Gå til innhold

ALT for mye skattepenger, hva hadde du gjort??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et lite spørsmål; hvor ærlige hadde dere vært:

Når selvangivelsen kom i april(?) var skattepenge beløpet feil, etter en telefon til ligningskontoret skulle dette rettes opp igjen og vi skulle få en del tusen tilbake. Vi hadde året før fått igjen et større beløp fra en forsikringssak som vi hadde skattet nesten 50% for, så det var vanskelig for oss å vite hva som var riktig.

På fredag kom brevet der det sto vi fikk igjen over 30000 mer enn det vi hadde regnet med. Hva hadde dere gjort?

Ikke sagt fra og brukt pengene i god tro. Satt av pengene på en annen konto og ventet og sett hva som skjedde, eller ringt til ligningskontoret neste dag og spurt om det var riktig?

Hva vi gjorde skal jeg fortelle litt senere........

Skrevet

Jeg ville kontaktet ligningskontoret en gang til, men også satt pengene på en sparekonto. Dersom jeg ikke hadde hørt noe mer fra ligningskontoret hadde jeg nok brukt av pengene etter en stund. Vi opplevde noe av det samme på ligningen for 2000, vil bare informere om at etter 8 mnd. kom kravet på at vi måtte innbetale beløpet igjen. Ok for oss fordi vi hadde jo i utgangspunktet ikke regnet med disse pengene kr. 25.000. Vi slapp renter siden det var ligningskontoret sin feil og at vi hadde kontaktet dem skriftlig to ganger om saken.

Gleder meg til å høre hva dere gjorde!!! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er jo likningsmottakerens egen oppgave å påse at beløpet er riktig og er det ikke det kan man jo faktisk bli straffet for det. Dere bør definitivt ringe likningskontoret for å spørre om dette er riktig før dere bruker pengene i god tro!

Skrevet

Joda vi ringte l.kontoret og spurte om det var riktig.Vi turte ikke annet, holder på å bygge hus og skal gifte oss så den ekstraregningen hadde vært tøff å få. Beløpet var dessverre ikke riktig :cry: , men beløpet som var riktig var en god del høyere enn vi hadde håpt på! :) Så nå noterte vi navnet på hun vi snakket med og håper på det er riktig denne gangen. Hun sa at"selvfølgelig hadde det blitt oppdaget" men hva annet kunne hun sagt? At hvis ikke du hadde sagt noe hadde vi ikke oppdaget det?

Men tenker litt tenk hvis..... :-?

Skrevet

Likningskontoret har faktisk 10 ÅR å rette opp feilen på. Derfor hadde hun kanskje rett når hun sa det ville bli oppdaget.

Vi har 2 måneder for våre klager om feil

Rettferdig? :evil:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...