delilah_ Skrevet 11. juli 2004 #1 Skrevet 11. juli 2004 Hei! Jeg skal i bryllup til en god venninne av meg nå i august, og lurer på om jeg skal holde tale, evt. dikte sang. Jeg er ikke forlover, og det er dermed ikke selvskrevet at jeg skal gjøre det. Men hva synes dere? Kan jeg gjøre det når jeg liksom ikke har en "oppgave"? Jeg har nemlig lyst til å uttrykke min glede over at hun og mannen har funnet hverandre, og ønske dem lykke til på en skikkelig måte. Men jeg er altså litt bekymret for at det virker litt.. tja, pågående eller frampå.. Noen som har noen tanker om dette? Delilah
LilleBille Skrevet 11. juli 2004 #2 Skrevet 11. juli 2004 Jeg synes det ville være hyggelig jeg. Stort sett kan jo bare en være forlover - mens det er mange som har lyst til å si noe. Bare ikke lag en for lang tale.. men noen hyggelige ord (eller en sang) er jeg sikker på at de setter pris på.
Hemligheten Skrevet 11. juli 2004 #3 Skrevet 11. juli 2004 Jeg synes du skal gjøre det. Jeg hadde hvertfall satt stor pris på en sang eller tale fra en av mine venner. Det blir litt ekstra koselig synes jeg, når du ikke er nødt til å gjøre det men gjør det likevel.
Sita Skrevet 11. juli 2004 #5 Skrevet 11. juli 2004 Det hadde jeg satt utrolig stor pris på og blitt kjempeglad for
Piarina Skrevet 11. juli 2004 #6 Skrevet 11. juli 2004 Det hadde jeg også blitt skikkelig glad for, bare det ikke er for langt ja. Personlig syns jeg det er bedre med en liten tale på noen få setninger enn en sang, men det er jo meg da.
monja Skrevet 11. juli 2004 #7 Skrevet 11. juli 2004 Jeg dikta sang til ei venninne da hun gifta seg i fjor. Jeg var ikke forlover men "vanlig" gjest. Hun visste ikke om sangen og den ble rulla sammen og lagt ved siden av tallerkenene. Så informerte toastmaster om denne ekstra sangen et stykke inn i middagen. Hun ble kjempeglad. Da vi gifta oss to mnd etter hadde hun og ei annen venninne gjort det samme for meg, og det var kjempekoselig. Ble skikkelig rørt jeg. Så jeg synes du absolutt skal gjøre litt ekstra den dagen
*marte* Skrevet 11. juli 2004 #8 Skrevet 11. juli 2004 Helt enig med resten av gjengen, kjempekoselig med noen ord eller en sang! (Men lå det være kort og konsist)
virre Skrevet 11. juli 2004 #9 Skrevet 11. juli 2004 Det hadde jeg også blitt skikkelig glad for, bare det ikke er for langt ja. Personlig syns jeg det er bedre med en liten tale på noen få setninger enn en sang, men det er jo meg da. :Nikke:
ringblomst Skrevet 11. juli 2004 #10 Skrevet 11. juli 2004 Enig med de andre at det bare er hyggelig.
Gjest Embla s Skrevet 11. juli 2004 #11 Skrevet 11. juli 2004 Jeg skal også i bryllupp i august og lurer på det samme. Skal heller ikke være forlover, men føler veldig for å si noen ord allikevel. Etter å ha lest denne tråden tror jeg at jeg gjør det. Noe av det jeg har tenkt i den forbindelsen, er å ikke vinkle kun på min venninne. Tenkte kanskje å holde talen til brudgommen (som jeg ikke kjenner) som en vri. Syns det er litt pinlig når den ene av brudeparet får masse personlige taler om dennes fantastiske personlighet, som en slags konfirmasjonstale. Viktig å fokusere på begge på en eller annen måte syns jeg.
delilah_ Skrevet 11. juli 2004 Forfatter #12 Skrevet 11. juli 2004 Hei igjen Det var koselig å se at så mange er positive til dette. Tror nok at jeg må gjennomføre det da. Forresten god ide å vinkle det mot brudgommen. Tusen takk for tilbakemeldinger alle sammen! Delilah
Grooo Skrevet 11. juli 2004 #13 Skrevet 11. juli 2004 Venninnegjengen min fra høgskolen hadde diktet sang, ante ikke noe om det. Kjempekoselig overraskelse!
Lady_in_red Skrevet 12. juli 2004 #14 Skrevet 12. juli 2004 Vi giftet oss i forrige uke, og mine to gode venninner, som ikke var forlovere, holdt tale og leste dikt til meg. Syntes det var så flott, fikk tårer i øynene og lo om hvernadre... Satte stor pris på alle talene!!! Go for it!!! Men enig med de andre; ikke overdriv med henhold til lengde, og heller tale enn sang... Lykke til!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå