kenpet Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 (endret) Hei! Jeg er en av de typene som har en tendens til å si "hei" til tilfeldige folk på gata. Skjer ikke så ofte, men det hender. I blokka jeg bor i derimot, hilser jeg ofte på folk jeg ikke kjenner. Vil folk tro at jeg er "weird" eller synes folk det bare er hyggelig? Hilser dere på tilfeldige folk i ny og ne? Endret 16. september 2014 av kenpet
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Ja, det gjør jeg hele tiden. Som hundeeier hilser man på "alle" men også nå da jeg ikke har hund lengre, så sier jeg hei der det passer seg, noe som er ganske ofte Anonymous poster hash: f7c8a...db0 3
Libertas Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Ja, har gjort det siden jeg var liten
_Aries Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Hilser ikke, men jeg smiler til de jeg får øyekontakt med 2
Gjest rådyr Skrevet 16. september 2014 #5 Skrevet 16. september 2014 (endret) Ja, jeg gjør de rett som det er. Særlig på vei inn og ut av en dør, eller til folk jeg synes ser hyggelig ut, eller kjekke menn. Det kommer jo helt spontant, så vet ikke akkurat hva som utløser det. Smiler til folk på gaten gjør jeg ofte. Stort sett til alle som ikke ser ned eller bort. Får stort sett smil tilbake også Endret 16. september 2014 av Talyset
venus_ Skrevet 16. september 2014 #6 Skrevet 16. september 2014 Bare på fjelltur, der er det visst normalt 2
Rinta90 Skrevet 16. september 2014 #7 Skrevet 16. september 2014 Jeg pleide kun å hilse på kjentfolk før, helt til jeg flyttet til Sverige. Her er folk utrolig åpne, hyggelige og imøtekommende og ALLE sier hei. Så det har smittet over på meg, nå sier jeg hei til alt og alle
Gjest C'est la vie:) Skrevet 16. september 2014 #8 Skrevet 16. september 2014 Jeg er fæl til å gjøre dette. Lever litt på mottoet "Smil, det smitter". Ikke alltid jeg får et smil eller hei tilbake, men tenker ikke så mye over det Når jeg har en dårlig dag, kan det å få et smil fra en fremmed på veien være veldig oppmuntrende.
Gjest Evans Skrevet 16. september 2014 #9 Skrevet 16. september 2014 Jeg hilser ikke på tilfeldig folk på gata, men hilser på de som bor i samme blokk som meg. Kjenner de ikke, men syns det er naturlig ettersom jeg ser de ofte og vi bor like ved hverandre.
Frk. Lolly Skrevet 16. september 2014 #10 Skrevet 16. september 2014 Ja, jeg hilser rett som det er på ukjente mennesker. Det begynte da jeg fikk hund, det er visst forventet at hundeeiere sier hei til alle på turen. Det henger nok også litt igjen fra båtturer som liten, man skal alltid hilse på de andre båtene. Nå gjør jeg det uten båt og hund også. Noen kikker på meg som jeg skulle vært en psykriatisk rømling, andre smiler kun for høflighetens skyld, og noen sier hei tilbake. 1
Amarinda Skrevet 16. september 2014 #11 Skrevet 16. september 2014 Gjør det på jobb og gjør det på tur. Av og til kan jeg sikkert gjøre det ellers og, sånn som til naboer som går forbi og sånt
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #12 Skrevet 16. september 2014 Hvis en fremmed sier hei, oppfatter jeg sikkert for sent at det er meg de sier hei til, hvis det er flere rundt.. Om det nesten ikke er folk der jeg går, har jeg lettere for å smile til de få som går forbi. Men sier ikke hei. Har lagt merke til at noen ganger, når jeg er veldig glad, smiler jeg mer enn normalt. Og da smiler andre mer og noen hilser. Og så har jeg lettere for å hilse på folk jeg vet er utenlandske. De snakker jeg gjerne litt mer til og. For jeg vet at mange er vant til det, og ikke ser på meg som en psyko, som mange nordmenn ville gjort. Anonymous poster hash: 17111...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #13 Skrevet 16. september 2014 Noen kikker på meg som jeg skulle vært en psykriatisk rømling Ja, sånn er det. Ganske kjipt å tenke på. Anonymous poster hash: 17111...cfa
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #14 Skrevet 16. september 2014 Nei, smiler bare hvis det passer sånn. Hilser du på meg på gata uten god foranledning kommer jeg antakelig ikke til å skjønne at det er meg du snakker til Anonymous poster hash: e0bcb...404
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #15 Skrevet 16. september 2014 Jeg hilser på folk i blokka, men kunne nok vært flinkere. Er nok litt redd for å bli sett på som rar, selv om jeg personlig syns det er veldig koselig om folk smiler og hilser.Anonymous poster hash: e65c9...938 1
OPIgirl Skrevet 17. september 2014 #16 Skrevet 17. september 2014 Gjør det alltid når jeg er på fjelltur. Der er det normalt. Ikke ellers. Men hvis noen sier hei til meg først, sier jeg hei tilbake samtidig som jeg synes det er litt rart. Vilt fremmede folk liksom:-) 1
kenpet Skrevet 17. september 2014 Forfatter #17 Skrevet 17. september 2014 Så godt det ikke bare er jeg som gjør det. Jeg synes det er koselig når folk hilser på meg. Hendte en gang i blokka hvor jeg bor at en sa "hei", men jeg bare så på han og gikk forbi uten å si noe. Det var ikke for å være frekk, men jeg satt fast i egne tanker og det tok en stund før jeg ble klar over at det var meg han hilste på. Da følte jeg meg frekk, og jeg virka sikkert litt sur. Men det var absolutt ikke meningen, for det er sånn jeg er når jeg sitter fast i egne tanker. Fikk litt dårlig samvittighet etterpå.
Wilmus Skrevet 17. september 2014 #18 Skrevet 17. september 2014 Hilser når jeg kjører bil, egentlig bare for at de liker tanken på at de jeg hilser på skal lure fælt på hvem jeg er.. Det skjer lite spennende i livet mitt serru. 2
Gjest rangle Skrevet 17. september 2014 #19 Skrevet 17. september 2014 kommer ann på, ikke på en drittdag.. og gjorde ikke det da jeg holdt til i en større by. Sier mest hei når jeg går tur og møter andre som går tur da noen ganger slår det feil og jeg smiler til folk som da ser litt rart på meg tilbake^^ de fleste hilser jo tilbake da, også tror jeg kanskje jeg utstråler litt sånn "hei på eg, velkommen inn(?) " fordi folk setter rett som det er igang med å prate om mye...spesielt
cellar Skrevet 17. september 2014 #20 Skrevet 17. september 2014 På tur i skog og fjell hilser jeg, det er vanlig. Hilser ikke på andre hundeeiere om vi bare passerer. Hilser ikke på tilfeldige fremmede, hvorfor i all verden skulle jeg gjøre det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå