Gå til innhold

Når er det ok ringe 113?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde mitt verste gallesteinsanfall i natt. Lå bare og vred meg, klynka så var redd naboen skulle høre meg, gråt og svetta. Var alene og hadde lyst ringe 113.

Er det lov å ringe etter ambulanse når man har slike ikkelivstruende smerter? Jeg hadde ikke klart å komme meg til legevakta, da måtte noen ha bært meg.

Anonymous poster hash: 99d0f...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

113 er for livstruende skader. Du kunne ringt legevakten, så ville de sendt en ambulanse til deg.

Anonymous poster hash: ee0e8...f76
Skrevet

Da ringer du 113. Du får veiledning derfra og de tar stilling til om de skal hente deg. Selv ringte jeg legevakta da jeg ble veldig dårlig for en tid tilbake og de besluttet og sende ambulanse og de var der innen 15 min. Det er bedre og ringe enn og la være for og si det sånn når man er i tvil.

Anonymous poster hash: 9a388...abd
Skrevet

Jeg hadde mitt verste gallesteinsanfall i natt. Lå bare og vred meg, klynka så var redd naboen skulle høre meg, gråt og svetta. Var alene og hadde lyst ringe 113.

Er det lov å ringe etter ambulanse når man har slike ikkelivstruende smerter? Jeg hadde ikke klart å komme meg til legevakta, da måtte noen ha bært meg.

Anonymous poster hash: 99d0f...e9b

Det gikk jo over av seg selv etter hva du skriver så da synes jeg ikke det er behov for å bruke en ambulanseressurs unødvendig. JA, gallesteinsanfall ER smertefullt, så hvis du er plaget med dette ofte burde du jo heller få egnet smertelindring fra fastlege som du kan ta ved behov.

Anonymous poster hash: 56220...431

Skrevet

Når du er alene og har slike smerter så ringer man 113 og får hjelp til å komme til legevakten og får smertelindring.

Anonymous poster hash: 196e0...5ac
Skrevet

Eneste gangen jeg har ringt 113 var når jeg hadde gallestein og ikke visste hva det var. Trodde virkelig jeg skulle krepere. Ble hentet av ambulanse. Senere har jeg blitt kjørt til legevakt når jeg har hatt jævlige anfall. Ville nok ringt drosje om ingen kunne kjørt meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...