Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må bare ha ut litt navnefrustrasjon. 

Det har seg nemlig sånn at jeg har falt pladask for navnet Ruth. Men bare på engelsk! Altså med engelsk uttale; "rooth". På norsk syns jeg det er helt heslig. (Beklager til alle damer som heter det eller norske foreldre som har gitt barnet sitt det navnet, men det er min mening om det og er på ingen måte for å gjøre noen fornærmet) Altså. "Rutt". For meg går bare ikke det. Mens Ruth på engelsk er så søtt og sjarmerende, og hvis jeg hadde vært engelsktalende så hadde jeg faktisk hatt det på listen over potensielle navn til min hypotetiske datter. Men både jeg og familien min snakker norsk, så det går liksom ikke.. ble litt frustrert over det og trengte å skrive det et sted. 

Heldigvis tenker jeg at navnet heller kan brukes i skrivingen min. Jeg kan lage en karakter som heter Ruth. Da kan folk bare uttale navnet sånn som de selv føler for :) evnene til å lese og skrive er virkelig to av de beste gavene vi får fra velferdsstaten vår. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva synes dere om navnet Elling?

Anonymkode: 6022d...638

• Liker 3
Skrevet

Jeg syntes egentlig enkle navn er finest. Får jeg ei jente har jeg kanskje lyst til at hun skal hete Ada. 

Anonymkode: 83cc5...f81

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Elling er søtt men det gir meg assosiasjoner til filmen:dry:

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syntes egentlig enkle navn er finest. Får jeg ei jente har jeg kanskje lyst til at hun skal hete Ada. 

Liker Ada godt!

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Står øverst på min liste. 

Anonymkode: 9331e...4d8

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Minner meg om filmene, spesielt filmen Mor Elling :laugh: Men jeg syns at det er et veldig koselig navn, ser for meg en norsk kjernekar med det navnet :)

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkle navn er kjempefine! Ada er et veldig søtt og fint navn :)

Skrevet

Hva tenker egentlig folk om Magdalena? Er det for gammeldags for dagens barn? Jeg har forelsket meg helt i det navnet, selv om det er ganske langt og kanskje ikke helt in for tiden. Det er ihvertfall et navn som helt klart står best alene. Noen tanker om navnet? 

Gjest Belle âme
Skrevet
12 timer siden, Nyx skrev:

Hva tenker egentlig folk om Magdalena? Er det for gammeldags for dagens barn? Jeg har forelsket meg helt i det navnet, selv om det er ganske langt og kanskje ikke helt in for tiden. Det er ihvertfall et navn som helt klart står best alene. Noen tanker om navnet? 

Kjenpepent! Synast lange namn er utrulig pene!

Skrevet

Hva synes dere om navnet Lola? 

Skrevet
1 time siden, Apekatten skrev:

:sminkedokke: Her name was Lola, she was a showgirl
With yellow feathers in her hair and a dress cut down to there

• Liker 4
Skrevet
18 timer siden, Nyx skrev:

Synes det er nydelig!

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, Apekatten skrev:

Jeg syns det er kjempesøtt, men samtidig har jeg hatt litt rar følelse ved det. "Låla" kjennes litt rart på tunga når jeg sier det på en måte.. det flyter bare ikke så fint for meg. Men likevel syns jeg det er søtt. 

Skrevet
På 31. oktober 2016 den 9.27, AnonymBruker skrev:

Liker det kjempegodt!! :)

Anonymkode: 62ad3...b8c

Skrevet

Jeg synst det er så vanskelig å velge navn. Disse navna smaker jeg på. Hva tenker dere om disse?

Sanna

Milia

Ellie

Linéa

Othelia/Otelia

Amelie/a

Lilja

Lotte

Alva

Amina

Adelia

Guttenavn: Ulrik, Lucas, Leander, Milian.

Anonymkode: ded8b...29f

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synst det er så vanskelig å velge navn. Disse navna smaker jeg på. Hva tenker dere om disse?

Sanna

Milia

Ellie

Linéa

Othelia/Otelia

Amelie/a

Lilja

Lotte

Alva

Amina

Adelia

Liker alle guttenavnene :) Av jentenavnene liker jeg Sanna, Lin(n)éa, Othelia (evt Othilie), Lilja, Lotte, Alva

Skrevet
5 minutter siden, Millimani skrev:

Liker alle guttenavnene :) Av jentenavnene liker jeg Sanna, Lin(n)éa, Othelia (evt Othilie), Lilja, Lotte, Alva

Så artig at du likte alle guttenavna. Jeg synst guttenavn er vanskeligst☺️ Sanna har vært min favoritt i mange år. Litt for mangen jentenavn å velge mellom. Hadde Ella som favoritt, men det er blitt for populært og et vennerpar av oss kom oss i forkjøpet☺️

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sanna

Milia

Ellie

Linéa

Othelia/Otelia

Amelie/a

Lilja

Lotte

Alva

Amina

Adelia

Sanna: Synes ikke det er så fint.

