Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Leilani skrev:

Vi har snakket om Odin. Blir det for spesielt? Kjenner ingen som heter Odin selv :) 

Vil kalle Odin et relativt normalt navn. Kjenner 3 Odin-er selv, bl.a. samboeren min. Det er også et navn som klatrer voldsomt raskt på navnelistene.

Anonymkode: 8f7a3...c95

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke Max Mekker og Bjarne Betjent fra samme tid? Jeg synes Bjarne er fint. Får vi en gutt, så skal vi kalle han Nils. Merker at de som er 35+ reagerer på navnet, men ikke de som er yngre. «Er du helt Nils?» er ikke en greie for de yngre, og da er navnet bare et navn. Sikkert det samme med Bjarne. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

Jo nettopp, både Max mekker, Bjarne betjent og Tante Sofie var fra min barnetvgenerasjon. Men ingen i dag reagerer på små barn som heter Max eller Sofie, så hvorfor skulle noen reagere på Bjarne? 

Anonymkode: d4443...258

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal barn som er halvt islandsk og som har islandsk etternavn hete? Gjerne norrønt eller inspirert av norrønt. Etternavnet blir langt, så det er fint om fornavnet er relativt kort, ikke mer enn maks to stavelser. :) 

Vet ikke kjønn ennå, men kunne tenkt meg å ha både gutte- og jentenavn på lager. Barnet skal nok uansett ha søsken om vi får det som vi vil.

Anonymkode: b174b...501

Oskar, Mikkel, Aron, Viktor, Emil, Einar, Jakob, Erik, Magnus, Bjørn, Jon, Daniel, Ragnar, Svend, Karl, Kjartan, Anton, Axel, Brynjar, Gunnar, (Kristian, Alexander).

Maja, Elisa, Hanna, Thelma, Hekla, Katla, Saga, Sol, Svava, Ragna, Bjørk, Lilja, Sara, Anna, Rakel, Una, Klara, Ronja, Karen, Anita, Eva, Helga, Erla, Solveig, Inga, Erna, Linda, Sandra, Tinna, Helena, Ingunn, Marta, Agnes, Freya, Elsa,  (Sofie, Viktoria, Isabella, Alexandra):) 

Kilder: https://www.babyverden.no/navn/navnetoppen/de-mest-populaere-navnene-pa-island/

https://www.statice.is/statistics/population/births-and-deaths/names/

Anonymkode: 62ad3...b8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi tenker på å gi det lille frøet vårt navnet Nelly, etter min oldemor. Ektemannen min er fra Storbritannia, og de har en relativt streng tradisjon om å gi barna sine to eller flere navn. Vi har med de to andre fulgt denne tradisjonen, men jeg syns det er så innmari vanskelig å finne et dobbeltnavn som passer til Nelly, og nå har vi begge forelsket oss så i det navnet. Noen forslag og tips?

Anonymkode: 6fa77...742

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Vi tenker på å gi det lille frøet vårt navnet Nelly, etter min oldemor. Ektemannen min er fra Storbritannia, og de har en relativt streng tradisjon om å gi barna sine to eller flere navn. Vi har med de to andre fulgt denne tradisjonen, men jeg syns det er så innmari vanskelig å finne et dobbeltnavn som passer til Nelly, og nå har vi begge forelsket oss så i det navnet. Noen forslag og tips?

Nelly Alicia? Første som falt ned i hodet mitt. Kan uttales både på norsk og engelsk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Nelly Marie, Nelly Sophia 

Anonymkode: ff23c...abf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bina eller Belma?

Anonymkode: 7a05f...fd7

Skrevet

Den var en mor i USA som kalte ungen sin for ABcd også sa hun at det uttales Ab-city😂  

AnonymBruker
Skrevet

Amanda? Hva mener folk om det? 

Anonymkode: eab1f...f23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amanda? Hva mener folk om det? 

Anonymkode: eab1f...f23

fint :)

Anonymkode: 62ad3...b8c

AnonymBruker
Skrevet

Lillesøster er snart 1 uke, skal hun hete Alice eller Jenny?

Anonymkode: 4be06...29c

AnonymBruker
Skrevet

Jenny 

Anonymkode: 7fe27...8aa

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

Alice, Angelica, Louise, Victoria, Charlotte, Elizabeth, Rebecca, Mariah, Annabel, Adelyn, Madelene, Christine

30 minutter siden, AnonymBruker said:

Jenny

AnonymBruker
Skrevet

Lillesøster eller lillebror til Håvard? 

Anonymkode: e7272...34d

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alice

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alice. Jeg personlig synes Jenny er et ufattelig lite pent navn. 

Anonymkode: 1e316...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Severine?

Anonymkode: db981...32c

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Lillesøster eller lillebror til Håvard? 

SIlje
Sandra
Celine