Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 19.11.2017 den 15.15, FrøkenFox skrev:

Av disse to liker jeg Sonja best. Klinger fint, rett og slett et nydelig navn :)

Sitat samboer:
"Herregud, ungen skal da ikke være 60 år når hun blir førdt!"

Så her ble det visst Andrea :fnise:

Anonymkode: f1fe6...e25

Videoannonse
Annonse
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitat samboer:
"Herregud, ungen skal da ikke være 60 år når hun blir førdt!"

Så her ble det visst Andrea :fnise:

Anonymkode: f1fe6...e25

Andrea er også flott, gratulerer med et fint navnevalg :)

Anonymkode: 721fa...ce8

Skrevet

Hva syns dere er finest av Kornelia og Cornelia? 

Anonymkode: b04f2...e2a

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Definitivt Cornelia :) nydelig navn. 

• Liker 1
Skrevet

Vi tenker på Eirik. Men det er ikke sånn 100% wow. Har dere forslag til noe annet som har to stavelser, er et "helt" navn, stødig, men samtidig kan brukes internasjonalt?

Anonymkode: 7bd22...cce

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi tenker på Eirik. Men det er ikke sånn 100% wow. Har dere forslag til noe annet som har to stavelser, er et "helt" navn, stødig, men samtidig kan brukes internasjonalt?

Einar, Odin, Johan, Edvin :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cornelia

Anonymkode: 9331e...4d8

• Liker 1
Gjest Vilunich
Skrevet
On 4/21/2017 at 8:35 PM, AnonymBruker said:

Vi finner faaeen meg ikke no guttenavn! Haha herrgud at dwtvskulle nli sp vanskelig. Meget lei av å tenke på navn nå.🙊🙈Vi har en Casper fra før.. Noen som har forslag? Blir kjempeglad! 😊

Anonymkode: aa0e8...830

Nicolas 

Skrevet

Hm, sitter og grubler på navn til lillesøster. Hvordan er det med å styre unna navn i ikke-nærmeste vennekrets? Har ei venninne fra vgs jeg ikke har så mye kontakt med, hun har ei jente med navnet jeg har litt sansen for. Vi er jo kontakter i sosiale medier osv så hun vil jo i såfall få med seg at vi velger samme navn. Hun bor ca 20 min unna men i annen kommune. Begynner å føle at om jeg må velge et navn INGEN jeg kjenner har brukt så er det ikke så mye igjen å ta av... 

Skrevet
1 minutt siden, våren14 skrev:

Hm, sitter og grubler på navn til lillesøster. Hvordan er det med å styre unna navn i ikke-nærmeste vennekrets? Har ei venninne fra vgs jeg ikke har så mye kontakt med, hun har ei jente med navnet jeg har litt sansen for. Vi er jo kontakter i sosiale medier osv så hun vil jo i såfall få med seg at vi velger samme navn. Hun bor ca 20 min unna men i annen kommune. Begynner å føle at om jeg må velge et navn INGEN jeg kjenner har brukt så er det ikke så mye igjen å ta av... 

Er dere bare perifere venner som slår av en prat hvis dere støter på hverandre er det langt innafor mener jeg. Hvis dere finner på ting i ny og ne blir vurderingen litt vanskeligere, men jeg forstår det som at dere ikke har kontakt (chat, besøk etc) og da mener jeg at det ikke har noe å si. 

Anonymkode: 9331e...4d8

Skrevet
2 minutter siden, våren14 skrev:

Jeg synes det er helt greit. 

Jeg har et barn med samme navn som en gutt fra klassen min 1-10 klasse. Vi var ikke så close, og bor i forskjellige kommuner. Men da vi fant det ut så var det bare morsomt. Stilig, du har en Daniel du også, ja. :)

Barna har truffet hverandre og hadde det moro med at de hadde samme navn. Men de treffes neppe så ofte som en gang i året siden vi foreldre bare er bekjente. 

Anonymkode: ca1cc...a8a

Skrevet
På 26.11.2017 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Oskar

Martin

Simon

Peter

Viktor

Henry

Skrevet
3 timer siden, våren14 skrev:

Er det et orginalt navn eller helt vanlig? Jeg hadde kanskje tenkt at navnet oppleves som «stjålet» dersom det er kun det barnet omtrent som har det navnet i byen/ bygda de bor i, og plutselig kommer en bekjent å døper barnet sitt det samme. Men dersom navnet er av en helt normal art som Emilie, Frederikke eller Ida Sofie så kan man jo ikke forvente at bekjente ikke bruker samme navn. Men uansett, føles navnet helt riktig ut for dere så er det jo bare å drite i hva andre tenker :) 

• Liker 1
Skrevet
På 30.11.2017 den 9.23, Ella1 skrev:

Oskar

Martin

Simon

Peter

Viktor

Henry

Takk for tips! Vi trenger det virkelig! Har ikke kommet lengre med navn. Står helt fast. Hvorfor er det så vanskelig denne gangen?!;(

Skrevet
On 11/30/2017 at 9:23 AM, Ella1 said:

Oskar

Martin

Simon

Peter

Viktor

Henry

Eirik er jo norrønt, mens disse er bibelske el latinske. Hva med Magnus, Håvard, Olav el andre vikingnavn? De fleste er kjent og kan uttales og brukes internasjonalt (Håvard er vel Howard i engelsk drakt feks). 

Anonymkode: ff249...a46

• Liker 1
Skrevet
På 26.11.2017 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Alfred,Gustav,Peder,Konrad,Sverre

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eirik er jo norrønt, mens disse er bibelske el latinske. Hva med Magnus, Håvard, Olav el andre vikingnavn? De fleste er kjent og kan uttales og brukes internasjonalt (Håvard er vel Howard i engelsk drakt feks). 

Anonymkode: ff249...a46

😂☺️ Hadde det ikke vært for at vi har Magnus, Håvard og Olav i nærmeste familie, så kunne vi absolutt gjort det😉👏🏻 bra gjetta!!

• Liker 2
Skrevet
56 minutter siden, wilmap skrev:

Alfred,Gustav,Peder,Konrad,Sverre

Takk for tips!😃

Skrevet

Guttenavn er umulig. Hva synes dere om Daniel?

Anonymkode: 62e8a...f1a

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Guttenavn er umulig. Hva synes dere om Daniel?

Anonymkode: 62e8a...f1a

Veldig fint :)

Anonymkode: 1a3ce...99d

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...