Gå til innhold

Erfaring med Bryllup i Stavanger Regionen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg håpet dere som alerede har giftet dere, eller har vert i bryllup i stavanger området (alt fra sola, rennesøy til sandnes. Samme om det er hotel eller grendahus med catering) om dere kan skrive hvor bryllupet ble holdt og deres erfaring?

Vi har ikke valgt sted ennå eller catering, så vi vil gjerne ha litt tips fra dere?

-De ansatte var profesjonelle osv?

-Lokalet, bra / dårlig? Ville dere heller valgt en annen plass i ettertid

-Catering, bra / dårlig? Ville dere brukt dem igjen

Er så mange historier som blir fortalt av en venn av en venn om et lokale vi ikke burde bruke her i stavanger, men folkene kan aldri huske hvor disse lokalene er eller hvor de hadde hørt historien fra :P

Så samle det dere har, tips til bra sted å holde bryllup og råd om hvor vi bør unngå!:) :)

Endret av Tiingelling
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde middag og fest på løå på Sola.

De har ingen rettigheter, men kan stille med kokk og servitører om man ønsker det. Kokken var vi veldig fornøyd med, hun het Marianne om jeg ikke husker helt feil. Alt var laget fra bunn og smakte fantastisk :). Eneste jeg har stusset over i ettertid er at de tok med seg alt av resterende mat da de gikk, noe jeg syns var spesielt merkelig da vi betalte pr kurvè. Servitørene som hun stilt med var effektive, flinke, høflige og profesjonelle.

Jeg var ikke uten videre imponert over lokalene og servicen vi fikk der. Lokalene er mørke, men det var koselig det. Vi hadde bryllupspakken, som gjorde at vi fikk lokalene på fredagen og hadde dem til og med søndagen, avtalte også hele søndagen slik vi kunne få ryddet ut og slik. Da vi kom på fredagen så rigget vi til med stoler og bord slik de skulle stå, og da var det mange av bena til stolene som var løse. Dette fikset de i løpet av fredagskvelden, men jeg syns det var veldig dumt og ble stresset over at de ikke hadde gjort det før vi kom. En annen ting var at vi skulle ha hvite duker, de skulle ligge på avtalt plass. Da vi kom dit hadde alle rødvinsflekker og andre flekker på seg. Det var vanskelig å få fatt på dem som leide ut lokalene, vi spurte de som var i kjelleretasjen om de viste hvor dukene var. Vi fant dem rett og slett ikke, så det endte med at moren min måtte ut å kjøpe på stoffbutikk. Etter vi hadde lagt på alt så ringte de opp igjen, og sa hvor dukene var og sa det ikke var deres problem at vi ikke hadde funnet dem. Så jeg er ikke helt fornøyd med de som leier ut lokalene, men lokalene er greie og var god størrelse på dem.

Alt i alt hadde vi en fantastisk dag, jeg er usikker på om jeg ville valgt lokalene på nytt. Jeg ville vertfall anbefalt bedre kommunikasjon med dem som leier ut lokalene, men kokken der kan jeg anbefale :).

Lykke til :)

Skrevet

Jeg har vært i bryllup på Kronen Gaard i Sandnes, og det kan absolutt anbefales. Nydelige lokaler og skikkelig god mat. :)

Skrevet

Jeg har vært i bryllup på kulturbruket 44/4 på øya Bru i Rennesøy kommune. Lyse og flotte lokaler og maten var god.

Utstein Kloster er også verdt å sjekke ut. Har ikke vært i bryllup der, men i konfirmasjon, og det er veldig fint der.

Skrevet

Ikke direkte i Stavanger men vi hadde bryllupet vårt på Røde Kors huset på Bryne, det driftes av Jærkokken. Kan anbefales

Skrevet

Var i et bryllup på Jæren hotell (tror jeg det er det heter). Ligger på bryne.

Fint lokale og god mat. Hadde også rom på hotellet og det var veldig greit!

Et annet bryllup på et eller annet type grendahus på Gandal. Fint lokale det også. Usikker på hvem som stod for cateringen der, men vi fikk ihjelstekt og tørt reinsdyr, pluss ihjelkokte grønnsaker.

Skrevet

Ville vurdert Utstein Kloster eller Sola Ruinkirke (dersom du trenger tips til vielse). Nydelige steder!

Anonymous poster hash: 559d6...871
Skrevet

Vi skal ha vielsen i Revheim kirke, synes den er passe stor, gammel og veldig koselig. Festen skal vi ha på Hjorthuset nede ved Hafrsfjord, et gammelt hvitt hus med stor hage og rosebusker utenfor. Vi har ikke bestilt catering ennå, men vurderer Kokkene kommer. Ønsker gjerne tips til andre som er gode på catering.

Skrevet (endret)

Vi ønsker vielsen på ustein kloster, vi bygger hus på mosterøy så min (kommende) mann mente det var litt koselig å få et forhold til ting der ute også. (Gifte oss i kirka, døpe kommende barn der osv) Synes jeg også var en koselig ide, starte vår egen tradisjon.

Men motakelsen er jeg super usikker på. Har tenkt litt på klosterhotellet (det er pent å i gåavstand til klosteret) men jeg vil undersøke nermere på andre steder også.

Det jeg er mest redd for er faktisk at maten, servitørene osv ikke vil ha bra standard. Det kan ødelegge så mye. Så fortsett og kom med goe tips! Setter kjempepris på det! :D

Kokkene kommer har kjempegodt rykte på seg i min familie/omgangskrets. Er flere som har brukt de til komf å voksne bursdager. Å de var som nevnt, kjempefornøyde. :)

Endret av Tiingelling
  • Liker 1
Skrevet

Sjekk ut:
Ørnabergtunet (link)

Ellers har man:

Flor og Fjære

Hummeren HOtell

Sola Strandhotell

Når det gjelder catering så kan du jo sjekke også med
Wilberg

Hadde bryllupet på Hummeren selv og var superfornøyde med service og mat, men dette er ganske ås mange år siden nå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...