Gå til innhold

Er katten din smart?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest C'est la vie:)

Katten vår er mer rar... Han hermer etter en hund vi passet en periode. Han har blant annet begynt å tigge etter mat, og sitter og kikker på oss når vi spiser (noe han aldri gjorde før vi passet hunden).

Utover det er han en skikkelig furteklump. Om vi tar han ned fra sofaen etter kos eller sier nei når han gjør noe galt, setter han seg ca. en meter vekk fra oss med ryggen til. Der blir han sittende lenge(!). Av og til snur han blikket mot oss, men så snart han får blikkontakt snur han seg tilbake og sturer videre... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hun er nok en helt vanlig, dum katt. En skjønn, utspekulert katt, men like dum som alle andre.

Altså, jeg liker katta mi, hun er søt, morsom, myk og akkurat passe pratsom, men katter er ikke så fryktelig smarte sånn generelt.

Tja, da tror jeg at du undervurderer kattens intelligens :) Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, da tror jeg at du undervurderer kattens intelligens :)

Tja. Jeg ser at katten er et rovdyr med den intelligensen som trengs for å kunne jakte. I tillegg er den et selvstendig dyr. Men sammenlignet med f.eks en hund, en sjimpanse eller en delfin er jo katten i en helt annen liga.

Mulig min katt heller ikke er det mest intelligente individet heller. Men fin med en sjarmerende personlighet, det er hun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 katter. Hannkatten er "dum" men er veldig glad i han :) Hunnkatten tror jeg faktisk har vett i hodet. Hun åpner dører å skap. Hun skyver vannskålen sin med poten slik at hun får den i den "vinkelen" hun foretrekker. Hun kan åpne vannkranen. Til og med, med sikring(teipet fast) på garderobeskapene finner hun ut en måte å komme seg inn på noe som selvfølgelig irriterer meg :P hun vet akkurat hva hun har Lov til og ikke lov til men så utspekulert som jeg mistenker hun er gjør hun det bak ryggen min. Men når jeg er tilstede oppfører hun seg som en engel. Trenger knapt si noe før hun faktisk "forstår" at dette er noe hun ikke har lov til :P

Mulig jeg tror altfor godt om pusen min men jeg er sikker på at hun har noe mellom ørene :P

Anonymous poster hash: fc614...6ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våre katter forstår følgende ord og kommandoer:

- Mat (tørrfor)

- Pusemat (våtfor, da går de i spinn og stiller seg opp foran skapet der de vet at posene med våtfor ligger)

- Skinke (da går de og stiller seg opp foran kjøleskapet)

- Ut (da stiller de seg opp ved døra for å få på halsbånd eller sele, i utgangspunktet er de innekatter, men går løse ute på landstedet og i bånd i byen)

- Nei

- Ned (når de er på bordet eller kjøkkenbenken)

- Mus (lekemus)

- Vann (da går de inn på vaskerommet og setter seg i kummen og venter på at krana skal bli skrudd på)

- "Opsi" (sønnen min som har funnet på kommandoen, da stiller de seg opp på to ben)

- Suss (da får vi en våt snute i ansiktet...)

De er veldig omsorgsfulle både overfor hverandre og oss menneskene. Da ene katten ble alvorlig syk, varslet den andre med høy mjauing og ved å gå foran oss der broren lå.

Når ene katten ser at mannen min går på badet om kvelden, starter han med å gå i sirkler og male inne på soverommet. Når mannen min legger seg, må han alltid opp på dyna og bli klødd bak øret før han går og legger seg i kurven. Han andre er morgenkatt.

Han kveldskatten er utrolig utspekulert med tanke på å få tak i godbiter som er gjemt. Han har åpnet en skuff, hentet ut esken med dentabits, åpnet den og selvsagt delt med broren sin. Likedan med en lukket pakke skinke som vi glemte igjen på kjøkkenbenken. Åpnet, delt og spist.

Endret av ashera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...