Gå til innhold

Endret kostholdet, endret dovaner.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I over en uke har vi hatt kostholdsendringer her huset. Vi spiser sunnere, mere frukt og grønt og drikker mer vann. I tillegg har vi begynt å ta tran. Og vi spiser flere måltider.

De siste dagene har jeg gått mer på do på en dag, enn jeg vanligvis gjorde i løpet av en uke før. Nå kan jeg bæsje 3-4 ganger om dagen. Hva er normalt angående avføringsvaner? Er det noe galt med kostholdet, eller er det vanlig å gå så ofte på do da man spiser sunt?

Anonymous poster hash: dcd89...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt og sunt for kroppen. :) Lite grønnsaker, fiber og vann fører til sjelden avføring.

Anonymous poster hash: 0ef41...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt, og dette vil stabilisere seg etter noen uker :) Du får i det mer fiber gjennom grønnsakene, og kroppen har mer å arbeide med ettersom dere spiser oftere. Flott gjort, og fortsett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker forskjell på dager jeg tar tran og dager jeg glemmer det, jeg må oftere på do de dagene jeg tar tran. Og sønnen min begynte å bæsje regelmessig når han fikk tran fra 6 mnd (før det kun d-vitamin), før det bæsjet han sjeldent og måtte ha svisker nesten daglig.



Anonymous poster hash: 6e1e7...480
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...