Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om navnet Ina?

Anonymkode: 92b2a...6a3

Veldig fint ☺

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er 1 mnd til termin og vi aner ikke hva lillebror skal hete! Hjelp! Har tenkt og tenkt og tenkt! Storebror heter Felix, og vil ha et navn som passer. Noen som har forslag? Da blir jeg såååå glad! 😊😊

Anonymkode: aa0e8...830

Skrevet

Alfred eller Ludvig? Eller har kanskje noen noe lignende forslag? Guttenavn er så vanskelig:bond:

Skrevet
12 timer siden, secret92 skrev:

Alfred eller Ludvig? Eller har kanskje noen noe lignende forslag? Guttenavn er så vanskelig:bond:

Jeg synes Alfred er helt nydelig! :)  

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva syns dere om navnet Ina?

Anonymkode: 92b2a...6a3

Søtt og fint :) 

15 timer siden, secret92 skrev:

Ludvig :) 

Skrevet
På 29. mai 2017 den 23.35, secret92 skrev:

Ludvig😍

Skrevet
På 29. mai 2017 den 16.34, AnonymBruker skrev:

Det er 1 mnd til termin og vi aner ikke hva lillebror skal hete! Hjelp! Har tenkt og tenkt og tenkt! Storebror heter Felix, og vil ha et navn som passer. Noen som har forslag? Da blir jeg såååå glad! 😊😊

Anonymkode: aa0e8...830

Felix og Emrik

Felix og Greger

Felix og Herman

Felix og Helmer

Felix og Kasper

Felix og Ludvig

Felix og Mikkel

Felix og Ulrik

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes folk om Noel? På gutt altså.

Anonymkode: 80123...224

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes folk om Noel? På gutt altså.

Som i jul på fransk? 

Anonymkode: 1be4d...cb1

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som i jul på fransk? 

Samme det vel? Hva synes du om navnet? Er det fint, er det rart, blir det jentete? 

Skrevet (endret)
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme det vel? Hva synes du om navnet? Er det fint, er det rart, blir det jentete? 

Jeg likte det ikke. Men det kan rett og slett være på grunn av min forkjærlighet for norrøne navn.

Skal du kalle et barn Noel bør i så fall også etternavnet være fransk. Synes ikke det ville passet med f.eks. Noel Jordheim.

Endret av Eiliv
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

To gutter i barnehagen heter Noel. Begge har nordiske foreldre. Er vel ikke mer rart en Liam. Utenlandske navn som fungerer/ har Ok uttale på norsk. 

Anonymkode: ff249...a46

AnonymBruker
Skrevet

Amira? Barnet blir kvart arabisk:)

Anonymkode: 95044...99c

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns Amira er et nydelig navn :)

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes Amira er et fint navn. Om du vil gi barnet et arabisk navn er også navnet Nora et arabisk navn, men det er også norrønt. Nora kommer både fra arabisk og betyr "lys" og fra norrønt og betyr "nord". Det er veldig fint hvis en både har arabisk og norsk familie. :) 
Jeg synes fortsatt at Amira er veldig flott og hvis du vil kalle barnet det så synes jeg du bør det. :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Eiliv skrev:

Jeg synes Amira er et fint navn. Om du vil gi barnet et arabisk navn er også navnet Nora et arabisk navn, men det er også norrønt. Nora kommer både fra arabisk og betyr "lys" og fra norrønt og betyr "nord". Det er veldig fint hvis en både har arabisk og norsk familie. :) 
Jeg synes fortsatt at Amira er veldig flott og hvis du vil kalle barnet det så synes jeg du bør det. :) 

Det er fint at du liker norrøne navn altså, men det blir litt misjonerende når du skal si til nesten alle som spør om et navn at de heller burde velge et norrønt. 

Anonymkode: 9331e...4d8

• Liker 9
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fint at du liker norrøne navn altså, men det blir litt misjonerende når du skal si til nesten alle som spør om et navn at de heller burde velge et norrønt. 

Anonymkode: 9331e...4d8

I dette tilfellet rådet jeg henne til å faktisk gå for Amira. Grunnen til at jeg foreslår norrøne navn er fordi jeg er redd for at alle vil gå rundt å hete Oliver, Lucas og William (navn fra SSB's toppliste) om noen år. 
Det kan hende en del ikke har sett hvor nydelige norrøne navn kan være og håper svarene mine hjelper dem med å se det. 

Forruten mitt siste svar, har jeg kun foreslått norrøne navn når det har vært spørsmål om navneforslag, f.eks. hun som spurte om navn på E. 

Men du har rett. Jeg skal prøve å være mer objektiv og se finheten i navnet og ikke om det er norrønt eller ikke. Likevel, om jeg bli bedt om å forslå et navn vil jeg foreslå et norrønt et. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Eiliv skrev:

I dette tilfellet rådet jeg henne til å faktisk gå for Amira. Grunnen til at jeg foreslår norrøne navn er fordi jeg er redd for at alle vil gå rundt å hete Oliver, Lucas og William (navn fra SSB's toppliste) om noen år. 
Det kan hende en del ikke har sett hvor nydelige norrøne navn kan være og håper svarene mine hjelper dem med å se det. 

Forruten mitt siste svar, har jeg kun foreslått norrøne navn når det har vært spørsmål om navneforslag, f.eks. hun som spurte om navn på E. 

Men du har rett. Jeg skal prøve å være mer objektiv og se finheten i navnet og ikke om det er norrønt eller ikke. Likevel, om jeg bli bedt om å forslå et navn vil jeg foreslå et norrønt et. :) 

Norrøne navn er vakre! Jeg har to barn med dobble navn, 3 av 4 navn er norrøne :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 2.6.2017 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Ja jeg synest det blir jentete, og jeg ville heller ikke likt og hete jul 😂  Men det er kanskje bare meg da.. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig fint i den sammenhengen :) Som Eiliv skriver så er Nora både et arabisk og et norsk navn. På norrønt mål betyr det "nord" og på arabisk mål betyr det "lys". Da Kan man på sett og vis tenke på nordlyset :) 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...