Gå til innhold

Stor kul i panna - ikke fall/slag

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Våknet i dag med en stor kul i panna. Kjennes ut som det er noe væske, men tror med ganske stor sikkerhet det ikke er en kvise.. Kjennes ut som jeg dytter vann rundt når jeg tar på den.

Tror heller ikke jeg har slått meg i søvne.. Fant ingenting på google

Noen som vet hva dette er...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Insektstikk?

Anonymous poster hash: 942b4...caf

Skrevet

Insektstikk?

Anonymous poster hash: 942b4...caf

Det har ingenting som ser ut som et stikk, ei heller en tapp som skal bli en kvise... Er liksom bare jevn hud, med en stoooor kul... sikker 2x4cm..

Skrevet

Første jeg tenker er elveblest. Klør den?

Anonymous poster hash: a7e99...788
Skrevet

Kan det være en allergisk reaksjon på noe? Nytt vaskemiddel, annen mat, ny shampoo?

Skrevet

Den klør ikke, bare er litt ubehagelig når jeg tar på den.. Ingen annen farge heller.

Våknet opp med den i dag: ikke vasket med noe nytt (sovet i samme sengetøy som tidligere, vasket tøy med likt vaskemiddel), ikke spist noe nytt (spiste hjemmelaget pizza i går m/ champignon, kyllingkjøttdeig, oliven, mais, ost og tomatsaus) og en bit brownies..

syntes bare dette var veldig rart. Er liksom ingenting rundt senga jeg kunne slått meg på heller tror jeg.. Annet enn om jeg har satt meg opp og smelt hodet i veggen, men da hadde jeg vel hatt vondt i nesa og. Kulen er omtrent fra mellom øyenbrynene og 4 cm oppover.

Skrevet

Hvis det er elveblest, så kan du på en måte "trykke den flat". Dårlig forklart, men jeg har hatt en del elveblestkuler i mitt liv. Disse var en slags forhøyning i huden, ømme og noen ganger kløende. Når de kom i panna, kunne jeg på en måte trykke de flate. De ble jo ikke borte av det, ikke før etter en dag eller to.

Skrevet

Hvis det er elveblest, så kan du på en måte "trykke den flat". Dårlig forklart, men jeg har hatt en del elveblestkuler i mitt liv. Disse var en slags forhøyning i huden, ømme og noen ganger kløende. Når de kom i panna, kunne jeg på en måte trykke de flate. De ble jo ikke borte av det, ikke før etter en dag eller to.

Ja, dette hørtes mer lignende ut... Hvordan får man elveblest i første omgang? :vetikke:

Skrevet

Ja, dette hørtes mer lignende ut... Hvordan får man elveblest i første omgang? :vetikke:

Noen ganger en allergisk reaksjon, andre ganger finner man ingen grunn. Noen sliter med det kronisk, andre får det kun en gang eller to i livet. Les litt om det, og går det ikke over på ganske raskt, så få legen til å sjekke det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...