Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Googla navnet, og fant instagramkontoen til mora :fnise:

Hahaha, did too. Se for deg det eventuelle velkomstskiltet på døra til familien da. ''Her bor ''Ola'', ''Kari'' og Nemi Othalie''. :fnise:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nemi er et navn brukt i både italia, sverige og etiopia som jeg kommer på i første omgang. Men Otalie blir for rart for meg... Kombinere Nemi og Othilie hadde vært merkelig nok, om man ikke skal tryne i et scrabblespill i stavingen.

Skrevet

Synest ingenting om å legge det ut her, man finner som sagt instragram-kontoen til moren, og også hennes fulle navn.

Anonymous poster hash: ca06a...f5e
  • Liker 2
Skrevet

Nemi er en norsk tegneseriefigur.

Det er jeg fullstendig klar over :-) Men det er ikke hva jeg assosierer navnet med.

Skrevet

Fy fader så frekt å lage denne tråden. Kvinneguiden er ikke et hemmelig forum med få medlemmer. Lite kult å finne en tråd om seg selv, og instagramkontoen er nå lukket.

Anonymous poster hash: 8db6f...1c4

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Det er jeg fullstendig klar over :-) Men det er ikke hva jeg assosierer navnet med.

Det er greit at du er fullstendig klar over det, men det kunne ikke jeg vite. Jeg skulle nok ha satt "også" i den setningen, altså "Nemi er også...". Jeg visste ikke at Nemo var en fisk.

Skrevet

Ettersom barnet er døpt er det vel ikke denne damens instagram dere har funnet det gjelder. Jeg spør om navnet, ikke noe om familien.

Anonymous poster hash: 9dd65...f85
Skrevet

Ettersom barnet er døpt er det vel ikke denne damens instagram dere har funnet det gjelder. Jeg spør om navnet, ikke noe om familien.

Anonymous poster hash: 9dd65...f85

Ifølge instagramprofilen er hun i uke 31, dermed er babyen (forhåpentligvis) ikke født enda - mao er dette mest sannsynlig rett profil.

Også er det strengt tatt ikke mange som velger å kalle barnet sitt noe sånt..

Anonymous poster hash: 7a705...3a8

Gjest Badabing
Skrevet

Synes ikke navnene passer sammen, og i tillegg er Othalie såpass likt Othilie at det virker feilstavet ja. Ville nok gått for Othilie, Thale, Thalia eller lignende i stedet om du vil ha noe som ligner.

Skrevet

Synes navnene var ganske fine jeg...

Nemi er det ca 50 jenter i Norge heter. Navnet har nok kommet for å bli :)

Otelie er jo et gammelt navn, brukt både i Norge og i andre land. Synes i hvert fall det er bedre enn Othilie eller Othelia.

Gjest Belle âme
Skrevet

I natt drømte eg at noken med navn Othalie Alice hadde skreve på ein dovegg, syns det navnet var litt kult, ka syns dere? :P

Gjest Riskjeks
Skrevet

Synes navnene var ganske fine jeg...

Nemi er det ca 50 jenter i Norge heter. Navnet har nok kommet for å bli :)

Otelie er jo et gammelt navn, brukt både i Norge og i andre land. Synes i hvert fall det er bedre enn Othilie eller Othelia.

Det var snakk om "Otalie", ikke Otelie.

Skrevet

Det var snakk om "Otalie", ikke Otelie.

Hmm.. tja Otalie er vel et gammelt norsk navn det også og finere enn disse "h-navnene" synes nå jeg da ;)
Gjest Riskjeks
Skrevet

Hmm.. tja Otalie er vel et gammelt norsk navn det også og finere enn disse "h-navnene" synes nå jeg da ;)

"h-navnene"? Det er vel valgtfritt hvorvidt man vil skrive Otilie/Othile eller Otelie/Othelie. Jeg har aldri hørt Otalie før, og norsk er det i alle fall ikke.

Skrevet

I natt drømte eg at noken med navn Othalie Alice hadde skreve på ein dovegg, syns det navnet var litt kult, ka syns dere? :P

Stygt! Men så kan ikke jeg fordra slike klissete dobbeltnavn eller navnet "Alice" på norsk i seg selv.

Skrevet

Øystein, Tarjei eller Sverre som navn til vår sønn? Står fast. Eller forslag?

Anonymous poster hash: cfcfb...fa0

Skrevet

Øystein av de, men da syns jeg heller Øyvind er finere :)

• Liker 1
Skrevet

Tarjei eller Sverre! Kjempefine navn!

Skrevet

Sverre liker jeg godt ;)

Kunne godt valgt det navnet til min gutt, men nå heter Svogeren min det.

Kom gjerne med forslag til andre navn i denne sjangeren :)

Har tenkt på Johan, Sjur eller Albert

Anonymous poster hash: 1a5d3...420

Skrevet

Jeg liker Øystein best av de navnene.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...