AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4841 Skrevet 12. oktober 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan uttaler dere Linnea og Mathea? med trykk "opp" på e eller med trykk "ned" på e (hvis dere skjønner). Det er vel ikke sånn at den ene måten er riktig og den andre feil? Anonymkode: a9abe...544 Jeg går opp på e og ned på a. På begge. Anonymkode: 9331e...4d8
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4842 Skrevet 12. oktober 2017 Hva synes dere om Vilhelm/Wilhelm? Ønsker å kalle opp og vi liker begge navnet veldig godt, men jeg er redd det lukter litt gammel mann av navnet, og kan mikses med William altfor lett. William vil jeg ikke bruke pga brukt i både min og fars familie. Anonymkode: ca1cc...a8a
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #4843 Skrevet 12. oktober 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om Vilhelm/Wilhelm? Ønsker å kalle opp og vi liker begge navnet veldig godt, men jeg er redd det lukter litt gammel mann av navnet, og kan mikses med William altfor lett. William vil jeg ikke bruke pga brukt i både min og fars familie. Anonymkode: ca1cc...a8a Synes det er veldig fint men blir sikkert topp 10 navn pga Skam. Men om du ikke bryr deg om mange heter det samme gjør jo ikke det så mye. Anonymkode: 1a3ce...99d
Olava Skrevet 12. oktober 2017 #4844 Skrevet 12. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om Vilhelm/Wilhelm? Ønsker å kalle opp og vi liker begge navnet veldig godt, men jeg er redd det lukter litt gammel mann av navnet, og kan mikses med William altfor lett. William vil jeg ikke bruke pga brukt i både min og fars familie. Anonymkode: ca1cc...a8a Jeg har aldri møtt ett eneste menneske som heter Wilhelm, men jeg har likevel alltid visst om navnet. Tenker det er et gammelt navn som det er på tide å ta i bruk igjen. Det er jo kjempefint, og et veldig godt alternativ dersom man liker William men vil finne noe mindre vanlig. Siden jeg aldri har møtt en Wilhelm før så ser jeg for meg at det passer i alle aldre. Uansett, barn er ikke barn for alltid, de blir da voksne. Og navnet kommer til å vokse med gutten, så fort ungen har fått navnet sitt så vil han være Wilhelm/Vilhelm. Så jeg vil si go for it 1
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #4845 Skrevet 13. oktober 2017 8 timer siden, Olava skrev: Jeg har aldri møtt ett eneste menneske som heter Wilhelm, men jeg har likevel alltid visst om navnet. Tenker det er et gammelt navn som det er på tide å ta i bruk igjen. Det er jo kjempefint, og et veldig godt alternativ dersom man liker William men vil finne noe mindre vanlig. Siden jeg aldri har møtt en Wilhelm før så ser jeg for meg at det passer i alle aldre. Uansett, barn er ikke barn for alltid, de blir da voksne. Og navnet kommer til å vokse med gutten, så fort ungen har fått navnet sitt så vil han være Wilhelm/Vilhelm. Så jeg vil si go for it Maaange Wilhelm babyer rundt her vi bor nå, sikkert mest pga serien SKAM Anonymkode: 1a3ce...99d
Olava Skrevet 13. oktober 2017 #4846 Skrevet 13. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Maaange Wilhelm babyer rundt her vi bor nå, sikkert mest pga serien SKAM Anonymkode: 1a3ce...99d Åja. Jeg har ikke sett på skam, så det har ikke jeg kjennskap til. Vet bare om de mest omtalte navnene som man bare ikke kan unngå å komme over. Da blir det spennende å se om Wilhelm plutselig dukker opp blant topp 50 i SSB sin navnestatistikk neste år eller i løpet av de nærmeste årene hvertfall Men da er det ihvertfall ingen grunn til å tro at det er et gammelmannsnavn, det er jo trendy! Og jeg vil nå fortsatt tro at det er mindre vanlig enn William selv om det har fått et popularitetsløft akkurat nå
WilhelmineAmalie Skrevet 13. oktober 2017 #4847 Skrevet 13. oktober 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere om Vilhelm/Wilhelm? Ønsker å kalle opp og vi liker begge navnet veldig godt, men jeg er redd det lukter litt gammel mann av navnet, og kan mikses med William altfor lett. William vil jeg ikke bruke pga brukt i både min og fars familie. Anonymkode: ca1cc...a8a Et av mine favorittnavn☺️ Kjenner kun to som heter det, en på 40 og en på 3👍🏻
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #4848 Skrevet 13. oktober 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Maaange Wilhelm babyer rundt her vi bor nå, sikkert mest pga serien SKAM Anonymkode: 1a3ce...99d Morsomt nok så har vi aldri sett Skam. min svigerfar het Vilhelm, og døde når min mann var tenåring. Derav ønsket om oppkalling, som han har hatt fra før han traff meg. Også synes jeg det også er pent. On det havner på topp 50 er det helt okey, men da skal jeg definitivt slutte å frykte at det er et navn som gir assosiasjoner til gamle menn. Vi får en Vilhelm! Eller med W... Uansett, Takk! Anonymkode: ca1cc...a8a 2
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #4849 Skrevet 14. oktober 2017 Vi har nå bestemt oss for Sofie, men jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med Adam. Noen gode forslag til guttenavn som passer fint med Sofie? Gjerne et navn som fint kan uttales på engelsk. Anonymkode: 373c1...27c
AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #4850 Skrevet 14. oktober 2017 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har nå bestemt oss for Sofie, men jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med Adam. Noen gode forslag til guttenavn som passer fint med Sofie? Gjerne et navn som fint kan uttales på engelsk. Anonymkode: 373c1...27c Sofie og Daniel Sofie og Magnus Sofie og Adrian Sofie og Axel Sofie og Mikkel Sofie og Sander/Sindre/Sondre Sofie og Nils Sofie og Peder Sofie og Even Sofie og Andreas Synes også at Sofie og Adam var fint Anonymkode: 4d76c...4c2
Millimani Skrevet 14. oktober 2017 #4851 Skrevet 14. oktober 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Vi har nå bestemt oss for Sofie, men jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med Adam. Noen gode forslag til guttenavn som passer fint med Sofie? Gjerne et navn som fint kan uttales på engelsk. Anonymkode: 373c1...27c Daniel Christopher Benjamin Simon Thomas
Olava Skrevet 15. oktober 2017 #4852 Skrevet 15. oktober 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har nå bestemt oss for Sofie, men jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med Adam. Noen gode forslag til guttenavn som passer fint med Sofie? Gjerne et navn som fint kan uttales på engelsk. Anonymkode: 373c1...27c Sofie og Adam er forresten kjempefint men andre forslag er: Sofie og Julian Sofie og Adrian Sofie og Elias Sofie og Victor Sofie og Eirik / Erik (om man heter Eirik kan man jo fint bruke Erik muntlig i utlandet) Sofie og Samuel Sofie og Jonathan Sofie og Theodor
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4853 Skrevet 15. oktober 2017 På 13.10.2017 den 23.30, AnonymBruker skrev: Morsomt nok så har vi aldri sett Skam. min svigerfar het Vilhelm, og døde når min mann var tenåring. Derav ønsket om oppkalling, som han har hatt fra før han traff meg. Også synes jeg det også er pent. On det havner på topp 50 er det helt okey, men da skal jeg definitivt slutte å frykte at det er et navn som gir assosiasjoner til gamle menn. Vi får en Vilhelm! Eller med W... Uansett, Takk! Anonymkode: ca1cc...a8a Navnet er kjempefint, tenkte jeg bare skulle «advare» dere om SKAM effekten kommer uten tvil til å bli et veldig populært navn fremover, ser tendensen her allerede med mange Wilhelm babyer.. Mennesker er nok mer lettpåvirkelige en det vi liker å tro. Alle «B-kjendiser på Instagram gikk jo rundt med Nora + Wilhelm genser her for en stund tilbake Men om du ikke bryr deg om det blir et veldig trendy navn, særlig blandet de yngre mødrene så kjør på.. Har en litt eldre kusine som ikke er så inni « «popkultur» Da hun fikk sitt første barn trodde hun at hun hadde valgt et «skjeldent» navn til sønnen sin. Så kom filmen Titanic ut og det sto LEO på alle magasincover og overalt. Hun angra litt på navnevalget kan man si hehe, men sån kan det gå.. Ikke det at det er noe mål i seg selv å ha et skjeldent navn. Navn går som regel uansett i hundre års sykluser så de som har vert populære tidligere kommer alltid igjen. Anonymkode: 1a3ce...99d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4854 Skrevet 15. oktober 2017 På 14.10.2017 den 17.51, AnonymBruker skrev: Vi har nå bestemt oss for Sofie, men jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med Adam. Noen gode forslag til guttenavn som passer fint med Sofie? Gjerne et navn som fint kan uttales på engelsk. Anonymkode: 373c1...27c Synes båd Sofie og Adam er veldig fine navn, men synes ikke nødvendigvis de klinger så godt sammen da de for meg oppleves som veldig forskjellig sjanger.. Anonymkode: 1a3ce...99d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4855 Skrevet 15. oktober 2017 Jeg skjønner ikke den SKAM effekten på Wilhelm... Han het jo William, ikke Wilhelm. Anonymkode: 9331e...4d8 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4856 Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke den SKAM effekten på Wilhelm... Han het jo William, ikke Wilhelm. Anonymkode: 9331e...4d8 Han het William men Noora kalte han Wilhelm for å «skjule» det for venninnene. Så Wilhelm blir mer brukt en William i serien. Anonymkode: 1a3ce...99d
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4857 Skrevet 15. oktober 2017 Mellomnavn til Iris? Tanker om Iris Marie? Anonymkode: a4d99...cba
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4858 Skrevet 15. oktober 2017 Synes Iris står veldig fint alene jeg.... Anonymkode: 9331e...4d8
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4859 Skrevet 15. oktober 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mellomnavn til Iris? Tanker om Iris Marie? Anonymkode: a4d99...cba Mathilde, Oline, Katrine, Karine, Elisa/Elise. Jeg synes 3 stavelser og ende på vokal klinger bra til Iris. Anonymkode: ca1cc...a8a 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4860 Skrevet 15. oktober 2017 On 10/14/2017 at 5:51 PM, AnonymBruker said: Vi har nå bestemt oss for Sofie, men jeg klarer ikke helt å bli komfortabel med Adam. Noen gode forslag til guttenavn som passer fint med Sofie? Gjerne et navn som fint kan uttales på engelsk. Anonymkode: 373c1...27c Er litt soråknerd. Ville defor tatt utgangspunkt i navn med liknende (gresk el latinsk) opprinnelse (altså droppet norrøne navn og bibelske navn). Alexander, August, Victor, Julian el.l. Anonymkode: ff249...a46 1
Fremhevede innlegg