AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #1 Skrevet 21. september 2014 Har kjøpt et bilde på bruktmarked, og det fascinerer meg veldig. Vil gjerne vite mer om det, men klarer ikke tyde navnet til kunstneren. Kanskje noen kan hjelpe?Anonymous poster hash: a643f...03d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #2 Skrevet 21. september 2014 Har kjøpt et bilde på bruktmarked, og det fascinerer meg veldig. Vil gjerne vite mer om det, men klarer ikke tyde navnet til kunstneren. Kanskje noen kan hjelpe?Anonymous poster hash: a643f...03d Glemte å legge ved bilde.Anonymous poster hash: a643f...03d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #3 Skrevet 21. september 2014 Glemte å legge ved bilde.Anonymous poster hash: a643f...03d Riktig vei:Anonymous poster hash: a643f...03d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #4 Skrevet 21. september 2014 Riktig vei:Anonymous poster hash: a643f...03d Anonymous poster hash: a643f...03d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #5 Skrevet 21. september 2014 Kan se ut som det står fabjen/fabjer/fabju på slutten. Kanskje en r før f-en? Anonymous poster hash: b9811...bf1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #6 Skrevet 21. september 2014 Glemte å legge ved bilde.Anonymous poster hash: a643f...03d Spør en kunsthandler Du kan sikkert sende signatur og bilde til en eller flere kunsthandlere og få hjelp. Kan du legge ut hele bildet, så er det lettere å kunne gjette hvem kunstneren er. Har du forsøkt å søke med bildet (bilde av hele bildet, og evt bilde av kun signaturen) på google bildesøk? Da vil du få søkeresultater med like eller lignende bilder Anonymous poster hash: eb89f...051
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #7 Skrevet 21. september 2014 Har kjøpt et bilde på bruktmarked, og det fascinerer meg veldig. Vil gjerne vite mer om det, men klarer ikke tyde navnet til kunstneren. Kanskje noen kan hjelpe?Anonymous poster hash: a643f...03d Er det et trykk (litografi el.l?) Står det 4/ 200 på bildet f.eks? (betyr nr 4 av 200 eksemplar) Anonymous poster hash: eb89f...051
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #8 Skrevet 21. september 2014 Glemte å legge ved bilde.Anonymous poster hash: a643f...03d http://www.kunstbib.dk/e-ressourcer/fri-adgang/kunstnersignaturer Kanskje finnes et lignende register over norske kunstneres signaturer og kunstnere fra andre land sine signaurer? Anonymous poster hash: eb89f...051
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #9 Skrevet 21. september 2014 Hele bildet foran og bak. Det ser kanskje ut som det ikke er en kopi. Papiret og rammen er gammelt, og ikke noen plate bak til å ta det ut. Jeg er ganske så grønn på disse greiene, men om noen har tips blir jeg veldig glad. Det kan jo være en kopi av ev kjent kunstner for alt jeg vet. Takk for tipsene så langt, skal se om jeg finner en forhandler jeg skal spørre. Kan man finne det ved bildesøk hadde jo det vært bra. Skal prøve. Anonymous poster hash: a643f...03d Anonymous poster hash: a643f...03d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #10 Skrevet 21. september 2014 Hele bildet foran og bak. Det ser kanskje ut som det ikke er en kopi. Papiret og rammen er gammelt, og ikke noen plate bak til å ta det ut. Jeg er ganske så grønn på disse greiene, men om noen har tips blir jeg veldig glad. Det kan jo være en kopi av ev kjent kunstner for alt jeg vet. Takk for tipsene så langt, skal se om jeg finner en forhandler jeg skal spørre. Kan man finne det ved bildesøk hadde jo det vært bra. Skal prøve.Anonymous poster hash: a643f...03d Anonymous poster hash: a643f...03d Om du skal finne det gjennom google bildesøk, tror jeg at det er viktig at du fotograferer bildet uten å ta med veggen rundt bildet og kanskje også uten rammen (dvs fotografer nærmere eller beskjær fotografiet i et redigeringsprogram) Lykke til! Anonymous poster hash: eb89f...051
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #11 Skrevet 21. september 2014 Om du skal finne det gjennom google bildesøk, tror jeg at det er viktig at du fotograferer bildet uten å ta med veggen rundt bildet og kanskje også uten rammen (dvs fotografer nærmere eller beskjær fotografiet i et redigeringsprogram) Lykke til! Anonymous poster hash: eb89f...051 Bildesøk gav ingen resultater dessverre, selv når det er beskjært. Noen som vet om alle kunsthandlere er villig til å se på det, eller gjelder dette bare verdifulle bilder som vurderes solgt? Anonymous poster hash: a643f...03d
AnonymBruker Skrevet 21. september 2014 #12 Skrevet 21. september 2014 Synes det ser ut til å stå "hunden tønes"… …,hmm Anonymous poster hash: 7376f...bba 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå