AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #21 Skrevet 16. september 2014 Nå bor ikke jeg i nærheten av ikea, men neppe billig og sunt å skulle ta med familien på ikea for å spise til stadighet:-P Poenget var uansett å kunne redusere prisen på en middag eller to i uken og det skal jeg nok klare ;-) En del av det som er kommet her lager vi en gang i blant, men noe kan vi lage oftere og i stede for ting som er litt dyrere, og andre ting som er foreslått kan være med å variere litt på ting vi allerede lager. Det største problemet mitt enten jeg skal gjøre det billig eller dyrt, er å finne på noe. Så tips og inspirasjon er vel egentlig nøkkelordet her. :-) Jeg ville droppet poser med fryste grønnsaker, mye billigere å kutte selv. Ellers spiser jeg mye chili con carne, fiskegrateng og spagetti når jeg har lite penger. Billig og god mat. Anonymous poster hash: 413c1...571
debattanten Skrevet 16. september 2014 #22 Skrevet 16. september 2014 Løksuppe for 2. ca 3 løk 2 fedd hvitløk kyllingkraft/buljong urter 2 skiver loff/krutonger litt ost Ikke dyre summen. Kommer vel på under 40kr for 2 stk. Nam nam!
AmandaVI Skrevet 16. september 2014 #23 Skrevet 16. september 2014 (endret) Sunn mat blir ofte dyrt. Når det virkelig kniper blir det posesuppe og 2-kroners rundstykker fra Rema. Eller en stor pose pytt i panne som kan deles i 4. Sper på med et speilegg Egg er ofte på tilbud. Noen ganger kan det holde med eggerøre, omelett og rundstykker Rema grillkylling er billig og man kan få 3-4 porsjoner ut av den, 5 hvis barna er små. varmer den i ovnen med littegrann ost på. Isbergsalat, mais og poteter Ellers er det ofte tilbud i butikkene. 10-kroners marked og sånn. Det kan være lurt å holde øye med disse, ikke bare for å få tak i billig mat men hvis man vil skjære ned på andre ting Endret 16. september 2014 av AmandaVI
AnonymBruker Skrevet 16. september 2014 #24 Skrevet 16. september 2014 Lag kjøttkaker fra bunnen. Kjøp inn på tilbud, f.eks. 1 kg til cirka 70 kroner. 5-600 gram bør være nok til fire når du sper med ett egg, løk, potetmel, væske, eventuelt revet potet. Du kan også blande inn finhakket sylteagurk og finhakket rødbeter. Du kan også spe med moste bønner. Du sier ikke om dere er to voksne og to tenåringsgutter. De kan spise mye... Kjøp tørkede grønne erter. Ertestuing kan fryses og man spiser mindre kjøtt med det som tilbehør til kjøttkakene. Lag all saus fra bunnen. F.eks. brunsaus vil koste deg under eller rundt en femmer når du lager den selv. Til hvitsaus må du ha melk, men sammen med kraft fra fiskebollene sparer du inn på melken. Pasta bolognese er ikke så dyrt. 4-500 gram kjøttdeig (ca 20 kr), saus fra bunnen av (ca 10 kr), champion for å øke mengden mat (en femmer), en gulrot, paprika (ca 10 kr). Pasta ca 10kr. Oliven og ost kommer i tillegg men er ikke et must. Bønnegryte, f.eks. chili corne carne med bønner. Fiskekaker kan du lage selv. Prisen for en blokk på ca 7-800 gram med sei eller torsk ligger på rundt 20 kroner. Anonymous poster hash: 2b846...89d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå