Gå til innhold

Plukklager


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler egentlig navnet sier seg selv, men bare for å spørre, hva er egentlig plukklager og hvilke kjeder har plukklager?

Anonymous poster hash: 760d5...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt om jeg skjønner hva du lurer på. Plukklager er jo den delen av et lager hvor varene blir plukket for forsendelse til kunden.

Der hvor det kun distribueres hele paller videre er det jo ikke noe plukklager, men ellers på steder hvor det plukkes mindre kvanta for forsendelse til kunde eller butikk er det jo plukklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om jeg skjønner hva du lurer på. Plukklager er jo den delen av et lager hvor varene blir plukket for forsendelse til kunden.

Der hvor det kun distribueres hele paller videre er det jo ikke noe plukklager, men ellers på steder hvor det plukkes mindre kvanta for forsendelse til kunde eller butikk er det jo plukklager.

Okei da skjønte jeg det mer :-) kan du gi noen eksempler på plukklager da? Er egentlig alle lagere det? Eller er det et spesielt type lager som man bare finner i noen bedrifter?

Anonymous poster hash: 760d5...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et plukklager er per definisjon et lager der en medarbeider går rundt med en liste og plukker varer. Alle butikker har vel da et plukklager. Noe annet er pallelager der du "plukker" hele paller.

I hvilken sammenheng gjelder dette?



Anonymous poster hash: 150b1...efb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da skjønte jeg det mer :-) kan du gi noen eksempler på plukklager da? Er egentlig alle lagere det? Eller er det et spesielt type lager som man bare finner i noen bedrifter?

Anonymous poster hash: 760d5...0e0

Alle lager som plukker varer og sender ut i mindre kvanta enn hele paller etc har jo plukkplasser. Når en plukkplass går tom fylles det på igjen fra volumlager, dvs det området av lageret hvor det står hele paller med varer.

Plukklager er ikke en egen type lager i og for seg, men en måte å organisere plassering internt på et lager for at det skal være lettere å plukke varer for forsendelse videre til kunde eller butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, Jeg har tenkt å søke på lagerjobb for første gang og jeg har lest at med plukklager er det mulighet for å få bonus om man plukker fort. Derfor jeg lurte spesifikt på hvilke butikker eller bedrifter som har den type lager, men Rimi og Skeidar har det da f.eks? Alle lagere som inneholder små ting man kan plukke?



Anonymous poster hash: 760d5...0e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, Jeg har tenkt å søke på lagerjobb for første gang og jeg har lest at med plukklager er det mulighet for å få bonus om man plukker fort. Derfor jeg lurte spesifikt på hvilke butikker eller bedrifter som har den type lager, men Rimi og Skeidar har det da f.eks? Alle lagere som inneholder små ting man kan plukke?

Anonymous poster hash: 760d5...0e0

Ville heller forsøkt hos de store nettsalgbutikkene. Hovedlagerene til Expert, Elkjøp, Komplett, Ellos, H&M, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på bokbransjens felles plukklager (omvisning), men der er det roboter som gjør jobben, så du må ha i bakhodet at det ikke er en evigvarende jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, Jeg har tenkt å søke på lagerjobb for første gang og jeg har lest at med plukklager er det mulighet for å få bonus om man plukker fort. Derfor jeg lurte spesifikt på hvilke butikker eller bedrifter som har den type lager, men Rimi og Skeidar har det da f.eks? Alle lagere som inneholder små ting man kan plukke?

Anonymous poster hash: 760d5...0e0

Veldig mange lagre er nå automatisert, nettopp fordi det er veldig få som klarer å stå i en plukklagerjobb særlig lenge. Ja, du kan tjene veldig bra om du plukker effektivt, men det handler like mye om å kunne systematisere plukklister som ren hurtighet. Og det er en anstrengende jobb.

Jeg vet at f.eks Rema1000 bruker plukkmedarbeidere, men de rekrutterer gjerne via bemanningsbyrå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange lagre er nå automatisert, nettopp fordi det er veldig få som klarer å stå i en plukklagerjobb særlig lenge. Ja, du kan tjene veldig bra om du plukker effektivt, men det handler like mye om å kunne systematisere plukklister som ren hurtighet. Og det er en anstrengende jobb.

Jeg vet at f.eks Rema1000 bruker plukkmedarbeidere, men de rekrutterer gjerne via bemanningsbyrå.

Skjønner. Det beste hadde vært å kommet inn i et stort firma hvor det er muligheter for å klatre rangstigen.

Anonymous poster hash: 760d5...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Det beste hadde vært å kommet inn i et stort firma hvor det er muligheter for å klatre rangstigen.

Anonymous poster hash: 760d5...0e0

Det er rift om slike jobber for tiden, så du kan ikke regne med å kunne velge og vrake mellom jobber. Din beste sjanse er å registrere deg hos div vikarbyråer. De fleste lagerjobber blir gitt til vikarer som allerede har jobbet en god stund i firmaet slik at man vet om de er gode i jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Det beste hadde vært å kommet inn i et stort firma hvor det er muligheter for å klatre rangstigen.

Anonymous poster hash: 760d5...0e0

Ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...