Mazilla Skrevet 22. september 2014 #1 Skrevet 22. september 2014 Jeg har lenge hatt lyst til å prøve en sjokoladekakeoppskrift jeg har sett på nettet flere ganger, men nå som jeg endelig har en anledning finner jeg den ikke igjen. Det er en kake hvor man skal steke halve røra og bruke resten som fyll. Noen som skjønner hvilken jeg snakker om, og kan hjelpe meg med link til oppskrift?
Frk. Belle Skrevet 22. september 2014 #2 Skrevet 22. september 2014 Så noe slikt på Spise med Price.. "Gateau Marcel. Sjokoladekake uten mel, hvor samme røren brukes til den stekte kakebunnen og som sjokoladmousse på toppen." Har ikke prøvd selv men virker jo kjemepegodt.. 1
venus_ Skrevet 22. september 2014 #3 Skrevet 22. september 2014 http://www.detsoteliv.no/oppskrift/dur-mou 1
Mazilla Skrevet 22. september 2014 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2014 Tusen takk for hjelpa, kake er på gang! 1
Frk. Belle Skrevet 23. september 2014 #5 Skrevet 23. september 2014 Fortell oss gjerne om resultatet Mazilla (og hvilken oppskrift du brukte). Ser jo kjempegodt ut så hadde vært gøy å prøve en gang. Jeg tenkte i så fall bare å bruke vanlige (upasturiserte) egg siden Norske egg er ganske trygge med tanke på salmonella...
Kamelia83 Skrevet 23. september 2014 #6 Skrevet 23. september 2014 Her er en til. Det er vel stort sett samme ingredienser, men litt forskjellig mengde. http://www.hegemor.com/2012/01/livsfarlig-sjokoladekake-uten-hvetemel.html
Mazilla Skrevet 23. september 2014 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2014 (endret) Fortell oss gjerne om resultatet Mazilla (og hvilken oppskrift du brukte). Ser jo kjempegodt ut så hadde vært gøy å prøve en gang. Jeg tenkte i så fall bare å bruke vanlige (upasturiserte) egg siden Norske egg er ganske trygge med tanke på salmonella... Jeg lagde den øverste, for jeg synes mengdene i nr to var noe voldsomme. Pynta den med friske bringebær, en sikker vinner! Kaka ble utrolig god, så det ble dessverre lite rester... Det er alltid et godt tegn når folk som egentlig ikke liker kake forsyner seg for andre gang Edit: Jeg brukte også vanlige egg Endret 23. september 2014 av Mazilla
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå