AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #1 Skrevet 16. september 2014 Jeg sliter med at jeg våkner om natten eller grytidlig om morgenen og blir grepet av en slags angst. Jeg sliter ikke med det på dagtid men når jeg våkner brått er jeg ute av meg og fokuserer på alt det negative. Jeg er i en situasjon der mye ikke er på plass og ting er usikkert, men når jeg våkner slik fremstår også ting langt verre enn de er. Som at jeg sendte en fyllemelding til en fyr jeg liker for et par dager siden, som absolutt ikke var veldig ille, men jeg ikke hadde trengt å sende, og når jeg våkner kl 6 tenker jeg bare "åh herregud" og vil grave meg ned. Har en slags uro i kroppen der jeg "leter" etter verste scenario og har hjertebank. Blir akutt ensom og redd. Er det noen som har det slik på nattestid og har noen teknikker? Anonymous poster hash: a0cfb...e6e
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #2 Skrevet 16. september 2014 Jeg sliter også med slikt akkurat nå. Dårlig økonomi og dårlig tannhelse er mine bekymringer, og jeg prøver å sortere tankene før jeg legger meg. Helst litt før den tid også. Setter av èn time når jeg føler det trengs, hvor jeg legger opp en plan på hvordan jeg skal løse det. På denne måten slipper jeg å hele tiden tenke hvordan jeg skal handle - for jeg har jo en plan. Anonymous poster hash: f46d2...abe 1
Snuppeluppen Skrevet 16. september 2014 #3 Skrevet 16. september 2014 Jeg sliter også veldig med dette i perioder hvor jeg har mye å tenke på. For eksempel en deadline jeg må rekke, noe jeg har utsatt osv. Våkner og får helt panikk, og hjertet banker som om det skal bryte ut av brystet. Hos meg skjer det som regel i 6-tiden på morgenen. Jeg har dessverre ikke noen andre teknikker enn å ligge å vente på at det går over. Jeg prøver å være flinkere til å ikke utsette ting sånn at jeg ikke får denne følelsen.
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #4 Skrevet 16. september 2014 Jeg sliter også med slikt akkurat nå. Dårlig økonomi og dårlig tannhelse er mine bekymringer, og jeg prøver å sortere tankene før jeg legger meg. Helst litt før den tid også. Setter av èn time når jeg føler det trengs, hvor jeg legger opp en plan på hvordan jeg skal løse det. På denne måten slipper jeg å hele tiden tenke hvordan jeg skal handle - for jeg har jo en plan. Anonymous poster hash: f46d2...abe Det er en god ide, og jeg har til tider gjort dette. Jeg vil ikke si jeg sliter veldig med prokrastinering generelt, men dersom det baller på seg er det slik at jeg omtrent kan bli paralysert. Er det kun en ting, kan jeg få det unna. Men nå er det plutselig trangt med penger, en refinanseringssak som er satt igang og jeg lurer på hvordan skal gå, et litt dårlig forhold til roommate, drikker litt for mye, vanskelig jobbmarked osv. Da blir det slik at jeg kan overbevise meg selv om at en ting går bra, men så overvelder det neste meg. På dagtid klarer jeg meg stort sett fint, men dersom jeg faktisk våkner om natten klarer jeg ikke styre negativiteten. Det er slitsomt og jeg VET jo at bekymringer er bortkastet tid. Der og da finner jeg liksom ikke noe svar. Anonymous poster hash: a0cfb...e6e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå