Gå til innhold

Én dag i Barcelona, trenger tips

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har én, muligens to dager til rådighet i Barcelona i forbindelse med en konferanse og lurer på hvordan jeg best skal bruke tiden. Dette er i slutten av november, og jeg har aldri vært i Barcelona før.

Museer vil jeg ikke prioritere, med mindre det er noe jeg absolutt ikke må gå glipp av.

Er det noen trikkelinjer el som egner seg hvis jeg vil få litt overblikk, evt. et par strøk jeg bør traske rundt i halvveis på måfå?

Jeg er veldig glad i små kafeer, tapasbarer og å se på folkelivet. Tips om hvor jeg bør gå, helst hvor det ikke er pakkfullt av turister?

Jeg kommer til å spise ute alene én eller to kvelder. Jeg vil gjerne spise lokal mat, men da på steder hvor det er greit å være kvinne og alene uten å få mistenksomme blikk og uønsket oppmerksomhet.

Hvis jeg får anledning vil jeg gjerne shoppe litt. Jeg er ikke opptatt av de store merkene, verken dyre eller billige, men kunne godt tenke meg å se på mer eller mindre lokale designere som selger klær og sko som ikke koster altfor mye.

Er det noen kafeer eller restauranter eller lignende ved stranden som holder åpent så sent på året - og som er verdt å besøke?

Anonymous poster hash: 67bbe...e8f
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Jeg ville beveget meg ned mot bryggen. Vi var i Barcelona i fjor, og byen er fantastisk. Vi var veldig lite på den siden av byen, var mer i hovedgaten diagonal. Av shopping synes jeg senteret diagonal mar hadde mye gøy og by på. Men det spørs jo hvor i byen du bor, Barcelona er veldig stort!

Skrevet

For overblikk kan jeg anbefale turistbussene som man kjøper dagsbillett for. Slike som man hopper på og av og som stopper ved de fleste attraksjonene. Men jeg er usikker på om de går hele året, eller om det bare er i sommerhavåret.

JA, det er turister og jeg har flere ganger blitt skuffet over disse bussene, men akkurat i Barcelona var det en veldig nyttig og god opplevelse. Tror det var 2 eller 3 forskjellige "runder".

Anonymous poster hash: b4d94...628
Skrevet

El born er et koselig område å bare vandre rundt i :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips. Det høres veldig bra ut med et strøk som rett og slett egner seg for vandring.

Tror nok verken shoppingsentre eller turistbusser er helt tingen for meg.

Jeg har ikke bestilt hotell ennå for den tiden jeg har for meg selv, så der er jeg også åpen for forslag.

Anonymous poster hash: 67bbe...e8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...