Gjest Elisabeth1003 Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Hei. Nå er det jo som kjent blitt høst, og jeg elsker høsten. Da er det liksom litt mer tid for stearinlys og hygge om kvelden når det er mørkt ute. Og i det siste, har jeg fått veldig dilla på duftlys! Skulle virkelig ønske de hadde sånne duftlys her, som de har i USA (svææære duftlys med tre tråder i), men det har de ikke. Jeg finner bare sånne stusselige, små duftlys og mange av dem er bare "vanlige" dufter. Så er det noen som har tips om hvor jeg kan finne ordentlig gode duftlys? Altså, i generelle butikker. Jeg bor i Porsgrunn, så sånne fancy butikker har vi ikke her, dessverre
Kontormus Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Vel, hadde et stort duftlys med to veker, kjøpt på Zara Home (i Spania), og det gikk ikke å ha det inne. Ble jo helt rusa... Men funket fint på terrassen. Har du sett på nettet, Ebay?
Gjest Elisabeth1003 Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Vel, hadde et stort duftlys med to veker, kjøpt på Zara Home (i Spania), og det gikk ikke å ha det inne. Ble jo helt rusa... Men funket fint på terrassen. Har du sett på nettet, Ebay? Ebay tenkte jeg ikke på, haha. Men jeg tenker da på forsendingen. Disse duftlysene er jo inni glass, og det er jo ganske skjørt under forsendinger osv. Når jeg kommer til å tenke på det, så solgte Vita noen duftlys, men de koster jo type 250 kr. Syns eeegentlig det er litt i det meste laget for et duftlys...
Kontormus Skrevet 22. september 2014 #4 Skrevet 22. september 2014 Noen duftlys er tydeligvis svært esklusive i Norge, har sett dem opptil 600 kr! Den der Glade sin (eller hva den heter) som en får i dagligvaren har fått gode kritikker, den med alle fargene utenpå. Ellers tenker jeg at de klarer å pakke dem slik at de tåler frakten, og så er det viktig å holde seg under 200-kronersgrensen, ellers så blir de altfor dyre.
Gjest Elisabeth1003 Skrevet 22. september 2014 #5 Skrevet 22. september 2014 Noen duftlys er tydeligvis svært esklusive i Norge, har sett dem opptil 600 kr! Den der Glade sin (eller hva den heter) som en får i dagligvaren har fått gode kritikker, den med alle fargene utenpå. Ellers tenker jeg at de klarer å pakke dem slik at de tåler frakten, og så er det viktig å holde seg under 200-kronersgrensen, ellers så blir de altfor dyre. Wow, 600 kr! Har faktisk ett av de Glade's duftlysene, men jeg kjøpte den jeg har i Sverige. Har ikke sjekket i Norge (ser ikke ofte etter duftlys, fikk bare et plutselig innfall nå, hehe). Skal sjekke på butikken! Har lest litt mer om det, og har sett at noen får tak i duftlyst på Skeidar og Kremmerhuset, så dit skal jeg definitivt kikke takk for svar! Mulig jeg bestiller noe fra Ebay også. Eneste er jo at jeg ikke får lukta på det før jeg kjøper det, som er litt kjipt da, men man regner vel med at luktene er gode!
temolitus Skrevet 22. september 2014 #6 Skrevet 22. september 2014 http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/50260986/
Lollipops Skrevet 22. september 2014 #7 Skrevet 22. september 2014 (endret) Liker veldig godt de fra Voluspa Litt stive i prisen, men de dufter veldig godt og er fine å se på. http://nelly.com/no/søk/#SearchString=voluspa+ Endret 22. september 2014 av Lollipops 1
Gjest Elisabeth1003 Skrevet 22. september 2014 #8 Skrevet 22. september 2014 Jeg har funnet duftlys! Fant ett på kremmerhuset, som lukter sååå godt! Og så fant jeg enda et på Ica, som lukter... ah, kan ikke beskrive det. Men det duftlyset jeg fant på Christiania Belysning tok kaka! Det lukter virkelig hiimmelsk! Det var jo det dyreste da (200 kr), men så verdt det. Det lukter virkelig himmelsk... Nå er jeg fornøyd hvertfall hehehe
Gjest Raptuza Skrevet 22. september 2014 #9 Skrevet 22. september 2014 Nille har vel og luktelys så vidt eg huskar. Og Hm home? Mange daglegforretningar som m.a. meny og ica.
Lillemåltrost Skrevet 22. september 2014 #10 Skrevet 22. september 2014 På ikea jeg ELSKER det som lukter vanilje
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #11 Skrevet 22. september 2014 https://www.mestergronn.no/blomsterbutikk/detaljer/duftlys-cashmere-cream-hvit-stor/3407/77#.VCAykhzxYc8 Dette dufter fantastisk og er utrolig vakkert når det brenner. Anonymous poster hash: 856f5...632
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #13 Skrevet 22. september 2014 Noen som vet hvor man fortsatt får tak i Willow Lane duftlys? Har sett på ebay, men de har ikke den lukten jeg skal ha.. Er det fortsatt i produksjon en plass? Anonymous poster hash: 8db1f...c6f
Sunshine Skrevet 25. september 2014 #14 Skrevet 25. september 2014 (endret) Jeg sverger til Voluspa crisp champagne (men de er ekstremt dyre synes jeg) og de med vaniljeduft fra IKEA. Akkurat nå har jeg et fra Yankee Candles på badet, men det ble kjøpt i utlandet siden det er så sykt overpriset her. Endret 25. september 2014 av Sunshine
Miss-Grey Skrevet 25. september 2014 #15 Skrevet 25. september 2014 I likhet med Sunshine er jeg veldig glad i duftlysene fra Voluspa. Liker spesielt godt Saijo Persimmon, Chestnut & Vetiver, Mandarino Canella og Crisp Champagne. Jeg likte IKEA-lysene tidligere, men nå synes jeg at duften er litt for unyansert, og litt industriell. Mitt hovedproblem med duftlys er at jeg synes de dufter alt for sterkt, og det gjelder også Voluspa-lysene. Jeg leste en avisartikkel om en interiørdesigner som mente at duftlys ikke burde tennes i det hele tatt, fordi duften var mye bedre når lyset var utent. For noen dager siden oppdaget jeg imidlertid noe interessant. Jeg plasserte et av Voluspa lysene mine i vinduskarmen på hjemmekontoret, og fikk ikke somlet meg til å rydde det vekk etter at jeg hadde blåst det ut. Det var av denne typen som kommer i keramisk beholder, ikke glass. Det er ganske sterk sol i det vinduet, så på dagtid de siste dagene har beholderen blitt varmet opp, og gitt fra seg en diskret og behagelig duft. Jeg skal definitivt ha et slikt lys stående der fast, selv om jeg ikke liker utseendet på beholderen.
Sunshine Skrevet 25. september 2014 #16 Skrevet 25. september 2014 Voluspa skal ikke brenne lenge. Man skal kun tenne de på og la de brenne til man har fått den lukten man ønsker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå