AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Siden i vinter har det blitt sagt at jeg har astma. Mye tyder jo på det, flere tester hos lege. Så jeg begynte på ventoline og flutide. Stadig vekk måtte jeg øke dose, og til slutt har jeg ligget på dobbel dose 3 ganger om dagen. Likevel hoster jeg mye, spesielt om morgenen, i aktivitet og i kald luft. Når jeg får astmaanfall pga en av disse så må jeg opp i 6 spray for å merke noe forskjell. Syns det har vært så slitsomt å huske på alle disse dosene hver dag, og tar lang tid utenat jeg merker store bedringen. Jeg har nå sluttet å ta astmamedisinene mine fordi jeg er like dårlig med og uten de. Dette tok jeg opp hos legen min, og nå skal jeg til lungespesialist. Jeg er kun 22 år og sliter som dette. I tillegg har jeg lavt blodtrykk. Utenom dette har jeg merket mye hodepine den siste tiden. Hva tester de hos en lungespesialist? Og hva kan dette ellers være? Jeg drikker ikke alkohol, røyker heller ikke. Har ingen dyr og er i aktivitet gjennom hele dagen, hver dag. Anonymous poster hash: 5dc3f...c89
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Ventoline er en anfallsmedisin. Flutide er et kortisonpreperat som skal virke forbyggende. Derfor skal du ta Flutide fast morgen og kveld slik legen sikkert har anbefalt. Når du lir tett i løpet av dagen eller natta tar du ventoline. Når du ikke var optimal astma medisin /astmakontroll, svinger oksygenopptaket i kroppen din veldig. Mange tror at astma bare går på lungene og lungefunksjonen, men lunger som ikke tar opp tilstrekkelig oksygen fører til at det blir for lite og ujevnt opptak av oksygen i hele kroppen. Derav er forklaringen på hodepinen din, mest sannsynlig. Å bli henvist til lungespesialist med avtale om trygderefusjon utenfor sykehus ser jeg på som en fordel. Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: b4b4e...52c
AnonymBruker Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 Okei, jeg vet alt det første du skrev. Skrev hva jeg bruker, og når jeg sier jeg må ta seks spray for å merke forskjell så skjønner jeg selv hvem jeg tar da.. Alt det der vet jeg. Min lege satte opp det vanlige i starten, noe som ikke hjalp. Så økte vi til flutide 3 ganger om dagen og ventoline 3 ganger om dagen. Ingen bedring da heller. Ventoline måtte jeg ta utenom disse 3 gangene i tillegg fordi jeg likevel fikk anfall. Hvordan forklarer man dette? Jeg også tenkte at jeg ikke får nok luft er grunnen til hodepine, legen min mener noe annet.. men vi får se. "trygderefusjon" og dette betyr? ts Anonymous poster hash: 5dc3f...c89
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå