Gå til innhold

Den store navnetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, AnonymBruker said:

Skulle gjerne ha brukt Pauline, men synes det er for langt. Liker korte navn, noen innspill på navn som kan ligne?

Anonymkode: 7fe27...8aa

Oline, Pia, Paula, Eline, Oda, Unni, Petra.

Anonymkode: d4443...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 12/28/2018 at 8:41 AM, Mojahe said:

Venter vårt første barn, og er veldig spente! Liker korte/halvkorte navn. Hva skal hun hete? 😊

Rikke, Ylva, Kaja, Ane, Frida, Dina, Tuva, Bea, Tiril

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oline, Pia, Paula, Eline, Oda, Unni, Petra.

Anonymkode: d4443...258

Takk, gode forslag der som vi ikke hadde tenkt på 😊

Anonymkode: 7fe27...8aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/28/2018 at 1:55 AM, AnonymBruker said:

Hva skal lillebroren til Oskar hete? Levi? Noah? Andre forslag?

Anonymkode: c9218...f27

Sverre, Alfred, Edvard, Bendik, Anton

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vil navnet Bjarne fungere på et barn? Vil det kun assosieres med Bjarne betjent, Bjarne Brønbo og halvgamle gubber, eller være tøft? Har en Ellinor fra før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjarne er så søtt da, det er sikkert inn igjen snart! Jeg kunne godt kalt en baby Bjarne. 

Anonymkode: d4443...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Minan skrev:

Hvordan vil navnet Bjarne fungere på et barn? Vil det kun assosieres med Bjarne betjent, Bjarne Brønbo og halvgamle gubber, eller være tøft? Har en Ellinor fra før. 

Jeg syns det er søtt, men passer fortsatt en voksen mann. Morfaren min het Bjarne, og han var verdens snilleste og varmeste mann.

Anonymkode: 8f7a3...c95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter en jente og vurderer navnet Amanda. Hva syns dere?

Anonymkode: eab1f...f23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er søtt, men passer fortsatt en voksen mann. Morfaren min het Bjarne, og han var verdens snilleste og varmeste mann.

Anonymkode: 8f7a3...c95

Det er nettop det mine assosiasjoner til navnet er også - en fantastisk bestefar jeg savner hver dag. Takk! Da skal jeg jobbe hardere for å få med samboeren min på det, han er nemlig langt ifra overbevist. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Minan said:

Det er nettop det mine assosiasjoner til navnet er også - en fantastisk bestefar jeg savner hver dag. Takk! Da skal jeg jobbe hardere for å få med samboeren min på det, han er nemlig langt ifra overbevist. 

Har dere ikke en oldefar å kalle opp etter istedet? Bjarne er muligens ikke gammelt nok enda, etter min mening ;) Og ja, - assosiasjoner til Brøndbo og den dumme betjenten er det virkelig

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal barn som er halvt islandsk og som har islandsk etternavn hete? Gjerne norrønt eller inspirert av norrønt. Etternavnet blir langt, så det er fint om fornavnet er relativt kort, ikke mer enn maks to stavelser. :) 

Vet ikke kjønn ennå, men kunne tenkt meg å ha både gutte- og jentenavn på lager. Barnet skal nok uansett ha søsken om vi får det som vi vil.

Anonymkode: b174b...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva skal barn som er halvt islandsk og som har islandsk etternavn hete? Gjerne norrønt eller inspirert av norrønt. Etternavnet blir langt, så det er fint om fornavnet er relativt kort, ikke mer enn maks to stavelser. :) 

Vet ikke kjønn ennå, men kunne tenkt meg å ha både gutte- og jentenavn på lager. Barnet skal nok uansett ha søsken om vi får det som vi vil.

Anonymkode: b174b...501

Mange fine norrøne navn :) noen litt korte jeg liker er Liv, Eira, Idunn, Ragna, Signe, Solvor og Ingrid på jente, og Aslak, Amund, Tormod, Brage, Trym og Vegard til gutt. 

Det finnes en norsk norrøn navnebok, jeg lånte den på biblioteket :) fint å bla i for inspirasjon

 

 

Anonymkode: d4443...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva skal barn som er halvt islandsk og som har islandsk etternavn hete? Gjerne norrønt eller inspirert av norrønt. Etternavnet blir langt, så det er fint om fornavnet er relativt kort, ikke mer enn maks to stavelser. :) 

Vet ikke kjønn ennå, men kunne tenkt meg å ha både gutte- og jentenavn på lager. Barnet skal nok uansett ha søsken om vi får det som vi vil.

Anonymkode: b174b...501

Sigrid
Signe
Helga
Tora
Inga

Runar
Halvor
Anton
Grim
Ragnar

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/30/2018 at 3:48 AM, AnonymBruker said:

Hva heter lillesøsteren til Elida?

 

Anonymkode: d7c11...2b0

Ingeborg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal barn som er halvt islandsk og som har islandsk etternavn hete? Gjerne norrønt eller inspirert av norrønt. Etternavnet blir langt, så det er fint om fornavnet er relativt kort, ikke mer enn maks to stavelser. :) 

Vet ikke kjønn ennå, men kunne tenkt meg å ha både gutte- og jentenavn på lager. Barnet skal nok uansett ha søsken om vi får det som vi vil.

Anonymkode: b174b...501

Saga eller Freyja ❤

Anonymkode: 52b46...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Millimani skrev:

Har dere ikke en oldefar å kalle opp etter istedet? Bjarne er muligens ikke gammelt nok enda, etter min mening ;) Og ja, - assosiasjoner til Brøndbo og den dumme betjenten er det virkelig

Jo, det finnes nok andre navn å rote fram fra skuffen. Var veldig interessert i å høre hva forumet tenkte om Bjarne. Har tenkt mer og mer på det navnet, men vært usikker på andres meninger. Mange tror nemlig jeg tuller når jeg nevner det, men selv synes jeg det er fint. Men er jo gutten vår som skal bære navnet, så må tenke på det også. Har heldigvis fortsatt ca. 5 mnd på oss 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Minan said:

Jo, det finnes nok andre navn å rote fram fra skuffen. Var veldig interessert i å høre hva forumet tenkte om Bjarne. Har tenkt mer og mer på det navnet, men vært usikker på andres meninger. Mange tror nemlig jeg tuller når jeg nevner det, men selv synes jeg det er fint. Men er jo gutten vår som skal bære navnet, så må tenke på det også. Har heldigvis fortsatt ca. 5 mnd på oss 😉

Tenk på at gamle tanter vil kanskje assosiere navnet med Brøndbo og betjent, men barnets jevnaldrende vil ikke ha de assosiasjonene. :) Tenk på alle barn i dag som heter Theodor,Max og Sofie,der er jo ingen som reagerer på. Da jeg var ung var det mer utenkelige navn- tante Sofie , bjørnen Theodor og Max Mekker. 

Anonymkode: d4443...258

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Minan skrev:

Jo, det finnes nok andre navn å rote fram fra skuffen. Var veldig interessert i å høre hva forumet tenkte om Bjarne. Har tenkt mer og mer på det navnet, men vært usikker på andres meninger. Mange tror nemlig jeg tuller når jeg nevner det, men selv synes jeg det er fint. Men er jo gutten vår som skal bære navnet, så må tenke på det også. Har heldigvis fortsatt ca. 5 mnd på oss 😉

Jeg syns Bjarne er fint. Jeg hadde kanskje reagert på det da jeg selv var i barne-/ungdomsskolealder, pga. Bjarne betjent. Men det er sånt man glemmer fort når man blir kjent med lille Bjarne. Jeg kjenner både en liten Julius og en liten Bjarte, og stusset litt aller første gangen jeg hørte det, men mine gamle assosiasjoner til navnene ble fort glemt. Jeg tror Bjarne potensielt var problematisk i min generasjon, men at det fint kan brukes nå :) 

Anonymkode: 90e12...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på at gamle tanter vil kanskje assosiere navnet med Brøndbo og betjent, men barnets jevnaldrende vil ikke ha de assosiasjonene. :) Tenk på alle barn i dag som heter Theodor,Max og Sofie,der er jo ingen som reagerer på. Da jeg var ung var det mer utenkelige navn- tante Sofie , bjørnen Theodor og Max Mekker. 

Anonymkode: d4443...258

Er ikke Max Mekker og Bjarne Betjent fra samme tid? Jeg synes Bjarne er fint. Får vi en gutt, så skal vi kalle han Nils. Merker at de som er 35+ reagerer på navnet, men ikke de som er yngre. «Er du helt Nils?» er ikke en greie for de yngre, og da er navnet bare et navn. Sikkert det samme med Bjarne. 

Anonymkode: 13c7f...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...