Gå til innhold

Skal studenter betale bidrag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Betaler bidrag til min fars sønn, de har GOD inntekt ( 2 inntekter ) jeg er alene og må ned i stilling ( jobbe 3 dager i uken ) mens jeg studerer, må jeg likevel gi alle mine penger til dem?

Anonymous poster hash: 297d3...0c8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor betaler du bidrag til din fars sønn..?

• Liker 3
Skrevet

Fordi det er hennes egen bror, vel. Hva gjør man da ikke for sine nærmeste? :vetikke:

Skrevet

beklager, tidllig morgen, mente min eksmann og meg felles sønn

• Liker 2
Skrevet

Fordi det er hennes egen bror, vel. Hva gjør man da ikke for sine nærmeste? :vetikke:

he he :)

Skrevet

Ikke mobb, svar en stakkars snart student :)

Skrevet (endret)

Ikke mobb, svar en stakkars snart student :)

Beklager, har ikke peiling :) Men det høres unektelig veldig rart ut. Det finnes visstnok en "bidragskalkulator" på NAV sine nettsider.

Endret av Iben
Skrevet

Beklager, har ikke peiling :) Men det høres unektelig veldig rart ut.

Jeg får ringe NAV, de som sitter på alle svar her i livet ikke sant ;)….

God helg! :)

Skrevet

Jeg får ringe NAV, de som sitter på alle svar her i livet ikke sant ;)….

God helg! :)

ps, tror dere de jobber lørdager? …………………………………….( navfolkene ) ..slik som vi andre dødelige som står på 28.7 timer i døgnet?..

Skrevet

Bidrag avgjøres av inntekt og samvær. Men, dere må ha ny fastsettelse nå når du går ned i inntekt.

Husk at det er kun din og fars inntekt det beregnes av, at han har samboer som tjener godt har lite med saken å gjøre. Kun når BY ikke har full bidragsevne at evnt samboers inntekt teller.

• Liker 1
Skrevet

Bidrag avgjøres av inntekt og samvær. Men, dere må ha ny fastsettelse nå når du går ned i inntekt.

Husk at det er kun din og fars inntekt det beregnes av, at han har samboer som tjener godt har lite med saken å gjøre. Kun når BY ikke har full bidragsevne at evnt samboers inntekt teller.

Les: de har 2 inntekter, hvem betaler likevel ferier, melk på skolen, klær, datamaskiner pluss diverse jo MEG, nå skal jeg ned i stilling fordi jeg skal STUDERE, hvis ikke jeg gjør det blir jeg ARBEIDSLEDIG.

Jeg får la nav ta regnestykket, så blir det vann og brød i 4 år mens de har hus og bil og ferier, har jeg flyttet hjem til mamma i en alder av 36. Ps, jeg har høyere utdannelse ;)

Skrevet

Les: de har 2 inntekter, hvem betaler likevel ferier, melk på skolen, klær, datamaskiner pluss diverse jo MEG, nå skal jeg ned i stilling fordi jeg skal STUDERE, hvis ikke jeg gjør det blir jeg ARBEIDSLEDIG.

Jeg får la nav ta regnestykket, så blir det vann og brød i 4 år mens de har hus og bil og ferier, har jeg flyttet hjem til mamma i en alder av 36. Ps, jeg har høyere utdannelse ;)

Hva dem har og hvordan dem fordeler utgifter er ikke din sak.

NAV beregner bidrag ut fra din og fars inntekt, og evnt samvær med barnet. Hans samboer har ingenting med saken.

Du skal sitte igjen med nok til å klare deg, uansett.

• Liker 2
Skrevet

Hva dem har og hvordan dem fordeler utgifter er ikke din sak.

NAV beregner bidrag ut fra din og fars inntekt, og evnt samvær med barnet. Hans samboer har ingenting med saken.

Du skal sitte igjen med nok til å klare deg, uansett.

