Gå til innhold

Kjøpe en rar veteranbil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min har en 1971 modell Volvo 145 som eneste bil. Jeg har en Corolla. Volvoen er det av og til noe med, men den starter alltid og den tåler masse - også dårlige veier.

Jeg synes den gamle bilen er riktig så trivelig også. Så jeg får lyst på noe gammelt også.

Nå fikk jeg tilbud om å kjøpe en kamerat sin bestemors Hillman Imp. Kjempesøt! Men...samboeren sier bilen var dritt da den var ny, og er nok verre nå. Kan ikke vente å få bruke den hver dag. Men det gjør jo han med den eldgamle Volvoen sin også?? Litt irritert på han...men har han rett?

Anonymous poster hash: 96a41...6bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp, han har rett.

ska du kjøre veteran må du finne en bil du kan enkelt skaffe deler til, spess om den skl brukes mye, du må kunne skru og du må drite i alt som heter sikkerhet.

menn du verden for en kjøre glede det er i dessa gammle bilene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typen din har rett. Engelske biler er faktisk bare møkk.

Skal du ha en bruksbil som starter hver dag går du for Volvo eller Mercedes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Britiske biler har alltid vært noe for seg selv ja :lol:

- utenom det er de stort sett veldig trivelige å kjøre.

Tilgangen på reservedeler er en ting, - britene er ærlig talt en av de få produsentlandene som har tilgang på reservedeler til bortimot samtlige tidligere produserte biler, den skal de ha.

Hillman Imp er jo en søt liten knott av en bil, men du finner garantert noen absolutt typisk britiske innovative ingeniørløsninger i den.

Det første konkrete spørsmålet som kan koste deg penger er om bilen har stått rolig noen år eller om den har vært i daglig drift med verkstedtilsyn og a bit of Tender Love and Care (bare å lære seg begrepet TLC med en gang).

Oppsummert: Yepp, britisk veteran er en interesse for seg selv.

Men, du finner høyst sannsynlig et aktivt miljø med samme interesse som deg selv.

En grundig sjekk av bilen før du bestemmer deg for noe som helt tror jeg vil være gunstig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...