Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Eurodice
Skrevet

Nemi Otalie

Jeg fikk nemlig hakeslepp da jeg så noen hadde døpt ungen sin under det navnet.

Anonymous poster hash: 9dd65...f85

Er det virkelig tillatt å kalle et barn dette etter navneloven?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov? Fint var det ikke, men hvorfor skulle det være forbudt?

• Liker 2
Skrevet

Gitt at Otalie er feilstaving av Otelie er det lov.

Anonymous poster hash: 46fa3...0fb

Gjest Eurodice
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være lov? Fint var det ikke, men hvorfor skulle det være forbudt?

Navneloven er oppmyket kraftig, men jeg antar at det fremdeles er begrensninger for hva man kan kalle et forsvarsløst barn.

Selv har jeg byttet navn, men det var sannelig ikke gjort i en håndvending. Det stod på en forbudtliste og ble sett på som kjælenavn og ikke "ordentlig". Men så ble navneloven justert, og endelig fikk jeg godkjent søknaden og kunne kalle meg det jeg var blitt kalt i alle år, det som var min identitet.

Skrevet

Navneloven er oppmyket kraftig, men jeg antar at det fremdeles er begrensninger for hva man kan kalle et forsvarsløst barn.

Selv har jeg byttet navn, men det var sannelig ikke gjort i en håndvending. Det stod på en forbudtliste og ble sett på som kjælenavn og ikke "ordentlig". Men så ble navneloven justert, og endelig fikk jeg godkjent søknaden og kunne kalle meg det jeg var blitt kalt i alle år, det som var min identitet.

Bitten?

Anonymous poster hash: 40b02...56c

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Bitten?

Anonymous poster hash: 40b02...56c

Nei. Nå kan du lure, nå :ler:

Skrevet

Nei, det er altså Otalie. Nemi Otalie.. Uff. Jeg pleier som regel bare å himle litt over slike hypermoderne navn men ble så målløs av dette.

Skrevet

Nemi Otalie

Jeg fikk nemlig hakeslepp da jeg så noen hadde døpt ungen sin under det navnet.

Nemi var kult. Men Otalie vet jeg ikke helt med..

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Otalie høres ut som en feilstaving/misforståelse av navnet Otilie/Otelie. Fælt, men forundrer meg ikke at det er lov.

Skrevet

Likte ikke nemi, høres ut som fisk (nemo). Otalie derimot, er ikke det dummeste jeg har hørt.

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Likte ikke nemi, høres ut som fisk (nemo). Otalie derimot, er ikke det dummeste jeg har hørt.

Nemi er en norsk tegneseriefigur.

• Liker 3
Skrevet

Kan det være... Arabella? :P

Anonymous poster hash: a7c25...9a5

Gjest Eurodice
Skrevet

Kan det være... Arabella? :P

Anonymous poster hash: a7c25...9a5

Ikke det, heller. Jeg har noen av de samme bokstavene ;).

Skrevet

Ikke det, heller. Jeg har noen av de samme bokstavene ;).

Du skulle bytta til Arabella. Synes det (bruker)navnet er så fint.

Anonymous poster hash: 78eb9...aa3

• Liker 1
Gjest Eurodice
Skrevet

Du skulle bytta til Arabella. Synes det (bruker)navnet er så fint.

Anonymous poster hash: 78eb9...aa3

Det synes jeg også, men etternavnet mitt står ikke i stil med det :(.

Skrevet

Googla navnet, og fant instagramkontoen til mora :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Navnene skal være så helvetes utenlandsk og sammensetningene skal være så sær for tiden. Statistikken på for eksempel Lucas Leander må ha blitt sprengt iløpet av 2013.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...