AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #1 Skrevet 18. september 2014 Har gått på Cerazette i nesten 3 mnd nå. Har hatt mensen ca. annenhver uke, dårlig humør og masse kviser og fet hud. Masse små kviser i panna og stadig nye store kviser andre steder i ansiktet. Fyser på søtsaker hele tiden. Er alle p-piller sånn? I såfall vil jeg gå over til annen type prevensjon.. Anonymous poster hash: 2ffcd...758
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #2 Skrevet 18. september 2014 Jeg måtte prøve tre ulike merker før jeg fant en p-pille som fungerte for meg. Men etter litt prøving og feiling var jeg igrunnen velidg fornøyd. Hadde mensen bare annenhver mnd (droppet annenhver pillefrie uke) og eller ingen store bivirkninger. Så prøv et annet merke før du gir opp. Cerazette er vel streng tatt en minipille så kanskje en vanlig kombinasjonspille er noe å prøve? F.eks Microgynon/Oralcon. Anonymous poster hash: cbdb5...b45
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #3 Skrevet 18. september 2014 Jeg måtte prøve tre ulike merker før jeg fant en p-pille som fungerte for meg. Men etter litt prøving og feiling var jeg igrunnen velidg fornøyd. Hadde mensen bare annenhver mnd (droppet annenhver pillefrie uke) og eller ingen store bivirkninger. Så prøv et annet merke før du gir opp. Cerazette er vel streng tatt en minipille så kanskje en vanlig kombinasjonspille er noe å prøve? F.eks Microgynon/Oralcon. Anonymous poster hash: cbdb5...b45 Hva er forskjellen på en "minipille" og en "komb.pille"? Har veldig lite erfaring med dette.. Men skal jeg til fastlegen å bytte, må jeg ha noen forslag selv. Dette brettet går ut om en uke, hvordan blir det hvis jeg skal prøve en annen? Må jeg gjennom tilvenningen en gang til? Drittlei mensen og alt det fører med seg! :/ TSAnonymous poster hash: 2ffcd...758
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #4 Skrevet 18. september 2014 Nei, du må ikke ha forslag selv. Legen vil nok anbefale hva som passer best til deg. Ut i fra alder og om har spesielle ønsker/plager. Om jeg ikke tar helt feil er minipiller østrogenfrie, og inneholder et type hormon, mens kombinasjonspiller inneholder østrogen samt et slags gestagen. I utgangspunktet får man sjeldent mensen på minipiller (Cerazette), mens med kombinasjonspiller får du den etter 3-4 uker, om du ikke hopper over pillefri uke/sukkerpillene. Anonymous poster hash: a0c8e...e7e
Minya Skrevet 18. september 2014 #5 Skrevet 18. september 2014 Minipiller er som regel førstevalget som prevensjonspille for jenter som har blodpropp i familien, da den har mye mindre hormonmengder enn vanlige p-piller. Spør legen din om du kan bruke vanlige p-piller, hvis du kan det så anbefaler jeg Microgynon om legen spør hvilket merke du kunne tenkt deg å bruke. Når du bytter merke blir tilvenningsfasen noe mindre plagsom enn når du starter helt fra scratch, selv om noen bivirkninger kan forekomme. Som regel er det mye mindre eller ingen spotting eller mellomblødninger når du allerede har knasket piller en stund når du bytter merke. 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #6 Skrevet 18. september 2014 Signerer de over meg. Du har nok ikke funnet rette pillen for deg. Anbefaler deg også Microgynon. Jeg var plaget med kviser fet hud og fett hår før jeg begynte (7 år siden) Nå har jeg ingen mellomblødninger med mindre jeg hopper over mensen mange ganger, mye mindre menssmerter under bortfallsblødingen og ingen kviser og normal hud :D Hurra Anonymous poster hash: bd579...aa8 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #7 Skrevet 18. september 2014 Signerer de over meg. Du har nok ikke funnet rette pillen for deg. Anbefaler deg også Microgynon. Jeg var plaget med kviser fet hud og fett hår før jeg begynte (7 år siden) Nå har jeg ingen mellomblødninger med mindre jeg hopper over mensen mange ganger, mye mindre menssmerter under bortfallsblødingen og ingen kviser og normal hud :D HurraAnonymous poster hash: bd579...aa8 Da kanskje jeg skal prøve den. Skal bestille legetime i morgen, men må jeg fortsatt ta de siste p-pillene jeg har igjen, eller kan jeg kaste de og vente til jeg får de nye? Skal ikke ha sex i mellomtiden altså TSAnonymous poster hash: 2ffcd...758
AnonymBruker Skrevet 18. september 2014 #8 Skrevet 18. september 2014 Da kanskje jeg skal prøve den. Skal bestille legetime i morgen, men må jeg fortsatt ta de siste p-pillene jeg har igjen, eller kan jeg kaste de og vente til jeg får de nye? Skal ikke ha sex i mellomtiden altså TSAnonymous poster hash: 2ffcd...758 Jeg ville gjort meg ferdig med brettet, så begynt på de nye (etter evt. pillefri uke).Anonymous poster hash: a0c8e...e7e 1
Minya Skrevet 18. september 2014 #9 Skrevet 18. september 2014 Som AB over meg sier, bare ta resten av pillene og begynn rett på de nye (om du får nye da) for å unngå noe kluss med syklus og mellomblødninger.
PrinsesseNila Skrevet 26. september 2014 #10 Skrevet 26. september 2014 Har lyst til å slutte på p-piller, men tørr liksom ikke. Klarer ikke å stole 100% på kondom. Burde sikkert bytte pillemerke, men sist jeg byttet ble det egentlig bare verre, så jeg tørr liksom ikke helt det heller. Har levd uten sexlyst i 2 år nå på Marvelon, før det hadde jeg mens annenhver uke og mellomblødninger hele tiden på Loette. Ganske lei kan man si
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå