Gå til innhold

Forhold mellom pasient og "behandler

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste par ukene har jeg vært innlagt ved en psykiatrisk avdeling, som følge av en livskrise som har gjort meg deprimert. På avdelingen jeg er innlagt jobber det en student som har ekstrajobb her noen helger i måneden. Han er altså ikke ferdig utdannet, men fungerer som en pleieassistent som hjelper til med måltider, følger pasienter som skal gå tur osv.

Jeg har fått veldig god kjemi med denne personen, vi deler mange interesser og når vi går turer sammen så er det ganske tydelig at vi begge setter pris på hverandres selskap. Jeg er veldig interessert i å se hvordan dette kan gå videre, og han har også sagt at han synes det er synd at vi ikke ble kjent med hverandre før jeg ble innlagt. Så lenge jeg er innlagt på denne avdelingen så skjønner jeg at det er uaktuelt at det skal skje noe mellom oss, men vi er på omtrent samme alder og vanker i det samme miljøet "på utsiden", så det er lite sannsynlig at vi _ikke_ kommer til å møtes i en eller annen setting etterhvert. Spørsmålet mitt blir da om det er noen regler som sier at vi ikke kan innlede en relasjon når jeg er ute av denne avdelingen, og han ikke lenger har noen profesjonell relasjon til meg?

Anonymous poster hash: 2c189...2b9

Anonymous poster hash: a8db4...e48
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du ikke er pasient mer, burde det gå bra.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...