Gå til innhold

Tannlege

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var hos en tannlege i dag som jeg var særlig fornøyd med, så kommer ikke til å gå tilbake dit.

Skal legge fylling i to tenner til, men vil nødig gå tilbake dit. For å slippe å betale undersøkelse èn ny plass, kan jeg be om å få røntgenbildene av han jeg var hos i dag?

Anonymous poster hash: b567a...a20
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hørt om dette er mulig. Tror ikke tannklinikker har maskiner som skriver ut røntgenbilder, da de er svært dyre. Men det skader ikke å spørre :)

Anonymous poster hash: 44d76...c50
Skrevet

Ja det kan du. Og du får det uten å betale ekstra, og til anonym over her; de skrives bare ut på vanlig papir. Enkelt og greit :-)

Anonymous poster hash: c0d3c...f54
Skrevet

Du har krav på å få utlevert journal, og det inkluderer jo røntgenbildene. Men å skrive dem ut på vanlig papir, som AB over meg mener er "enkelt og greit", fungerer sannsynligvis veldig dårlig. Røntgenbilder printet ut på vanlig papir, spesielt med en halvdårlig laserprinter som klinikken ellers kun printer ut timekort med, har sjelden "diagnostisk kvalitet" og derfor kan det hende at din nye tannlege ønsker å ta et nytt røntgenbilde. (Ett nytt røntgenbilde koster selvfølgelig mye mindre enn en full undersøkelse.)

Om du skal få noen særlig nytte ut av røntgenbildene bør du sørge for at de printes ut i stor nok størrelse og på fotopapir, eller helst at du får dem digitalt enten på en minnepenn, CD eller via e-post :)

Anonymous poster hash: 8f1aa...f3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...