig som det passer voksen mann også. Lille Bjørn 🥰 og mandige Bjørn 💪Men er det helt ut i dag? Ville dere syntes det var rart? 

Nei, jeg er helt enig med deg :)

Anonymkode: 62ad3...b8c

AnonymBruker
Skrevet

Synes både Bjørn og Herman (skrevet slik) er fine navn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får dere «ung mor assosiasjoner» til navnet Benjamin?

Anonymkode: f6f26...0e7

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får dere «ung mor assosiasjoner» til navnet Benjamin?

Anonymkode: f6f26...0e7

Nei :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så utrolig mer sjamerende med små gutter med navn som Bjørn, Kjell og Ola enn Liam, Linus og Matheo! Kjør på med Bjørn sier nå jeg!

Anonymkode: 1e316...e3c

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...