Skulle da bare mangle ;)

Skrevet

Ja ja, takk for svar alle sammen.. :blomst::blomst::blomst:

Skrevet

Morsomt med en mann jeg forsørger og som ikke er i jobb…har 6 mil til den jobben, tar buss.. han jobber ikke og kjører bil, jeg betaler.. ;)

Skrevet (endret)

Hei. Det er ikke automatisk at studentene slipper unna barnebidrag. Du må erklæres bidragsudyktig av NAV etter gjeldende regler. Studenter som begynner utdanning etter barn er født må vurderes av NAV og få vurdering om utdanning er nødvendig. Har en en bra utdanning og intekt skal en ikke vurderes slik en får nedsatt bidragsevne eller bidragsudyktig. TS.bigdragdsgrunnlag skal være full jobb selv om hun går ned i stilling prosent. Det kan i midlertid regnes 80% stilling. Eksempel om en jobber 60% stilling skal en regne bidrag som om en jobbet 80%. Det er mange menn som blir beskyldt for oh sluntre unna med og prøve dette. Det er faktisk bidragsytere som vil endre livet etter samlivsbrudd. De blir tilsidesatt selv om en utdanning er bedre for barna de har. Bidragsmottakere blir vurdert som de trenger mer utdanning. Dette selv med videregående skole og arbeidserfaring får de Høyskoleutdanning godkjent av NAV. Dette er høyst urettferdig både for bidragsytere og andre studenter som betaler sin utdanning selv. Dette er gammel ordning som feminstnorge tviholder på da fordelen som regel gjelder damer. Betaler du ikke bidrag pga.ikke inntekt eller av andre grunner ikke vil opparbeider du gjeld som må betales i ettertid. Lykke til Ts.selv om du er dame.

Endret av Peter007
Skrevet

Morsomt med en mann jeg forsørger og som ikke er i jobbhar 6 mil til den jobben, tar buss.. han jobber ikke og kjører bil, jeg betaler.. ;)

Du skriver at de har to inntekter. Da må han vel være i jobb, eller?

Skrevet

Hei. Det er ikke automatisk at studentene slipper unna barnebidrag. Du må erklæres bidragsudyktig av NAV etter gjeldende regler. Studenter som begynner utdanning etter barn er født må vurderes av NAV og få vurdering om utdanning er nødvendig. Har en en bra utdanning og intekt skal en ikke vurderes slik en får nedsatt bidragsevne eller bidragsudyktig. TS.bigdragdsgrunnlag skal være full jobb selv om hun går ned i stilling prosent. Det kan i midlertid regnes 80% stilling. Eksempel om en jobber 60% stilling skal en regne bidrag som om en jobbet 80%. Det er mange menn som blir beskyldt for oh sluntre unna med og prøve dette. Det er faktisk bidragsytere som vil endre livet etter samlivsbrudd. De blir tilsidesatt selv om en utdanning er bedre for barna de har. Bidragsmottakere blir vurdert som de trenger mer utdanning. Dette selv med videregående skole og arbeidserfaring får de Høyskoleutdanning godkjent av NAV. Dette er høyst urettferdig både for bidragsytere og andre studenter som betaler sin utdanning selv. Dette er gammel ordning som feminstnorge tviholder på da fordelen som regel gjelder damer. Betaler du ikke bidrag pga.ikke inntekt eller av andre grunner ikke vil opparbeider du gjeld som må betales i ettertid. Lykke til Ts.selv om du er dame.

Hallo i luken, jeg må flytte for å få meg en jobb som det jeg er utdannet til-det kan jeg IKKE da mitt barn har SPESIELLE BEHOV. De skal overhode ikke være med å styre mitt liv og det eg kan gjøre/ ikke har tapt hundredetusener i inntekt grunnet inkompetanse fra folk som skulle hjelpe oss. Nå skal de få hjelpe meg i en liten periode, hvis ikke saksøker jeg hele kommunen og forteller ALLE hva de gjorde mot meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...