Gå til innhold

Sjokoladekake med røre som fyll

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har lenge hatt lyst til å prøve en sjokoladekakeoppskrift jeg har sett på nettet flere ganger, men nå som jeg endelig har en anledning finner jeg den ikke igjen.

Det er en kake hvor man skal steke halve røra og bruke resten som fyll. Noen som skjønner hvilken jeg snakker om, og kan hjelpe meg med link til oppskrift?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så noe slikt på Spise med Price..

"Gateau Marcel. Sjokoladekake uten mel, hvor samme røren brukes til den stekte kakebunnen og som sjokoladmousse på toppen."

Har ikke prøvd selv men virker jo kjemepegodt..

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for hjelpa, kake er på gang! :tommelopp::sikle:

• Liker 1
Skrevet

Fortell oss gjerne om resultatet Mazilla (og hvilken oppskrift du brukte). Ser jo kjempegodt ut så hadde vært gøy å prøve en gang. Jeg tenkte i så fall bare å bruke vanlige (upasturiserte) egg siden Norske egg er ganske trygge med tanke på salmonella...

Skrevet (endret)

Fortell oss gjerne om resultatet Mazilla (og hvilken oppskrift du brukte). Ser jo kjempegodt ut så hadde vært gøy å prøve en gang. Jeg tenkte i så fall bare å bruke vanlige (upasturiserte) egg siden Norske egg er ganske trygge med tanke på salmonella...

Jeg lagde den øverste, for jeg synes mengdene i nr to var noe voldsomme. Pynta den med friske bringebær, en sikker vinner! :jepp: Kaka ble utrolig god, så det ble dessverre lite rester... :rolleyes: Det er alltid et godt tegn når folk som egentlig ikke liker kake forsyner seg for andre gang :fnise:

Edit: Jeg brukte også vanlige egg :)

Endret av Mazilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...