Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Belle âme
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Trenger hjelp til å finne et guttenavn! Storesøster heter Eiril. Må ha to stavelser og helst være av norsk eller norrøn opprinnelse :) 

Anonymkode: da097...ecf

Ådne er superskjønt!

Ellers: Atle, Sturla, Tormod, Viljar eller Gaute? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elida sin lillesøster, hva heter hun? 

Anonymkode: dd86b...e02

Skrevet

Adelen

Anonymkode: 71fd4...22c

Skrevet

Vi er en liten familie på tre, som nå skal bli fire. Både jeg og datteren min har ganske korte navn som begge slutter på e. Hun heter Marie og jeg heter Vilde. Liker mange navn med e ending, men ser at det blir litt teit med enda "et sånt navn" forslag? Jentenavn :-) 

Anonymkode: fd364...2c9

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Live

• Liker 1
Skrevet

Oline, Mathilde, Helena, Aline, Alise, Iselin, Lovise, Mali, Sylvia

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er en liten familie på tre, som nå skal bli fire. Både jeg og datteren min har ganske korte navn som begge slutter på e. Hun heter Marie og jeg heter Vilde. Liker mange navn med e ending, men ser at det blir litt teit med enda "et sånt navn" forslag? Jentenavn :-) 

Du kan jo kikke på forslagene jeg ga til henne over også om du vil, men kan tilføye 

Selma, Vilma/Wilma, Kristiane, Siri, Vanja, Amalie, Charlotte, Johanna/Johanne, Isabelle, Carina, Camilla, Cecilie, Amanda 

Skrevet

Hjelp!

Skal lillesøster hete Malene eller Josefine??? 

Anonymkode: 6844c...a10

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp!

Malene 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp!

Hva heter de(n) største da? :) 

• Liker 1
Skrevet

William 😊😊

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

William 😊😊

Josefine

• Liker 1
Gjest thejohan
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

William 😊😊

Nora 😬

Skrevet

Er Kent-Cato et fint navn? Eller Kent-Ronny/Kenneth Ronny? Roy-Roger er også et dobbeltnavn jeg liker. Bor i groruddalen, nærmere bestemt haugerud. Kan ikke hete Theis, Preben og Amandus her. 

Anonymkode: 53169...3fc

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er Kent-Cato et fint navn? Eller Kent-Ronny/Kenneth Ronny? Roy-Roger er også et dobbeltnavn jeg liker. Bor i groruddalen, nærmere bestemt haugerud. Kan ikke hete Theis, Preben og Amandus her. 

Anonymkode: 53169...3fc

Aaah...det måtte jo bli Kent Ronny eller Roy Cato... Theis og Preben er forøvrig finfine navn :) 

Skrevet

Hvorfor kalle en gutt  for LUKA når en har et traust norsk etternavn ??  Blir både komisk og tragisk  :fart2:  

Anonymkode: 2b761...da8

• Liker 3
Skrevet

Hva synes dere om navnet Kaleb (evt. Caleb)? Det vil bli uttalt på norsk og "rett fram" - altså Ka-lebb. Fungerer dette navnet på norsk? Evt.: et navn man kan "venne" seg til? :)

Anonymkode: 35563...c71

Gjest Belle âme
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om navnet Kaleb (evt. Caleb)? Det vil bli uttalt på norsk og "rett fram" - altså Ka-lebb. Fungerer dette navnet på norsk? Evt.: et navn man kan "venne" seg til? :)

Caleb er eit av mine favorittnamn, men det er så harry på norsk. Det passer overhode ikkje her :) 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kalle en gutt  for LUKA når en har et traust norsk etternavn ??  Blir både komisk og tragisk  :fart2:  

Anonymkode: 2b761...da8

Det er vel fordi man liker navnet :)

Jeg vet om en gutt med det navnet, men han er ikke etnisk norsk. Da jeg møtte han uttalte vi navnet slik du skriver. Jeg syntes det fungerte, men egentlig er det litt rart navn på en helt norsk gutt. Men om du valgte det så ville nok folk vendt seg til det uansett :)

Skrevet

Vi vet ikke kjønnet riktig ennå, så derfor diskuterer vi både jente- og guttenavn.

Jeg synes det er så utrolig mange fine jentenavn! 

Mens guttenavn blir enten så "kjedelig" og vanlig som martin, espen, kristian osv, gammelmann alfred, terje, per, arne "oppbrukte" navn som oliver, noah, lukas, jakob eller "ultamoderne" litt unge mødre som leander, olai...

:vetikke:

Anonymkode: f92d5...dc1

Gjest Belle âme
Skrevet

Vi vet ikke kjønnet riktig ennå, så derfor diskuterer vi både jente- og guttenavn.

Jeg synes det er så utrolig mange fine jentenavn! 

Mens guttenavn blir enten så "kjedelig" og vanlig som martin, espen, kristian osv, gammelmann alfred, terje, per, arne "oppbrukte" navn som oliver, noah, lukas, jakob eller "ultamoderne" litt unge mødre som leander, olai...

:vetikke:

Anonymkode: f92d5...dc1

Lavrans, Viljar, Andreas, Olve, Tarjei, Henry, Olav, Isak, Jens, Gustav, Fredrik, Jarle?

Guttenamn er vanskelig :P 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...