Gå til innhold

Sjef fjerner timer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

har et litt anstrengt forhold til min sjef siden hun har gjort veldig mye feil i forhold til butikken jeg jobber i, og ift. mine timer. Var en gang hun plutselig sendte meg meld om at vaktene mine var endret. Eks. fra 12-20, til 14-20 = mister 2 timer.

I tillegg fant jeg igår ut at hun fjerner minst 5-10 min fra min arbeidsdag HVER DAG! Og dette gjelder bare meg, siden hun ikke liker meg. Jobber jeg f.eks 10 min overtid, fordi det har vært mye kunder, så fjerner hun de 10 min.

Fikk også en skriftlig advarsel igår om at jeg ikke oppførte meg mot andre mennesker, og at jeg ikke viste respekt. Sjefen til sjefen min støtter meg, og gjør det hun kan for å berolige meg, for hun vet at jeg gjør en god jobb og oppfører meg.

Tror jeg fikk advarselen fordi jeg og sjefen var venner før hun ble sjef i butikken jeg jobbet (og jobber) i, men at vi ikke lenger er det. Og at jeg behandler henne som en vanlig sjef, og ikke lenger venninne. I tillegg har hennes sjefer igjen tatt henne for så mye, og hun har fått flere advarsler selv. Virker som hun vil jeg skal gå igjennom det samme som henne.. Selv om jeg ikke kjenner meg igjen i den advarselen hun ga meg.

Er så mye som skjer nå, at jeg rett og slett er lei, og vurderer å gå til LO. Men hva har jeg krav på og hva kan jeg gjøre? De minuttene hun fjerner fra meg hver dag, blir jo mye penger til slutt. Og advarselen mener jeg er helt feil, det samme mener mine kollegaer. Hva kan jeg gjøre? Noen tips?



Anonymous poster hash: 79254...3b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bare å gå til foreningen du er medlem i og spørre om råd. Dette skal jo ikke skje!



Anonymous poster hash: f2eb3...f31
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan du også ta på privaten. Rævkjør henne som en tidligere venninne om du må. Sett folk i vennenettverket opp mot henne, osv. osv. Det eneste som fungerer mot brutalitet er å vise verre brutalitet.



Anonymous poster hash: b668d...8bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er organisert så er det ikke noe å lure på en gang. Du kan alltid oppsøke dem for råd og veiledning.

Og hvis sjefen din har fått så mange advarsler, hvorfor er hun der enda??



Anonymous poster hash: 57164...1c0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gå til foreningen du er medlem i og spørre om råd. Dette skal jo ikke skje!

Anonymous poster hash: f2eb3...f31

Ja, skal ringe dem på mandag. Sjefen til sjefen min vil nemlig ikke at jeg skal slutte fordi hun mener jeg gjør en god jobb, men jeg orker seriøst ikke dette her mer, om det skal fortsette slik. Så må kontakte foreningen på mandag.

Endret av saraklara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er organisert så er det ikke noe å lure på en gang. Du kan alltid oppsøke dem for råd og veiledning.

Og hvis sjefen din har fått så mange advarsler, hvorfor er hun der enda??

Anonymous poster hash: 57164...1c0

Er det, men har heller ikke lyst til at dette skal gå utover sjefene hennes igjen, derfor jeg ikke har snakket med foreningen enda. Men nå når jeg fant ut at hun fjerner minutter fra meg hver dag, og at jeg fikk advarselen gjorde at jeg nå har fått nok.

Hvorfor hun fortsatt er her vet jeg ikke. De kan ikke fortelle meg noe pga. taushetsplikt, men det er fortsatt en sak, og at de ikke helt har kommet frem til hva de skal gjøre..

Anonymous poster hash: 79254...3b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette kan du også ta på privaten. Rævkjør henne som en tidligere venninne om du må. Sett folk i vennenettverket opp mot henne, osv. osv. Det eneste som fungerer mot brutalitet er å vise verre brutalitet.

Anonymous poster hash: b668d...8bd

Haha, dessverre vil jeg ikke synke så lavt som henne. Vet mye om henne og hennes familie, men vil ikke synke så lavt. For det hun har gjort sier så mye om henne.

Anonymous poster hash: 79254...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lov til å jobbe overtid uten at det er forhåndsgodkjent? Det er nemlig ikke en selvfølge, så det kan være hun har sitt på det tørre der. Men hun skal selvfølgelig ikke behandle deg som dritt generelt, så be om råd fra fagforening, du.

Anonymous poster hash: 0a680...c62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lov til å jobbe overtid uten at det er forhåndsgodkjent? Det er nemlig ikke en selvfølge, så det kan være hun har sitt på det tørre der. Men hun skal selvfølgelig ikke behandle deg som dritt generelt, så be om råd fra fagforening, du.

Anonymous poster hash: 0a680...c62

Står ingenting i kontrakten om det tror jeg (som jeg husker), men vi får heller ikke lov å kaste kunder ut av butikken om de kommer inn 2 min før stengetid heller..

Anonymous poster hash: 79254...3b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...