Milia: Kallenavnaktig og kan lett forveksles med Milla.

Ellie: Greit nok.

Linéa: Antar du tenker å skrive Linnéa? Synes det er fint, men veldig vanlig.

Othelia/Otelia: Med i (Othilia) synes jeg det er nydelig.

Amelie/a: Synes det er fint.

Lilja: Greit.

Lotte: Liker ikke.

Alva: Fint.

Amina: For meg blir det veldig utenlandsk.

Adelia: Synes det er litt merkelig. Liker Cordelia.

Guttenavn:

Ulrik: Kult.

Lucas: Oppbrukt.

Leander: Synes ikke det er fint.

Milian: Synes ikke det var noe fint, og høres veldig useriøst ut..

Anonymkode: 04056...82f

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sanna: Synes ikke det er så fint.

Milia: Kallenavnaktig og kan lett forveksles med Milla.

Ellie: Greit nok.

Linéa: Antar du tenker å skrive Linnéa? Synes det er fint, men veldig vanlig.

Othelia/Otelia: Med i (Othilia) synes jeg det er nydelig.

Amelie/a: Synes det er fint.

Lilja: Greit.

Lotte: Liker ikke.

Alva: Fint.

Amina: For meg blir det veldig utenlandsk.

Adelia: Synes det er litt merkelig. Liker Cordelia.

Guttenavn:

Ulrik: Kult.

Lucas: Oppbrukt.

Leander: Synes ikke det er fint.

Milian: Synes ikke det var noe fint, og høres veldig useriøst ut..

Anonymkode: 04056...82f

Tusen takk for tilbakemelding😀 Jeg har tenkt på Linéa med en n faktisk, som Li(néa). Skal ikke være enkelt å velge navn. Ulrik er favoritt faktisk av guttenava😀 Othilia har jeg ikke hørt før😀

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sanna - Jeg får en litt "svensk" følelse av navnet Sanna, antagelig fordi jeg vet om ei svensk jente med det navnet. Det er søtt, men på en måte syns jeg det er litt kjedelig. Kan hende det kommer av at det ligner veldig på mitt eget navn irl. 

Milia - Jeg liker Emilia bedre, og det er fordi jeg syns at det er litt "tungt" å si Milia uten en vokal foran. Det er pent skriftlig, men ikke like pent muntlig, synes jeg. 

Ellie - Det er kjempesøtt! Men jeg syns det trenger et mellomnavn, og det er fordi Ellie er et kallenavn i mitt hode. Det gjør at bare Ellie føles tomt. 

Linéa - Jeg kjenner faktisk ei som heter Linea, nettopp med bare én N. Jeg vil nå si at det gir mening å bare stave det med én N, for sånn som jeg sier det så vil den andre N'en bli stum. Jeg legger ikke så mye trykk på N'en at det blir to. Det du kan tenke om på her er jo for det første, at navnet er veldig vanlig - og for det andre, at jenta vil måtte stave det for folk nettopp fordi de aller fleste er vant til Linnea. 

Othelia/Otelia - Faktisk så syns jeg dette er et fantastisk pent navn, ser for meg en middelaldersk prinsesse eller dronning med det navnet. Hos meg er det bare tommel opp på det navnet :)

Amelie/a - Amelia er så utrolig fint! Jeg syns det er finest med A-ending. Navnet gir en slags sofistikert og myk følelse. 

Lilja - Navnet er veldig søtt, og har jo en nydelig assosiasjon med blomsterslaget. Men likevel, for meg føles navnet kjedelig. Jeg kan bare ikke helt skjønne hvorfor. 

Lotte - Flotte Lotte, navnet er så utrolig fint og søtt! Kjenner ei lita jente med det navnet :) Jeg syns navnet er sofistikert på en veldig søt måte. 

Alva - Alva og Alma er to navn som jeg liker veldig godt. Jeg liker at Alva får meg til å tenke på alver, og alver gir en slags majestetisk, mystisk, søt og vakker følelse, litt som naturen. 

Amina - For meg føles dette navnet kjedelig. Det er vanskelig å si hvorfor, men det klinger ikke hos meg. 

Adelia - Ganske likt Amelia, og jeg må si at jeg liker Amelia bedre. Kan hende det er fordi jeg er litt kresen på bokstaven D i navn. Amelia er på en måte mykere. 

Jeg liker guttenavnene, med unntak av Ulrik, men det har jeg faktisk aldri vært noen fan av. Også gjelder samme greia for Milian som jeg skrev om Milia, jeg syns Emilian er finere. 

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...