Gå til innhold

HJELP! Lukta plutselig brent!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er i huset til moren min for å passe dyra mens hu er på ferie. Rundt 22.00 så kjørte jeg til mitt eget hus for å hente noen ting, brukte maks 40 minutter og dro tilbake hit. Når jeg gikk inn døra merka jeg det lukta brent, ikke veldig, men nok til at jeg merka noe var galt, og merket fort at hele kjøkkenet hadde gått for strøm, alle lamper, kjøleskap, mikro, bortsett fra komfyren.

Jeg har dratt ut absolutt alle ledninger som jeg kunne finne, og har prøvd å lete etter sikringsskapet, men finner ikke dette noe sted. Jeg har mine mistanker om at det kanskje er nede hos leieboeren, men han er ikke hjemme, og min mor & stefar tar jo selvsagt ikke telefonen. Er dette noe jeg burde bekymre med over?

Anonymous poster hash: 41ea7...0f5
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Prøv å lukt på forskjellig ting som kaffetrakter, vaskemasking osv eller så kan det lukte brent fra sikringsskapet hvis noe ryker. Spesielt hvis det er skrusikringer.

Eller så kan du ringe politiet 02800 å høre hva du burde gjøre.

Endret av kaffemannen
Skrevet

Det lukter faktisk mest når jeg står på kjøkkenet, mellom to taklamper er hvor det lukter mest? Kan det være mulig at en lyspære har gått å tatt med seg resten av kjøkkenet?

Skrevet

Prøv å lukt på forskjellig ting som kaffetrakter, vaskemasking osv eller så kan det lukte brent fra sikringsskapet hvis noe ryker. Spesielt hvis det er skrusikringer.

Eller så kan du ringe politiet 02800 å høre hva du burde gjøre.

Det er absolutt ingenting som har stått på bortsett fra kjøleskap, mikro og ovn, men ovnen lever fortsatt. Men som jeg skrev i posten over, så er lukten sterkest midt på gulvet.

Skrevet

Det lukter faktisk mest når jeg står på kjøkkenet, mellom to taklamper er hvor det lukter mest? Kan det være mulig at en lyspære har gått å tatt med seg resten av kjøkkenet?

Sikringer går ikke pga at en lyspære har gått

Det er sannsynligvis feil på et elektrisk apparat eller lampe

Du kan evt undersøke om noe er brent inni lampen, husk at det ikke må være strøm til lampen når du undersøker.

Jeg ville slått av bryterne til lampen.

Er det fryseboks og kjøleskap på kjøkkenet som trenger strøm? Jeg ville søkt råd hos en elektriker. Men for all del IKKE bruk lampene dersom det har gått sikring pga feil i dem

Anonymous poster hash: f59e6...ce3

Skrevet

Det er absolutt ingenting som har stått på bortsett fra kjøleskap, mikro og ovn, men ovnen lever fortsatt. Men som jeg skrev i posten over, så er lukten sterkest midt på gulvet.

Er det en leiilighet i easjen under? Jeg ville undersøkt der

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i huset til moren min for å passe dyra mens hu er på ferie. Rundt 22.00 så kjørte jeg til mitt eget hus for å hente noen ting, brukte maks 40 minutter og dro tilbake hit. Når jeg gikk inn døra merka jeg det lukta brent, ikke veldig, men nok til at jeg merka noe var galt, og merket fort at hele kjøkkenet hadde gått for strøm, alle lamper, kjøleskap, mikro, bortsett fra komfyren.

Jeg har dratt ut absolutt alle ledninger som jeg kunne finne, og har prøvd å lete etter sikringsskapet, men finner ikke dette noe sted. Jeg har mine mistanker om at det kanskje er nede hos leieboeren, men han er ikke hjemme, og min mor & stefar tar jo selvsagt ikke telefonen. Er dette noe jeg burde bekymre med over?

ring leieboeren. Har du evt nøkkel til den leilligheten?

• Liker 1
Skrevet

brukte du noen av apparatene før du dro hjemom? Kaffetrakteren?

Jeg hadde en kaffetrakter som forårsaket at sikringene gikk

Skrevet

ring evt brannvesenet for å få råd (Obs ikke ring nødtelefonen, men et annet tlfnr)

• Liker 3
Skrevet

Altså nede på gulvet?

Er det varmekabler i gulvet?

• Liker 1
Skrevet

snakk med brannvesenet

• Liker 1
Skrevet

Sikringer går ikke pga at en lyspære har gått

Det er sannsynligvis feil på et elektrisk apparat eller lampe

Du kan evt undersøke om noe er brent inni lampen, husk at det ikke må være strøm til lampen når du undersøker.

Jeg ville slått av bryterne til lampen.

Er det fryseboks og kjøleskap på kjøkkenet som trenger strøm? Jeg ville søkt råd hos en elektriker. Men for all del IKKE bruk lampene dersom det har gått sikring pga feil i dem

Bruker absolutt ingenting der inne, uansett ingenting som fungerer =/ har både fryser og kjøleskap som trenger strøm, men min mor har heldigvis et ekstra kjøleskap og fryser i en bod litt lengre nede i gangen, så kaster bare alt inn der.

Det er jo endel eldre apparater der inne, og noen har stått med stikkontakten inne, men vært avslått og ubrukt mens jeg har vært her. Vært her 5 dager nå. Jeg har slått av absolutt alt og dratt ut alle kontakter bortsett fra kjøleskapet da det står innebygd i et skap og er ALTFOR stort og tungt til at jeg i det hele tatt klarer å rigge på det ,

Skrevet

brukte du noen av apparatene før du dro hjemom? Kaffetrakteren?

Jeg hadde en kaffetrakter som forårsaket at sikringene gikk

Nei, ingenting har vært i bruk siden 7 tiden, og det var kun komfyr, mikroen og lampene. Komfyren lever fortsatt, resten døde mens jeg var på en litentur hjemmom. Liker ikke kaffe, så den har ikke vært i bruk i det hele tatt, men stikkontakten har dog stått i, men bryteren har vært av. =/

Skrevet

Altså nede på gulvet?

Er det varmekabler i gulvet?

Anonymous poster hash: f59e6...ce3 I

Ingen varmekabler, og jeg har faktisk ikke lagt meg ned mot gulvet for å lukte, men jeg lukter det ganske godt når jeg går midt på gulvet der i min høyde av 170 ...

Skrevet

ring leieboeren. Har du evt nøkkel til den leilligheten?

Han tar ikke døren, og jeg vet ikke hvor ekstranøkkelen er. Moren min er på cruise i Barcelona, så hun har sikkert ikke dekning, for får nemlig ikke tak i henne heller =/ Det lukter forresten ikke så brent nå i resten av huset, men lukta av noe brent sitter fortsatt igjen på kjøkkenet.

Skrevet

Han tar ikke døren, og jeg vet ikke hvor ekstranøkkelen er. Moren min er på cruise i Barcelona, så hun har sikkert ikke dekning, for får nemlig ikke tak i henne heller =/ Det lukter forresten ikke så brent nå i resten av huset, men lukta av noe brent sitter fortsatt igjen på kjøkkenet.

ring brannvesenet for råd om hva du skal gjøre

• Liker 1
Skrevet

Ingen varmekabler, og jeg har faktisk ikke lagt meg ned mot gulvet for å lukte, men jeg lukter det ganske godt når jeg går midt på gulvet der i min høyde av 170 ...

Kan du skru av lampekuplene og se om noe er skjedd inni lampene?

Skrevet

Lukter det brent fra hybelleoligheten så låser du deg inn!

Anonymous poster hash: 65d79...005

• Liker 1
Skrevet

Kan du skru av lampekuplene og se om noe er skjedd inni lampene?

Jeg tror jeg har funnet den skyldige. Gikk inn å sjekket nå, lukta kommer definitivt fra den ene lampa. Og nå som jeg så litt nøyere etter (tenkte jeg måtte ha litt bedre info dersom jeg skal ringe brannvesenet) så gikk tilbake med lommelykt og nesa renset å opp i været så jeg noe svart i den ene lampa, men usikker på om det har vært der før eller ikke da det ikke er jeg som bor her. Det er sånn gammel kjøkkenlampe, flat og lang med to lange lysrør med plastikkcover.

• Liker 1
Skrevet

Komfyren er nok på en egen kurs siden den fortsatt får strøm. Ville nok gjort en innsats for å finne det sikringsskapet.

Anonymous poster hash: 3f454...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...