Gå til innhold

Beholde barnet ved omsorgssvikt.

Fremhevede innlegg

Skrevet

ser her at jeg legger inn nye ting litt rart, men jeg oppdaterte mitt svar til deg absinthia! :P

Høres ut som hun trenger hjelp til å bli en bra forelder , slier psykisk og at dere i det minste burde hatt delt bosted. Ved delt bosted kan hun få fikset opp innimellom og rangle på byen når hun har aleneuker. Du står sterkere om du siden skulle forsøke å overta hele omsorgen og barnet får det mer stabilt og to uthvilte foreldre.

Hvordan er samarbeidet? Uansett hvordan det går, er det utrolig viktig å forsøke å holde samarbeidet så godt man kan for barnets del. Dessverre er det slik at det ofte er den klokeste som må jenke seg ( event. late som den jenker seg) eller finne andre måter å gjøre ting på, i samarbeidet og barnets interesse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for fint svar! Det høres absolutt meget fornuftig ut. :)

... og jo, jeg får informasjon - men kun om de bekymringene som omhandler barnet, ikke bekymringer mot mor..

Det er bra at du får informasjon om barnet. Da lever du ikke helt 'i mørket'.

Ser at flere råder deg til å gå for delt omsorg. Jeg vil ikke anbefale det. Om det er slik at barnet blir utsatt for omsorgssvikt så vil barnet trenge en stabil base med ro og trygghet. Man skal også ivareta mor, men det er ikke barnets oppgave og mors behov skal ikke gå på bekostning av barnets behov.

Anonymous poster hash: 47ef0...700

Skrevet (endret)

Høres ut som hun trenger hjelp til å bli en bra forelder , slier psykisk og at dere i det minste burde hatt delt bosted. Ved delt bosted kan hun få fikset opp innimellom og rangle på byen når hun har aleneuker. Du står sterkere om du siden skulle forsøke å overta hele omsorgen og barnet får det mer stabilt og to uthvilte foreldre.

Hvordan er samarbeidet? Uansett hvordan det går, er det utrolig viktig å forsøke å holde samarbeidet så godt man kan for barnets del. Dessverre er det slik at det ofte er den klokeste som må jenke seg ( event. late som den jenker seg) eller finne andre måter å gjøre ting på, i samarbeidet og barnets interesse.

Nå er jo hovedproblemet at jeg bor ca 10 mil unna, så å få bringt barnet til barnehage osv med 20 mil t\r jobb hver dag annenhver uke kan være vanskelig. Samarbeidet er slett ikke bra, der mor til tider er bekymret for min omsorgsevne, som har blitt testet både opp, ned og til siden ved samlivsbruddet. Der ble det jo påpekt at det var ingenting galt med meg som omsorgsperson, så hun prøver stadig vekk å terge meg så jeg kanskje går litt over streken, sånn at hun skal ha en fordel ved en evt rettssak.

... kan også nevnes at det var mor som forlangte alle testene, uten noen innblandelse fra verken barnevern, eller lignende.

Endret av vegardtrh
Skrevet

Nå er jo hovedproblemet at jeg bor ca 10 mil unna, så å få bringt barnet til barnehage osv med 20 mil t\r jobb hver dag annenhver uke kan være vanskelig. Samarbeidet er slett ikke bra, der mor til tider er bekymret for min omsorgsevne, som har blitt testet både opp, ned og til siden ved samlivsbruddet. Der ble det jo påpekt at det var ingenting galt med meg som omsorgsperson, så hun prøver stadig vekk å terge meg så jeg kanskje går litt over streken, sånn at hun skal ha en fordel ved en evt rettssak.

... kan også nevnes at det var mor som forlangte alle testene, uten noen innblandelse fra verken barnevern, eller lignende.

Men da kan du satse på å få deg jobb nærmere. Er dette viktig for deg, klarer du omtrent hva som helst på sikt - også å skifte jobb og bosted. - Er dette av en eller annen grunn vanskelig for deg på grunn av f.eks nye barn og samboer / kone, så får dere ta det derfra.

Det er faktisk ikke sikkert at hun forsøker å terge deg, det er fullt mulig å være ektefølt bekymret, selv om det er urettmessig.

• Liker 1
Skrevet

du kan flytte nærmere ? hvis det er mulig da. tror det ville telle positivt. Så lenge du har foreldreansvar så kan du i prinsippet holde barnet tilbake, hvis du ser en reel fare for barnets ve og vel (der og da) Så hvis du oppfatter mor som rusa når du kommer for å levere ungen , da kan du nekte. (egentlig plikter du til å skjerme barnet fra fare med foreldreansvar) Jeg har lest at hvis i ditt tilfelle mor dør så får du hele omsorgen, så regner med at dette gjelder om hun mister omsorgen også?

Men jeg lurer: hvis mor går på urinprøver. hvorfor blir hun ikke tatt? du sier hun røyker pot. dette sitter jo lenge. går hun på urinprøver 1 gang per mnd eller :P ? eller er hun faktisk nykter?

ser at du har andre bekymringer også. nøkkelen er å melde melde melde fra om alt gjerne underveis! så de ser at det ikke plutselig kommer masse(for eks etter en krangel) kanskje du kan snakke med bhg? alliere deg litt med dem? så følger de litt med også og kanskje sender inn bekymring de og?

moren står nok ganske sterkt i og med at barnet er vant til å bo hos henne og de har tilknytting nå. Den personen som bevitnet at mor ruset seg, kan h*n fortelle dette direkte til bv om det skulle trenges?
dokumenter alle bekymringer. dokumenter hvis du merker ting på barnets humør når det kommer til deg fra mor eller om det sier noe spesielt om mor. (klager på maten du nevnte?)
Masse lykke til pappa som vil sloss for barnet sitt! det vil alt være verdt det når ungen har det godt og trygt. et barn skal ikke bare ha en "ok" omsorgperson!

Anonymous poster hash: 1ef50...034

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...