Gjest Evie Skrevet 10. juli 2004 #1 Skrevet 10. juli 2004 Jeg lurer på å ta en navlepiercing til høsten. Motivasjonen er at jeg ønsker å hedre kroppen min med et smykke fordi den har båret frem verdens vakreste barn. Bor i Oslo. Noen som har navlepiercing her, og vil fortelle litt om hvordan det var å ta piercingen, hvor de gjorde det, hva det kostet, hvor lang tid det tok før den grodde, evt. komplikasjoner og sånt? Og om dere har angret eller ikke? Fordeler/ulemper ved å ha navlepiercing? (Tusen takk Chica og Ètoile som skrev om dette i dagboka mi) På forhånd takk!
Gjest Ethereal Skrevet 10. juli 2004 #2 Skrevet 10. juli 2004 Jeg har det (og andre steder også). Smerten er utholdelig og tar kun et øyeblikk. Grotiden er ca fire-seks uker, så det er best å gjøre det når det ikke er sommer. Jeg fikk beskjed om å holde meg unna solarium og trening av magen i to uker etter at jeg ble piercet. Prisen ligger på rundt 500 kroner.
Gjest Lilleulv Skrevet 10. juli 2004 #3 Skrevet 10. juli 2004 Jeg har navlepiercieng jeg Har hatt det i 3 år. Det brukte j*** lang tid på å gro da... Men med en gang jeg bytta til stang i steden for ring, og begynte å rense med kokt saltvann i steden for klorhexidin så grodde det på et blunk Bare synd jeg ikke gjorde det før 1 år...
Gjest gjest1 Skrevet 10. juli 2004 #4 Skrevet 10. juli 2004 Har hatt det to ganger, begge ganger presset huden min den ut igjen.
L@dy Skrevet 10. juli 2004 #5 Skrevet 10. juli 2004 Jeg har hatt det i mange år ( og en liten "diamant i nesen") og har ikke hatt noen problemer med det. Synest ikke det gjorde så veldig vondt heller jeg da. Mer mer ømt med disse "pistolene" som en bruker på frisørsalongen for og ta hull i ørene. Jeg tok det i Bergen, og jeg husker jeg ble imponert over hvor hygenisk alt var.
Gjest 1111 Skrevet 10. juli 2004 #6 Skrevet 10. juli 2004 Jeg tok min for tre år siden, men har hatt den ute i et halvt år, rett og slett fordi jeg ble litt lei av det smykket som hang der hele tiden. vurderer å sette det inn igjen snart da.. Var ikke spesielt vondt å ta det, var mer vondt det som kom etterpå. hadde problemer med å strekke ut magen helt de første ukene og etter fire måneder fikk jeg veldig betennelse med en stor blodklump inni navlen :-? så det tok et og et halvt år før det var fint og ikke irritert.
Gjest Gjesta Skrevet 10. juli 2004 #7 Skrevet 10. juli 2004 Jeg skaffet meg piercing i navlen for 2mnd siden, og jeg er såå fornøyd! Den var fin, og grodde superraskt, men jeg fikk betennelse 1mnd etter at jeg fikk piercingen pga at jeg tok for mye på den..Heldigvis er den ok nå. Jeg tok den i utlandet, og betalte 320kr. Syntes kanskje stikket gjorde litt vondt (men det har kanskje noe med at jeg har sprøyteskrekk?). Jeg har forresten ikke angret ett sekund... Clea
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 10. juli 2004 #8 Skrevet 10. juli 2004 Har navlepiercing som jeg er veldig fornøyd med. Tok bare et øyeblikk å få satt den i, og smerten er ikke verre enn å få satt en sprøyte(synes jeg da). Var nøye med å rense med klorhexidrin den første tiden. Var litt ubehagelig å ligge på magen de første dagene, men utover det grodde den uten problemer. Det eneste negative jeg kommer på i farta er at det kan gjøre noe inni !"#""#¤%# vondt dersom du skal ta av deg buksa og smykket henger fast. Betalte 500kr for piercingen.
Gjest Gjest_Ingrid_* Skrevet 26. oktober 2008 #9 Skrevet 26. oktober 2008 jeg pierca navlen snart 2 uker siden, på bodyart i munkegata i oslo. det gjorde nesten ikek noe vondt i det hele tatt, og ble kjempefint. det kosta 600. jeghar verken blitt rød rundt den elelr noe særlig øm, før i dag.. den virker betent og det kommer litt hvit gugge greie ut. jeg renser og tar det bort med pyrisept, håper det ikke blir verre og at jeg ikke må den ut! gfor jeg angrer ikke på at jeg tok det for det er jo dritfint! man burde ikke bruke klorhexidin, det er for sterkt, og kokt saltvann er for svakt egentlig (fjerner ikek bakterier). man må virkelig ta på den misnt mulig! hvis ikke får du lett betennelse. men om betennelsen min. burde jeg ringe stedet jeg tok det/ ta den ut? og så lurer jeg på om jeg burde ta nostril nese piercing? hva er bra og dårlig/ blir det lett betennelse? har lyst på!
femke Skrevet 13. mai 2009 #10 Skrevet 13. mai 2009 hei. jeg har hatt navlepiercingen i et og et halvt år. jeg grua meg litt til å ta den, fordi jeg var redd det skulle gjøre vondt, men det var overhodet ikke vondt:) litt vondt etterpå hvis ne presser mot, men det var ikke store greiene. nå derimot har piercingen grodd lenger og lenger ut. jeg renser og renser, men nå detter den snart ut:/ skal ta den ut i dag tror jeg *snufs*. jeg har ei venninne som har hatt tre ganger, og det gror ut hver gang. arrene blir ganske stygge selv om de ikke er så store, spør du meg. hverfall når den har grodd ut. men ja, det er jo bare når en står og ser helt nærme, så er jo ingen krise akkurat. hvis du kjenner noen som har piercing ville jeg hørt litt om hvor mange som opplever a den gror ut. jeg føler at det er hos ganske mange. hadde jeg visst det hadde jeg aldri tatt den. for det er kjempekjipt å like piercingen sin, men så må den bare ut. jeg gidder ikke å ta på nytt, for da kommer det bare til å skje igjen
Gjest Gjest_Bergenser_* Skrevet 28. mai 2009 #11 Skrevet 28. mai 2009 Jeg har hatt det i mange år ( og en liten "diamant i nesen") og har ikke hatt noen problemer med det. Synest ikke det gjorde så veldig vondt heller jeg da. Mer mer ømt med disse "pistolene" som en bruker på frisørsalongen for og ta hull i ørene. Jeg tok det i Bergen, og jeg husker jeg ble imponert over hvor hygenisk alt var. Hvor i bergen tok du den? og hva kostet det? jeg har kjempe lyst på det
Gjest Gjest_Live_* Skrevet 19. juli 2009 #12 Skrevet 19. juli 2009 HeiHei ! Jeg tok piercing i navlen for ca to måneder siden. Tok det på tattoo world i Trondheim, og de var veldig hygeniske og seriøse. Stikket gjorde ikke så veldig vondt, det verste var å grue seg på forhånd Etterpå var det bare litt "varmt" og svei litt når jeg bøyde meg. Selve stikket varer bare et par sekunder, og plutselig sitter piercingen der Der jeg tok kostet den 600 og det er vanlig at det koster mellom 400 og 800. Jeg renser med Klorhexidin (eller hvordan det skrives) men skal gå over til saltvann nå. Det anbefales at du går minst 2-3 måneder før du bytter smykke, sånn at det skal få tid til å gro. Jeg har ikke hatt noen infeksjoner, men det har vært litt vondt noen ganger. Bare pass på å ha på plaster de første dagene, sånn at piercingen ikke henger seg fast i noe, for det er vondt! Helt til slutt må jeg si at jeg ikke angrer en smule. Piercing er kjempefint, og det er virkelig verd pengene!! :- D Lykke til !
Gjest Gjest Skrevet 7. desember 2009 #13 Skrevet 7. desember 2009 Min navlepiercing grodde ut! Så vær forsiktig! man merker at den begynner å gro ut når huden mellom kula og smykket blir betraktelig mye mindre... og at det er rødt.. Var sinnsykt trist at den grodde ut.
Gjest wahaj Skrevet 7. desember 2009 #14 Skrevet 7. desember 2009 (endret) Grunnen til at den gror ut er at smykket er feil i forhold til hullet, lengden, vekt osv. Eller at kroppen rett og slett bare støter det ut. Jeg har selv hatt piercing i navlen i 7 år og merka ikke noe til verk en eneste gang. Tok også piercing i navlen (under, så de to var parallelle) selv, fikk ikke verk der og den grodde ikke ut. Men har måttet ta de ut pga graviditeten, men nøler ikke et sekund med å ta de i på nytt etterpå :-) Egentlig skal man ikke rense med klohexidin (eller åssen det staves) for det blir for sterkt og det tørker ut huden. Da er faktisk pyrisept bedre. Endret 7. desember 2009 av wahaj
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 8. februar 2010 #15 Skrevet 8. februar 2010 Grunnen til at den gror ut er at smykket er feil i forhold til hullet, lengden, vekt osv. Eller at kroppen rett og slett bare støter det ut. Jeg har selv hatt piercing i navlen i 7 år og merka ikke noe til verk en eneste gang. Tok også piercing i navlen (under, så de to var parallelle) selv, fikk ikke verk der og den grodde ikke ut. Men har måttet ta de ut pga graviditeten, men nøler ikke et sekund med å ta de i på nytt etterpå :-) Egentlig skal man ikke rense med klohexidin (eller åssen det staves) for det blir for sterkt og det tørker ut huden. Da er faktisk pyrisept bedre. Generelt så skal en ikke rense med klohexidin eller pyrisept. Rens med eget saltvann. altså kok salt og vann. gjør det mest naturlig for kroppen.
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2010 #16 Skrevet 3. august 2010 Jeg har hatt det i mange år ( og en liten "diamant i nesen") og har ikke hatt noen problemer med det. Synest ikke det gjorde så veldig vondt heller jeg da. Mer mer ømt med disse "pistolene" som en bruker på frisørsalongen for og ta hull i ørene. Jeg tok det i Bergen, og jeg husker jeg ble imponert over hvor hygenisk alt var. Hvor i Bergen var det du tok piercing i navlen?
Gjest anonym Skrevet 15. juli 2011 #17 Skrevet 15. juli 2011 Min navlepiercing grodde ut! Så vær forsiktig! man merker at den begynner å gro ut når huden mellom kula og smykket blir betraktelig mye mindre... og at det er rødt.. Var sinnsykt trist at den grodde ut. var det vondt når den grodde ut ?jeg skal ta snart det re jo så fint
Gjest Hva gjør jeg? Skrevet 16. april 2012 #18 Skrevet 16. april 2012 Hei alle sammen! Jeg er 13år jeg har en venne som tok piercing i navlen for 4dager siden jeg har snakker med mamma og hun sa at jeg fikk lov men jeg er ikke akkurat den tynneste i verden så jeg hadde bestemt meg for og trene meg fram til fin mage til sommeren! Så jeg lurte på om jeg kunne trene etter jeg hadde tatt piercing og hvordan er den beste måten og trene på? Jeg hadde blitt veldig glad om jeg fikk noe svar!!<3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå