Gå til innhold

Allergi. Hvordan finne ut mot hva?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært særlig allergisk før. Kun mot peniccilin (elveblest) og litt pollen (blir tett i pusten).

Nå opplever jeg å småklø over hele kroppen, nyser, nesa renner og jeg føler meg forkjølet.

Pga kløen så kuttet jeg ut smertestillende fordi jeg har opplevd det før ved noen typer som er sterke. Ingen endring. Så kuttet jeg ut kosttilskudd. Ingen endring. Litt usikker på hvor lenge jeg skal være uten, men tok minst 3 dager.

Var ikke så verst i helgen, men tilbake på jobb i dag så kom det tilbake.

Kan man reagere med kløe dersom det er noe med inneklimaet?

Det kan selvfølgelig være noe jeg spiser til lunsj. Det er brød, smør og diverse pålegg. Hvilke type pålegg anses som safe?

Tok en allergitest i våres som ikke slo ut. Testet da for vanlig pollen og muggsopp.

Jeg er villig til å gjøre en innsats for å finne ut hva jeg reagerer på, men mangler kunnskap og føler jeg leter i blinde.

Anonymous poster hash: 7276d...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er definitivt ikke støv for da hadde jeg vært sykere hjemme enn på jobb.

Tror ikke noen av kollegaene mine bruker parfyme. Da burde jeg uansett ha reagert når jeg tar kollektivtransport i 40 min hver dag til jobb og det samme hjem igjen.

TS

Anonymous poster hash: 7276d...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Nytt skyllemiddel eller vaskemiddel?

De andre reaksjonene du kan ha er ikke umulig å bare være en normal forkjølelse som er ute å går akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en kombinasjon av forkjølelse og tørr hud? Hvis lufta er tørrere på jobb enn hjemme vil det forklare at du merker det bedre på jobb. Det kan også være at du stresser litt mer på jobb, det kan forsterke både kløe og forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...