Gå til innhold

Er vi overbeskyttende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Motorsykkel uten hjelm hadde jeg reagert på. Men verktøy skjønner jeg ikke helt. Løper han aldri rundt m pinner?

Anonymous poster hash: 4dec9...945

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke jeg, har ikke barn.. (Takk Gud..)

men.. Du sier han får lov å bruke kniv, er det kun med noen tilstede, eller sitter han med kniven i et annet rom?

Hvis han forstår at kniven er skarp, men klarer bruke den, og det er under oppsyn, hva har det å si?

Aldri i verden om jeg ville latt noen's unge løpe rundt med noe skarpt i henda om jeg var på besøk, eller la merke til det.. Da får foreldrene bare kjefte på meg for å ha tatt fra ungen den skarpe tingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorsykkel uten hjelm hadde jeg reagert på. Men verktøy skjønner jeg ikke helt. Løper han aldri rundt m pinner?

Anonymous poster hash: 4dec9...945

Jeg er delvis enig, men det krever at det var snakk om å faktisk "kjøre" motorsykkel.

Om farfar til denne ungen tar han, setter han på setet foran seg, og kjører litt rundt på gårdsplassen, så skader det virkelig ingen selv om de ikke har på seg hjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du nevner er drøyt! Enn hvis noe alvorlig skjer, etter dere har formant i årevis at sikkerhet skal tas på alvor? Aldri vil forholdet deres bli det samme igjen. Det å passe på handler ikke bare om sikkerhet og beskyttelse, det handler om respekt for regler. Hvorfor skal barnet ha respekt for dere om besteforeldrene ikke har det? Hvorfor skal barnet ha respekt for skolens sykkelregler når han ikke trenger å følge de hjemme? Jeg ville satt ned foten. Mitt barn, mine regler. Dere er ikke hysteriske heller, men har helt normale og fornuftige krav til barnets sikkerhet.

Ps, blir forbanna på dine vegne når bestefar motsier deg foran barnet. Dette er tydelig en hersketeknikk, for hvem vil være den kjipe og avlyse når ungen har avtalt å få være med på noe kult? Du vil jo ikke at barnet skal tro at bestefar ikke holder løfter heller. Blir rimelig provosert av dette.

Anonymous poster hash: 9f654...0cb

Jeg støtter denne veldig. Kanskje ett rart eksempel men; jeg hadde ett familiemedlem som ofte skulle leke med laser sammen med en familiehund som slet litt med vekta, ung hund. Jeg formante at denne hunden ikke hadde godt av det. Formaningen ble ignorert. Det endte med at hunden skadet seg kraftig, måtte gjennom to alvorlige operasjoner og ble preget hele livet av dette. Hunden som i tillegg krevde mye trim pga vekta kunne knapt trimmes på flere år pga skaden.

Det var tungt for alle, men kanskje tyngst for han som ignorerte formaningene om forsiktighet!

Håper dere finner en fin middelvei av sikkerhet og barnelek 😄

Anonymous poster hash: 3066f...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal barnet ha respekt for skolens sykkelregler når han ikke trenger å følge de hjemme?

Anonymous poster hash: 9f654...0cb

Ingen bør ha respekt for skolens sykkelregler.. Det er foreldre som skal bestemme om barnet får lov å sykle eller ikke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen bør ha respekt for skolens sykkelregler.. Det er foreldre som skal bestemme om barnet får lov å sykle eller ikke!!

Joda, foreldre kjenner barna best. Men så er det dette med å ikke gjøre forskjell på barn, da det gjerne fører til at barn føler seg utenfor og blir plaget av andre elever. Samtidig er det fint å ha regler kun for å lære seg å respektere dem. Det kommer godt med senere.

Anonymous poster hash: 9f654...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...