Gå til innhold

Bli med barna i barnebursdag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er irrelevant om jeg kjenner noen fra før eller ikke, ser heller på det som en glimrende mulighet til å bli bedre kjent med de andre foreldrene.

Mannen min er mer sjenert enn meg, og har blitt positivt overrasket av slike sosiale settinger med barn. Det er nemlig ikke så sosialt krevende som han trodde. For det første er det begrenset hvor mye man faktisk får skravlet, for det andre kan man tilby seg å hjelpe til.

Selv synes jeg bare det er hyggelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis man ikke kjenner foreldrene, er det desto større grunn til å bli med, spør du meg ;) Man vil jo helst vite litt om dem man sender barnet sitt til!

Jeg synes det er naturlig å bli med barnet sitt de første gangene, til barnet er trygg på situasjonen og klarer seg alene. F.eks. synes jeg det er lurt å være i besøket dersom barnet fortsatt bruker bleier. Det er jo forskjellig hvor gamle barna er når de føler seg trygge, men i "vår" barnehage har de begynt med barnebesøk fra 4-årsalderen, og da blir flere og flere barn alene i besøkene utover året. Når de er 5, er de fleste trygge nok alene dersom de kjenner de andre barna.

Ellers forventer vel ingen at vertene skal underholde de andre voksne? Jeg forventer alltid at et par av foreldrene blir igjen, så jeg lager en kanne med kaffe og så får de selvsagt kaker som barna. Men utover det blir det ingen annen underholdning enn ville barn i bursdag - og det kan være underholdende nok ;) Flere av foreldrene har hjulpet til på eget initiativ, blant annet tok en mamma bilder av sist besøk jeg hadde, og det var veldig kjekt, for det hadde jeg ingen mulighet til selv :)

Jeg synes det er positivt å bli med i barnebursdag, jeg har blitt mye bedre kjent med de andre foreldrene i barnehagen på denne måten. Selv om jeg også i utgangspunktet er en innadvendt person.

Endret av Harlekin
Skrevet

Her er det vanlig at barna er alene (så lenge de føler at det er greit) fra de er 4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...