Gå til innhold

Forsinka mens

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg sitter nå her og er stressa over at mensen min er sen... Det har skjedd før at den blir forsinka pga. jeg er stressa eller tenker for mye på at nå må den komme snart, men jeg er lit redd siden jeg er seksuelt aktiv denne gangen. Så jeg håpte noen kan svare og berolige meg litt...

Mensen er nå ca 5 dager sen, den kommer mellom 29-31 dager, så fra 31 dager er den 5 dager sen. Jeg har hatt menssmerter i en uke nå. Vondt i nedre del av magen, stikninger og vondt i ryggen. Sort sett sånn jeg pleier å ha før og når jeg har mensen. pleier ofte å ha vondt i 2-3 dager før mensen.

Jeg og kjæresten har hatt sex noen ganger siden sist mens, da alle gangene med kondom, og han har litt prestasjonsproblemer som gjør at han ikke har kommet (men det er ikke så viktig her, vi finner ut av det), så da tenker jeg jo at sjansen for at jeg er gravid er uhyre liten. Da må jo noe sæd ha kommet før klimaks og lurt seg ut, og befrukta meg, og det hadde jo vært litt av en prestasjon, synes jeg.

Ellers så har den siste uka vært veldig slitsom for meg pga. sykdom i familien, og jeg så jeg var veldig stresset rundt eggløsning også, så det kan vel ha noe med det å gjøre. Jeg er også litt undervektig, og har opplevd at mensen blir uregelmessig når jeg går ned i vekt, men har egentlig ikke hatt så store forandringer i det siste.

Synes dere jeg burde ta en graviditetstest? Og er det noe tips dere har? Burde jeg snakke med lege?Jeg liker jo ikke at jeg har hatt menssmerter hver dag i en uke nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første som forsvinner når jeg stresser er mensen og første som kommer tilbake når jeg roer meg ned er mensen, så ro deg ned, så kommer den nok skal du se :)

Anonymous poster hash: b1721...954
Skrevet

Takk for svar :) HAr ikke kommet enda. Tenker altfor mye på det...

Skrevet

Hvis du er bekymret synes jeg du skal ta en test, om ikke annet så for du ro i sjela.

Anonymous poster hash: 69375...564
Skrevet

Ja, har tenkt på det, men jeg tror kanskje det å ta en test vil gjøre meg mer stressa enn jeg allerede er, spesielt siden det ofte ikke vises før senere om man er gravid. Jeg tenker jo at sjansen er veldig liten, så jeg føler jo at jeg er trygg sånn sett. følte vel mest av alt for å lufte frustrasjonen og håpe noen var enig med meg at sjansen er så liten at det ikke er så mye vits i å bekymre seg, på en måte. Hehe. Jeg er jo også undervektig da, og begynt å trene styrke i det siste, og er ikke så flink til å spise nok hver dag, så det er jo kanskje en faktor som gjør at mensen har hengt seg opp?...

Skrevet

Ja, har tenkt på det, men jeg tror kanskje det å ta en test vil gjøre meg mer stressa enn jeg allerede er, spesielt siden det ofte ikke vises før senere om man er gravid. Jeg tenker jo at sjansen er veldig liten, så jeg føler jo at jeg er trygg sånn sett. følte vel mest av alt for å lufte frustrasjonen og håpe noen var enig med meg at sjansen er så liten at det ikke er så mye vits i å bekymre seg, på en måte. Hehe. Jeg er jo også undervektig da, og begynt å trene styrke i det siste, og er ikke så flink til å spise nok hver dag, så det er jo kanskje en faktor som gjør at mensen har hengt seg opp?...

Hvis den har vært borte i perioder tidligere pga undervekt, så kan det være det. pluss stress og bekymringer. Ro deg ned, prøv å spise litt mer regelmessig og nok mat, så fikser nok kroppen din selv menssyklusen din :)

Anonymous poster hash: b1721...954

Skrevet

Når jeg var yngre husker jeg den kunne være 1,5-2 måneder mellom hver gang til tider, jeg holdt ikke oversikt over det egentlig, men da brydde jeg meg ikke så mye, bare var glad den var borte, og da var jeg mer undervektig enn nå, så kanskje. Utrolig irriterende at det er sånn da, ender liksom bare opp med å vente på den, har jo ikke lyst å sove over hos andre osv. Men men, satser på den kommer og ting ordner seg snart :) Må bare slutte å lese rundt på nettet, for det er en stressfaktor :P Takk for svar :) Godt å lufte litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...