Gå til innhold

Hilser du på tilfeldige folk?

Fremhevede innlegg

Skrevet

På tur i skog og fjell hilser jeg, det er vanlig. Hilser ikke på andre hundeeiere om vi bare passerer. Hilser ikke på tilfeldige fremmede, hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det..

nettopp her har vi grunnen , nordmenn alså

Anonymous poster hash: 6038a...1da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smiler til folk jeg får øyekontakt med, og blir 99% av gangen møtt av et smil tilbake. Tør ikke si hei selv da jeg er redd for å bli sett rart på, men om folk sier hei sier jeg hei og smiler tilbake. Synes det er koselig når folk tar initiativet til å ta den lille kontakten, det kan gjøre mye med en ellers ganske dårlig dag.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Alltid. Men bare etter at jeg flyttet til bygda ;) Har bodd i byer/større tettsteder før, og der var det ikke naturlig.

Her hilser alle på gata, på butikken, i barnehagen. Egentlig ganske koselig syns jeg :) Hilser du på alle du møter i butikken i Oslo blir du nok sett rart på :ler:

Skrevet

Hvor er alle dere som smiler tilbake?!

Føler jeg bare får sånn "Hva smiler du etter"-blikk tilbake fra folk.

Skrevet

Jeg smiler og sier hei rett som det er:)

Skrevet

Jeg hilser til folk jeg får øyekontakt med. På trening sier jeg hei uansett. Og når jeg kjører motorsykkel pleier jeg å vinke. Jentene blir helt blaute i buksene sine når en mystisk motorsyklist hilser på dem ;)

Skrevet

Kan skje på fjellet, men that's it.

Anonymous poster hash: 96431...6a5
Gjest Badebuksa
Skrevet

Nei. Jeg hilser ikke på tilfeldige eller ukjente folk. Hvorfor skal jeg det? Fremstår som en gærning hvis man går rundt og gliser fårete og sier hei til alle man møter på...

Jeg er hundeeier jeg og, men karer heeelt fint å gå forbi andre med hund uten å sende dem et blikk engang. Hvis ukjente hilser på meg, tenker jeg at de enten tror de kjenner meg, eller at de er sinnsyke. :)

Skrevet

I utgangspunktet er jeg ikke vant til å hilse på ukjente folk, bortsett fra på fjellet da :)

Her jeg bor nå, hilser alle på hverandre når man er ute og går, og da blir det til at jeg hilser, jeg også. Det er litt rart, men jeg blir vel vant til det etterhvert ;)

Skrevet

De gangene noen sier hei til meg uten videre blir jeg litt perpleks og sier hei tilbake eller smiler, eller lurer på om de sier hei til personen jeg går med. Da spør jeg ofte "kjenner du han/hun?" etterpå, viser seg til at de ikke kjenner personen som regel.

Ærlig talt tenkerj eg ikke så mye på det, synes heller det er tøft at de tør å si hei og å få litt merkelige blikk. De TØR jo. :-) Sprer glede, osv. Men nå har jo for det mste oppegående folk sagt hei liksom, hadde vært noe annet om det var en narkoman eller noe.

Skrevet

Pleide å smile, nikke og eller hilse til fremmede mennesker. Så begynte jeg på studier i København og oppdaget at folk bare ble forskrekket av at jeg hilste på dem, jeg har ikke gjort det siden.

Skrevet

Jeg liker å hilse på folk ute i skogen når jeg trener eller går tur, da virker det helt naturlig siden de gjerne hilser først, men ellers så går jeg bare rett forbi...

Anonymous poster hash: bb7e1...52c
Skrevet

jeg hilser stadig på folk jeg ikke kjenner i oppgangen vår, syntes det er kosellig når man er naboer. Hilser ikke på villt fremmede på gaten...

Skrevet

Det kommer litt ann på om jeg hilser. Når jeg går i byen så hilser jeg aldri, med mindre jeg kjenner noen. Er jeg på tur med hunden så hilser jeg nesten alltid. Enten ved å si hei eller smile til dem :)

Skrevet

Jeg har en hyggelig historie som passer inn her. På vei hjem fra jobb i Oslo sentrum (Solli plass) for noen dager siden ble jeg stående og skravle med en person som tok kontakt ifbm parkeringsreglene. Han hadde lukeparkert foran meg, og det hele endte med at vi ble stående å prate skit i 1,5t om alt mellom himmel og jord. Så Oslo kan absolutt være en fin og sosial by :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...