Gå til innhold

piercing

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei jeg tok piercing i leppa igård og fikk brev i posten etter at jej hadde kommet hjem om at jeg skal på MR imorgen, noen som vet om jeg må ta ut den når jeg skal ta MR av kneet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er rutine å ta ut alt av smykker inkl piercing før en MR-undersøkelse, uansett om de sitter i undersøkelsesområdet eller ikke. Det er helt sikkert kirurgisk stål du har satt inn, som ikke er farlig for deg eller maskinen, og den vil ikke lage forstyrrelser i bildene under undersøkelsen, men du vil nok få beskjed om å ta den ut uansett, dessverre.

Anonymous poster hash: 99fbd...996
Skrevet

Det kan hende du må ta den ut da MRI-undersøkelser varmer opp metallet i piercinger og kan være ubehagelig. Enten må du nok ta den ut, eller det er mulig det går greit om du har plast-stang/ring :)

Anonymous poster hash: 26808...7e7
Skrevet

Jeg hadde nettopp tatt piercing oppi brusken i øret rett før MR, måtte ut ja :)

Det går jo fort da, bare å ha den i igjen etter du er ferdig. Tar sikkert 10min

Skrevet (endret)

Det finnes plast og bioplastsmykker du kan bruke når du skal på MR, gå tilbake til piercingstudioet og spør om de har MR-sikre smykker der, og få dem til å bytte på deg om de har, utenom det må du nok ta ut smykket.

Endret av Minya
Skrevet

Når jeg har tatt mr har jeg fått beskjed om å ta ut den jeg har i navelen,men når jeg har spurt ang den i øret og den jeg har hatt nedentil har de sagt at det går bra.

Anonymous poster hash: f318c...34f
Skrevet

Jeg måtte ta ut den i ørebrusken da jeg skulle ta MR av kneet. Piercingen var ganske fersk, så jeg var spent på om det ble vanskelig å sette den igjen siden jeg lå i MR-maskina i 30min, men heldigvis gikk det bra.

Du må nok ta den ut, selv om du kan legge frem papir på at det er kirugisk stål, de er ganske strenge på det.

(i samme slengen så kan jeg tipse deg om å ta på klær uten noe metall i, så slipper du å kle av deg så mye. Bruk f.eks en sportsbh istedet for vanlig bh.)

Skrevet

Eller: Du visste du skulle på MR (de sier i fra minst to uker på forhånd viss de sender brev) men piercet deg likevel.

Metall som ikke henger fast i bein/tenner må tas ut. Nye piercinger skal ikke tas ut eller byttes før de er grodd. Så ta ut, og viss du ikke får den igjennom igjen må du pierce deg på nytt. Så bør du gå til innkjøp av en i plast til neste gang.

Jeg hadde piercing i tungen før som som kjent kan gro igjen på "no time" selv om du har hatt den i årevis. Hadde en i plast som jeg brukte hver gang jeg var til MR ettersom det ofte ble en time eller mer i maskinen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...