Gå til innhold

Dagmamma med hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, er dette noe dere ville sett på som ok?

Jeg vurderer å bli dagmamma, og vi har en godt voksen, liten hund. Men jeg er usikker på om folk vil levere barnet sitt til noen smo har hund hjemme, hva mener du personlig?

Anonymous poster hash: 72f85...96f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville ikke valgt en dagmamma med hund nei.

Skrevet

Hun som har speiltvillingene bloggen har en rottweiler, og hun var dagmamma før sommeren :)

Om hunden var godt vant med barn og jeg stotle på at du ikke lot hunden være alene med barna hadde jeg synes det var greit:)

Skrevet

Så lenge jeg fikk treffe hunden og se at den var rimelig trygg og at du garanterte å aldri la barn og hund være sammen uten oppsyn så ville det vært helt greit.

Anonymous poster hash: ec771...24a

• Liker 1
Skrevet

En dagmamma med hund hadde vært utelukket for meg.

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og har av og til med meg hunden min på jobb (labrador på 5år).

Den er veldig vandt til unger da, og har den ikke blandt barna hele tiden, den ligger på pauserom eller personalveranda.

Men den er med å hilser på ungene og på tur foreksempel. Avklarte dette med kolleger og foreldre på forhånd selvfølgelig. Jeg jobbet med psykisk funksjonshemmede tidligere og hadde den med der og. Det har vært veldig positivt blandt både barn og brukere, og de har gledet seg til hver gang han er med.

Så lenge det er i ordnede forhold og du tar hensyn til våde hund og barn tror jeg ikke det er noe problem :)

Det er jo bare å annonsere at du har hund, så folk som tar kontakt er klar over dette på forhånd :)

Anonymous poster hash: 9fc57...b32

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke valgt det. Selv om hunder er veloppdragne så vet man aldri. En liten unge kan lugge tak i hunden eller gjøre noe som får hunden til å føle seg truet og da kan ting fort skje. Jeg hadde rett og slett ikke turt å stole helt på att dagmamma aldri lot de være alene.

Anonymous poster hash: 902ac...928

Skrevet

Er det mulig at hunden er helt avskjermet fra barna, uten mulighet til å komme til barna?

Hvis ikke ville det vært uaktuelt for min del.

Anonymous poster hash: e2998...72a

Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med det :) Barn har godt av å være med dyr!

• Liker 6
Skrevet

Vet om flere som driver familiebarnehage gjennom kommunen som har hund. Alltid flere som ønsker plass enn det det er plass til, men snakker om Osloområdet.

Anonymous poster hash: 672e7...536

Skrevet

Hadde ikke hatt noe problem med det.

Jeg hadde selv en dagmamma som hadde hund, lever enda. Det var verdens søteste hund.

Skrevet

Det er bare bra at barna er med dyr. Minsker sjansen for allergi. Tror jeg, da. Mener å ha lest det et sted.

• Liker 4
Skrevet

Null stress for min del. Hunden måtte selvsagt være godlynt og vant til barn. :)

Anonymous poster hash: 280ae...95e
Skrevet

Nå er dette 20 år siden da, men dagmammaen min drev med hundeoppdrett.

Skrevet

Ser ikke noe gale i at en dagmamma har hund. Selvfølgelig lar man ikke små barn og en hund uten oppsyn. Blir jo som om man har hund selv eller drar i besøk til noen med hund.

Skrevet

Hva med alle familiene med hund da? Vil dere ikke at barna deres skal omgås hunder i det hele tatt? Jeg tror jeg ville ha foretrukket en dagmamma med hund fordi for meg er det viktig at barn omgås dyr og lærer at hunder IKKE er farlige HVIS man behandler de med respekt. Dette kommer selvsagt an på hunden, men jeg stoler på at dagmammaen kjenner hunden og barna såpass at hun er trygg på at det går bra og at hun sørger for at barna ikke får mulighet til å plage/være hardhendt med hunden. Man overlater jo alt annet av ansvar til henne, så hvorfor ikke dette ansvaret? Jeg tenker mat, trafikk (turer etc.), generell sikkerhet, førstehjelp osv. Nå er jeg riktignok hundemenneske selv og kommer til å sette dyrehold høyt når jeg selv får barn.

For å si det på en annen måte. Jeg lar min hund få omgås barn fordi det er viktig at hunden min lærer at barn IKKE er farlige hvis hun behandler de med respekt og er forsiktig.

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville ikke hatt noe problem med det

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen som helst problemer med det, og sier meg egentlig veldig enig i det MissAlba skriver :)

Skrevet

For min del er det bare bra at barn er med dyr. Utelukkende positivt selvsagt så lenge man ikke lar hund og barn være mutters alene men det sier seg jo selv . Tror hunder og dyr generelt hjelper barn og mennesker langt mer enn mange er klar over. Det finnes mange gårds og natur barnehager med forskjellige dyr deriblant også hunder og tror barn har godt av den kontakten, dette er noe flere studier også viser til.

Anonymous poster hash: 829c1...8e2

• Liker 2
Skrevet

Det kommer an på. Om du har et barn selv og hunden er vant til å vare sammen med barna, kunne jeg vurdere det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...