Gå til innhold

Mycostatin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Mycostatin i ti dager, men opplever ikke at trøsken har blitt borte. Synes nesten det virker som om jeg er mer plaget. Lurer på om jeg bruker den feil. I pakningsvedlegget står det bare at man skal ha den i munnen så lenge som mulig. Jeg har hatt den i munnen i 15-45 minutter, er det for kort? Lurer også på om det er meningen at jeg skal ta etter tannpuss? Jeg har varianten med sukker. Før jeg pusser tennene er jo tungen dekket av hvitt belegg så virker nesten som at Mycostatinet ikke kommer til. Jeg har egentlig en mørkerød tunge, men den soste uken er den veldig lyserosa er det bivirkning av Mycostatin?

Jeg ringte apoteket, men de kunne ikke svare. Håper at noen her inne kjenner til Mycostatin.

Anonymous poster hash: 27314...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleier å nare be pasienten "skylle munnen" med det og så svelge ned. Ser som regel rask bedring. Er det 1 ml x 4 du tar?:)

Anonymous poster hash: 270e6...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å nare be pasienten "skylle munnen" med det og så svelge ned. Ser som regel rask bedring. Er det 1 ml x 4 du tar?:)Anonymous poster hash: 270e6...847

Ja. Hvordan skylle munnen, som om det var munnskyllevann liksom? Gurgle?

Anonymous poster hash: 27314...efa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Mycostatin noen ganger pga sopp både i svelget og munnen. Siden du har symptomer på sopp i munnhulen bør du holde den så lenge du klarer i munnen før den svelges, som du har gjort. Synes 45 min skylling høres veldig lenge ut! Mye lenger enn jeg noen gang har gjort ihvertfall ;) Ville tatt kontakt med legen igjen og hørt hva du kan gjøre siden det har blitt verre. For min del måtte soppen ofte behandles med Diflucan fordi Mycostatin ikke hadde tilstrekkelig effekt.

Jeg pusset som regel tenner om morgenen før jeg skylte med Mycostatin for at det skulle få virke lengst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan klarer du å skylle/ holde i munnen i tre kvarter med kun 1 ml? Miksturen må da forsvinne lenge før det, så du ender opp med kun å skylle med eget spytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er nok mest spytt. Men "så lenge som mulig", hvor lenge er egentlig det? De kunne vel skrevet "noen minutter" istedet da.

Fastlegen sa da jeg var der at det kun er Mycostatin som kan brukes mot trøske, og at Diflucan bare har effekt på underlivssopp og ikke virker på trøske. Synes det er litt rart siden jeg har hatt effekt av Difflucan tidligere.

Anonymous poster hash: 27314...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corsodyl hjelper også mot trøske, det tar noen dager før det virker skikkelig, men jeg synes det er mer effektivt enn Mycostatin.

Høres kanskje rart ut, men krystallfiolett er også bra mot trøske. Det dumme er jo at man blir lilla i munnen ;)

Diflucan tar de fleste sopptyper, men brukes sjelden mot trøske. Da skal det være ille, noe det selvfølgelig kan bli.



Anonymous poster hash: 49449...0ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Corsodyl har jeg prøvd i flere måneder uten noen særlig langvarig effekt.

Anonymous poster hash: 27314...efa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du har slitt med trøske i flere måneder? Da må du jo få en annen type behandling.



Anonymous poster hash: 49449...0ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...