Gå til innhold

Er du avhold fra alkohol

Fremhevede innlegg

Skrevet

Isåfall hvorfor?

Anonymous poster hash: f358d...acd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt og fullt; fordi jeg ikke har lyst på alkohol. Jeg trenger det ikke. :)

• Liker 3
Skrevet

Nei, men jeg har vært i ganske mange år. Rett og slett fordi jeg var/er redd for å bli beruset, pluss at jeg ikke synes alkoholholdige drikkevarer smaker spesielt godt. Har moderert meg litt etter fylte førti og synes nå det kan være godt med et glass vin eller øl til maten, men klarer fremdeles ikke drikke bare for å drikke så lenge alkohol er involvert. Da tar jeg heller vann eller brus.

Skrevet (endret)

Vurderer å bare kutte det helt ut fordi jeg uansett drikker så sjelden, og i tillegg har jeg det aldri gøy når jeg gjør det. Det er unødvendig for meg :)

(Jeg har jo forståvidt kuttet det ut for lengs. Jeg drikker jo ikke, hehe...) Men et glass vin i ny og ne kan det hende jeg tar. Ikke for å bli full, men for smakens skyld.

Endret av misstealover
Skrevet

Jeg drikker svært sjeldent, kanskje en gang i året eller så, og selv da drikker jeg lite. Jeg drikke ikke alkohol fordi jeg ikke liker smaken.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg er ikke avholds, grunnen er den at alkohol smaker godt til mye forskjellig mat og sosiale sammenhenger. Fungerer som sovemedisin og er en meget god venn i tunge stunder!

Skrevet

Så og si ja. Liker ikke smaken, heller ikke effekten noe særlig og har mye alkoholisme i familien.

Dessuten liker jeg å ha frihet til å ta bilen hjem.

Jeg er ikke totalavholds. Tar meg et glass vin eller en rusbrus eller noe sånt en gang i blandt, men kunne egentlig like gjerne vært foruten.

Anonymous poster hash: 6c475...8d7
Skrevet

Tar et glass vin til maten 3-4 ganger i året. Og kanskje en Bailey's til kaffen omtrent like ofte. Går som regel flere måneder mellom hver gang. I går drakk jeg et lite glass hvitvin, sist jeg smakte alkohol var nyttårsaften.

Har aldri vært så glad i alkohol.

Skrevet

Har vært det i litt over et år pga graviditet og amming. Nå tar jeg meg et par slurker øl eller et halvt miniglass med hvitvin når junior har lagt seg (er på ferie). Blir nok så og si avholds noen måneder til :)

Skrevet

Samme grunn som Hoppetaujenta, jeg har aldri følt at alkohol er noe jeg har lyst på, og har derfor rett og slett bare holdt meg unna :)

Skrevet

Nei, jeg er ikke avholds, til tross for oppdragelsen fra mine avholdsforeldre som gjorde alt for å få meg til å velge som dem.

God vin, nøye utvalgt i forhold til hva som står på menyen den kvelden, inngår for meg som en naturlig bestanddel i gode måltider. Jeg ville gått glipp av mange fine smaksopplevelser hvis jeg hadde fulgt i mine foreldres fotspor og fortsatt med sukkerfri brus til alt fra nytrukket torsk til lammestek.

Anonymous poster hash: 83183...8d8
  • Liker 1
Skrevet

Nei, jeg er ikke avholds. Jeg synes mange typer alkohol er godt, og tar gjerne ei øl en onsdagskveld eller et glass portvin til hvis jeg har dessert eller sjokolade. Går gjerne på pub med venner også rett som det er. :)

Skrevet

Jeg bestemte meg for å kutte ut alkohol da jeg innså at jeg har et alkoholproblem og var i ferd med å utvikle alkoholisme (mulig jeg allerede har den sykdommen). Det er nå 3 mnd siden, og det går overraskende bra, selvom det hender at jeg får veldig lyst på øl i sosiale sammenhenger.

Anonymous poster hash: 60251...332
  • Liker 1
Skrevet

Har drukket flere ganger, men har slått det fra meg.

• Har aldri opplevd at noe med alkohol smaker bedre enn en alkoholfri utgave av det samme.
  • Helseaspektet.
  • Rusen er ikke bedre enn den må være.
  • Dagen derpå, selv om jeg personlig aldri synes det var noe å mase om.
  • Alt av ulemper alkohol har bragt på samfunnet totalt sett.
  • Skal jeg nevne en fordel, så er det at det blir mye lettere å komme i kontakt med folk.
  • Liker 1
Skrevet

Har drukket flere ganger, men har slått det fra meg.

• Har aldri opplevd at noe med alkohol smaker bedre enn en alkoholfri utgave av det samme.
  • Helseaspektet.
  • Rusen er ikke bedre enn den må være.
  • Dagen derpå, selv om jeg personlig aldri synes det var noe å mase om.
  • Alt av ulemper alkohol har bragt på samfunnet totalt sett.
  • Skal jeg nevne en fordel, så er det at det blir mye lettere å komme i kontakt med folk.

Må bare kommentere: Når det gjelder vin, er dette så objektivt feil som det kan få blitt.

Anonymous poster hash: 83183...8d8

• Liker 1
Skrevet

tørrlagt alkis

Anonymous poster hash: a16ac...448
Skrevet

Jeg har ikke behov for alkohol, og lite jeg synes smaker godt.

Jeg drakk nok i min ungdom (typisk helge- og festfyll), og er ikke totalavholds av noen prinsipielle grunner.

Har vel drukket et par glass whisky (som er eneste alkoholen jeg i dag liker smaken av) i løpet av de siste ti årene. Har et par flasker stående hjemme, men blir alltid til at jeg tenker; hvorfor gidde? Har ikke behov for eller lyst på.

Skrevet

Jeg er ikke avholds, selv om det kan gå lang tid mellom hver gang jeg drikker. Jeg drikker derimot ikke alkohol fordi jeg liker smaken, hvis jeg skal drikke noe for å kose meg så drikker jeg brus, saft, juice eller no. Jeg drikker alkohol fordi jeg hater meg selv

Anonymous poster hash: 4fde7...1e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...