Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal omskolere meg og lurer på å bli interiørdesigner. Jeg har ikke råd til full bachelor (i første omgang, i hvert fall), så jeg må ta fagskoleutdanning over to år.

Jeg finner lite om utdanningsmuligheter i Oslo og Akershus. Jeg har hørt mye dårlig om Norges Kreative Fagskole/Høyskole (samme, ikke sant?), kan noen bekrefte det?

Kjenner noen til Idefagskolen? Finner lite informasjon om denne skolen og håper noen har noe vettugt å si :)

Kjenner at jeg blir litt svett av tanken på å legge ut så mye penger når jeg finner ut så lite om de forskjellige utdanningsstedene :overrasket:

Hjeeeelp!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner noen som studerte det for noen år siden.. omtrent ingen i kullet hennes fikk relevant jobb - kun de med kontakter..

Anonymous poster hash: f473d...2d3
Skrevet

Ville ikke satt meg i gjeld for å gå der

Skrevet

Kjenner noen som studerte det for noen år siden.. omtrent ingen i kullet hennes fikk relevant jobb - kun de med kontakter..

Anonymous poster hash: f473d...2d3

Ville ikke satt meg i gjeld for å gå der

Begge dere to: Hvilken av skolene sikter dere til?

Skrevet

En annen formulering av spørsmålet; Hvor kan jeg gå og bli interiørdesigner hvis begge ovennevnte skoler er utelukket?

Skrevet

Begge dere to: Hvilken av skolene sikter dere til?

Jeg sikter til betalingsskole generelt, hvor interiør er i fokus. Arbeidsmarkedet er hardt nok som det er...

Skrevet

Vet bare om NKH, Idefagskolen og nettstudier , jeg vurderte samme retning når jeg skulle omskoleres og forhørte meg med flere jeg kjenner som er i interiørbransjen og fikk bekreftet det jeg mistenkte. Nemlig at det er nesten umulig å få seg relevant jobb etter en interiørutdannelse, det er ekstremt mange om beinet og kravene er skyhøye. I tilegg er det hektisk bransje som krever at man er 100% frisk, noe som jeg ikke er. Dette er bare min erfaring, kan jo være at du har andre forutsetninger.

Anonymous poster hash: c17fe...1bc
Skrevet

Hm, hvordan i all verden skal man bli interiørdesigner, da? Hvis ingen av skolene er anerkjente og det er umulig å komme inn i bransjen uten utdannelse... :klo::klo::murvegg:

Gjest Vinglasset
Skrevet

Hva slags jobb er det du tenker å ha etter endt utdannelse?

Skrevet

i designbransjen er det bedre for deg å jobbe gratis i to år for en bedrift enn å studere, du vil lære mer og få kontakter.

Har selv utdanning innenfor design og en kort karriære, avstanden mellom designstudier og designerhverdagen er veldig forskjellig. Du kommer ingen vei med kun utdanningen. Designskoler er bare som å ha kosetime hele tiden, mens ute i arbeidslivet er det lange dager, korte deadlines og dårlig betalt- De beste jeg jobbet med hadde ingen relevant utdanning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...